Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-25, 08:56
  #1
Medlem
Tjena! Håller på och arbetar på mitt gymnasieabete. Jag skriver om hur pulsen påverkas vid dykning (runt 10m djup) och har stött på lite problem. Jag har vart runt och läst på om hur kroppen påverkas men hade behövt lite mer resultat i mitt arbete. Tänker delvis göra egna dyk samt har jag kollat med en läkare som är inriktad på just dykning om han har någon form av statistik från dyk där de testat folks puls (senst så kollade de på folk med diabetes och hur de påverkade deras förmåga att dyka). Dock har jag inte fått någon respons så det jag behöver hjälp med är

1. tips på pulsklocka som klarar av 10m

2. någon som vet vart man kan få tag på undersökningar där man kollat folks puls i vattnet.

tack på förhand!
Citera
2013-09-29, 21:26
  #2
Medlem
Pistrixs avatar
Det är nog helt o hållet individuelt. Många blir stressade tills hjärtat pajar.
Andra blir så lugna att de nästan somnar.

Sen är alla mer stressade i början, kommer ner i puls efter ett visst antal dyk.

Sen har man olika puls vid hemmavatten, mot nya ställen. Eller när man som instruktör eller divemaster dyker med elever. eller som buddy dyker med nån som kan eller inte kan så bra.

jobb eller nöje. Finns många faktorer.

http://www.diversalertnetwork.org/ kolla med dem, de kanske har nån info om ämnet.
Citera
2013-10-02, 08:49
  #3
Medlem
tack så myclet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback