Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-09-28, 18:06
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Jaha, då kan ju du få leta fram i vilket inlägg i tråden där jag talar om hemmafruar för det finns inget sådant.

Jag pratar inte om hemmafruar utan vilken familjekonstellation som är mest framgångsrik för alla.

Inlägg #30.

Började du prata om hemmafruar som jag då svarade på.

Den familjekonstellation som är mest framgångsrik är 2 likvärdiga parter, med samma möjlighet till yrke och att vara hemma.
Citera
2013-09-28, 18:06
  #50
Medlem
dubbelpost
Citera
2013-09-28, 18:12
  #51
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Inlägg #30.

Började du prata om hemmafruar som jag då svarade på.

Den familjekonstellation som är mest framgångsrik är 2 likvärdiga parter, med samma möjlighet till yrke och att vara hemma.

Jo, men det var feminismen jag skrev om och hur utbrett deras hyckleri angående hemmafruar är.

Samma möjlighet till yrke och möjlighet till att vara hemma är negationer till varandra då ett högstatusyrke inte ger mycket fritid och ett lågstatusyrke ger mer fritid. Det mest vanliga är att kvinnan har lågstatusyrket och får därmed mer fritid.
Citera
2013-09-28, 18:13
  #52
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Men det vet du väl? Män klarar inte göra nått om det inte står en kvinna strax intill och tittar på med hängiven beundran i blicken. Från att bygga raketer till att gå på toaletten själv.
Om hon går iväg, gäspar eller börjar bygga på nått själv så blir det smärre kris på den manliga fronten.

Men jag har ju alltid hoppats på att det är en myt...
Citera
2013-09-28, 19:25
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Jo, men det var feminismen jag skrev om och hur utbrett deras hyckleri angående hemmafruar är.

Samma möjlighet till yrke och möjlighet till att vara hemma är negationer till varandra då ett högstatusyrke inte ger mycket fritid och ett lågstatusyrke ger mer fritid. Det mest vanliga är att kvinnan har lågstatusyrket och får därmed mer fritid.

Men jösses.
Högstatusyrken idag är inte alltid de mest inkomstbringande eller tidskrävande. Kan vara fria kulturella skapande yrken ex. Författare, regissör, konstnär, skådespelare, fotograf, AD,
Kan vara intellektuella högstatusyrken forskare, professorer, doktorer, statsvetare, ekonomer, etc.

Alla fullkomligen kompatibla med att ta ut föräldraledighet.

Lågstatusyrken sjuksyster, lärare, springvikarie, timanställd kan gå på knäna av övertid och underbetalning och definitivit inte i alla lägen kompatibla med föräldraledighet speciellt inte om man är timanställd eller går på springvikariat.
Citera
2013-09-28, 19:45
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Men jösses.
Högstatusyrken idag är inte alltid de mest inkomstbringande eller tidskrävande. Kan vara fria kulturella skapande yrken ex. Författare, regissör, konstnär, skådespelare, fotograf, AD,
Kan vara intellektuella högstatusyrken forskare, professorer, doktorer, statsvetare, ekonomer, etc.

Alla fullkomligen kompatibla med att ta ut föräldraledighet.

Lågstatusyrken sjuksyster, lärare, springvikarie, timanställd kan gå på knäna av övertid och underbetalning och definitivit inte i alla lägen kompatibla med föräldraledighet speciellt inte om man är timanställd eller går på springvikariat.
Ja och det finns även inkomstbringande högstatusyrken som inte heller behöver vara tidskrävande. Har du ett yrke där du kan ta betalt flera tusen i timmen behöver du inte jobba mer än du vill. Som advokat tjänar du rätt bra även om du bara tar hälften så många uppdrag. Det gör du inte om du tackar nej till timmar som springvikarie i vården.
Citera
2013-09-28, 21:49
  #55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Ja, i ett idealsamhälle ska man och kvinna givetvis komplettera varandra, som de gjort i alla tider. Fler feminister borde välja särartsfeminismen istället för den sinnesförvirrade marxistiska likhetsfeminismen.
Citera
2013-09-28, 23:09
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Kvinnor ska tjäna mindre än män även om de gör ett lika bra jobb av samma anledning som socialbidraget bara precis ska räcka för att man ska överleva. I fallet med socialbidraget är det ett incitament att skaffa sig ett jobb. Man ska ha det lite knapert när man går på socialbidrag, man ska inte ha det alltför bekvämt. Jag hade socialbidrag tidigare så säg inte att jag inte vet hur det är. I fallet med kvinnor så ska de ha lägre lön för att det ska vara ett incitament för dem att skaffa sig en man. Det ska inte vara bekvämt för en kvinna att leva utan en man, hon ska bara precis klara sig. En kvinna ska inte göra karriär. En kvinna ska laga mat, städa och stötta barnen och alltid vara där för barnen. Mannens uppgift är att försörja familjen. Det ska inte kvinnan göra. Det betyder inte att män är bättre än kvinnor eller att män ska ha makt över kvinnor. De har två olika uppgifter i samhället.



Han vet vad han snackar om, James Brown.

Vi skulle inte ha bilar, tåg, elljus etc. som män uppfann om det inte vore för att de männen hade mödrar och fruar som gav dem kärlek. Hade de kvinnorna i stället varit ute och jobbat hade vi inte haft ett skit. Man kan inte både ha kakan och äta den. Det är på väg åt helvete för vårt samhälle och det är de som stöttade feminismen väl medvetna om, det var deras mål.

Dagis kan avskaffas helt och hållet. Likaså fritids.

En stor del av undervisningen kan ske bättre hemma. Skolan är till största delen hjärntvätt. Tror ni mig inte så se några videor på youtube med John Taylor Gatto. En del skolundervisning behövs men det ska framför allt vara privatskolor. Staten ska inte skriva läroplanen, staten ska inte ge bidrag till skolor, och skolor ska inte behöva godkännas av staten för att få bedriva undervisning.

För att ta steg i riktning åt detta håll kan ni män bojkotta karriärkvinnor och feminister. Låt bli att dejta dem. Då har de bara varandra att dejta. Och donera inte sperma till insemination. Då kan de inte klara sig själva mer än en generation.

Ok, tänkte vad är det för en tomte som har skrivit en sådan rubrik . Sen kom jag snabbt fram till att det var en sorglig figur som hade en möjlighet att skaffa någon som ville dela livet med honom- genom mer eller mindre tvinga henne genom ekonomiska incitament.

Du behöver nog inte vara ett dugg orolig - inte en enda karriärkvinna eller feminist skulle nog vilja ta i dig med tång. Hade du velat göra kvinnorna en otjänst, vilket verkar vara något som ligger dig varmt om hjärtat, så är det just genom att donera sperma. Men snälla låt bli...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback