Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-25, 22:47
  #13
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Kvinnor ska tjäna mindre än män även om de gör ett lika bra jobb av samma anledning som socialbidraget bara precis ska räcka för att man ska överleva. I fallet med socialbidraget är det ett incitament att skaffa sig ett jobb. Man ska ha det lite knapert när man går på socialbidrag, man ska inte ha det alltför bekvämt. Jag hade socialbidrag tidigare så säg inte att jag inte vet hur det är. I fallet med kvinnor så ska de ha lägre lön för att det ska vara ett incitament för dem att skaffa sig en man. Det ska inte vara bekvämt för en kvinna att leva utan en man, hon ska bara precis klara sig. En kvinna ska inte göra karriär. En kvinna ska laga mat, städa och stötta barnen och alltid vara där för barnen. Mannens uppgift är att försörja familjen. Det ska inte kvinnan göra. Det betyder inte att män är bättre än kvinnor eller att män ska ha makt över kvinnor. De har två olika uppgifter i samhället.



Han vet vad han snackar om, James Brown.

Vi skulle inte ha bilar, tåg, elljus etc. som män uppfann om det inte vore för att de männen hade mödrar och fruar som gav dem kärlek. Hade de kvinnorna i stället varit ute och jobbat hade vi inte haft ett skit. Man kan inte både ha kakan och äta den. Det är på väg åt helvete för vårt samhälle och det är de som stöttade feminismen väl medvetna om, det var deras mål.

Dagis kan avskaffas helt och hållet. Likaså fritids.

En stor del av undervisningen kan ske bättre hemma. Skolan är till största delen hjärntvätt. Tror ni mig inte så se några videor på youtube med John Taylor Gatto. En del skolundervisning behövs men det ska framför allt vara privatskolor. Staten ska inte skriva läroplanen, staten ska inte ge bidrag till skolor, och skolor ska inte behöva godkännas av staten för att få bedriva undervisning.

För att ta steg i riktning åt detta håll kan ni män bojkotta karriärkvinnor och feminister. Låt bli att dejta dem. Då har de bara varandra att dejta. Och donera inte sperma till insemination. Då kan de inte klara sig själva mer än en generation.

Att förändra Sverige till det samhälle du drömmer om är inte särskilt realistiskt så det bästa och enklaste för din del är om du köper en enkelbiljett till valfritt land i Mellanöstern.
Citera
2013-09-26, 10:33
  #14
Medlem
Ni som tycker kvinnan ska vara hemma och bli försörjd av mannen, har ni funderat på vad det skulle göra med er ekonomi? 1 lön på en familj... låter som om det kan bli rätt stramt. Ni hade kanske tänkt att samhället skulle anpassa sina priser efter hur ni vill leva istället för tvärtom, eller?
Citera
2013-09-26, 10:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Ni som tycker kvinnan ska vara hemma och bli försörjd av mannen, har ni funderat på vad det skulle göra med er ekonomi? 1 lön på en familj... låter som om det kan bli rätt stramt. Ni hade kanske tänkt att samhället skulle anpassa sina priser efter hur ni vill leva istället för tvärtom, eller?

De tänker att det är deras enda möjlighet att få ett jobb och en kvinna, eftersom hälften av landets arbetskraft försvinner = desperata arbetsgivare samt kvinnor som inte kan leva på sin lön = desperata kvinnor. Och tänker man inte längre än så, så stämmer det förstås i deras fall.
Citera
2013-09-26, 11:31
  #16
Avstängd
Burross avatar
Bojkotta feminister är ju givet men annars vet jag inte riktigt hur du får ihop det. Även om nu kvinnor tjänade mindre för samma jobb så borde summan bli såpass låg att jag har svårt att se det som ett incitament utan snarare något som bara gjort kvinnor heligt förbannade.
Citera
2013-09-26, 18:49
  #17
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Ni som tycker kvinnan ska vara hemma och bli försörjd av mannen, har ni funderat på vad det skulle göra med er ekonomi? 1 lön på en familj... låter som om det kan bli rätt stramt. Ni hade kanske tänkt att samhället skulle anpassa sina priser efter hur ni vill leva istället för tvärtom, eller?
detta skrev jag i en annan tråd:
Citat:
Feminister är hjärntvättade. Syftet med feminismen var att få ut kvinnorna från hemmen så att de inte skulle kunna bygga starka band till barnen, som samtidigt placerades i hjärntvättsinstitutionen skolan. Detta för att människor inte ska ha starka band till sina föräldrar eller barn utan vara "barn av staten". Att kunna hjärntvätta barnen och bryta upp familjen var syftet. Förr i tiden när få kvinnor jobbade tjänade männen dubbelt så mycket som männen gör idag och kunde försörja familjen på egen hand. När dubbelt så många människor kom ut på arbetsmarknaden så gjorde marknadsmekanismerna, utbud och efterfrågan, att lönerna sjönk. Arbetsgivarna fick 2 för priset av 1, samtidigt som folket blev beroende av att ha både pappa och mamma i arbete.
Citera
2013-09-26, 18:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ytterligare ett superkorkad tråd.

Om kvinnor plötsligt skulle tjäna så mycket mindre än män för samma jobb och likvärdigt utförande skulle omedelbart alla arbetsgivare sluta anställa män.

Absolut skulle man hellre anställa kvinnor. Varför skulle man inte vilja spara skattemedel eller dra ner på kostnaderna för löner i sitt företag.

Så män skulle alltså få högre lön om de nu fick ett arbete så att säga.
Citera
2013-09-26, 19:27
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
detta skrev jag i en annan tråd:

Källa på att lönenivåerna var "dubbelt så höga" förr jämfört med idag tack.

Den främsta anledningen till att man kunde leva på en lön på 50-talet var att levnadsstandarden inte till jämförelsevis var så hög som idag. Ingen bil, inga resor, kanske inte ens TV, inte shopping varje helg och definitivt inga internet och mobilkostnader samt en kvinna som gjorde all matlagning själv från grunden samt sydde och stickade.

Så glöm att man skulle kunna leva på en 50-tals lön idag.
Citera
2013-09-26, 19:40
  #20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Ngt måste hända och en återgång till det patriarkala kommer inte kvinnorna gå med på.

Ingen återgång till det patriarkala, om jag får be. Nordiska män vet att dom får snopparna avskurna om dom försöker sig på något liknande, men svårare blir med blattskallarna. Där måste vi feminister sätta stenhårda gränser så att kräken lär sig vad som gäller i Sverige.

Allt beröm till den nordiske mannen som klivit åt sidan och gjort sig blyg och tystlåten i könsfrågorna. Det ska han ha sig en klapp på axeln för.
Citera
2013-09-26, 19:47
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Källa på att lönenivåerna var "dubbelt så höga" förr jämfört med idag tack.

Den främsta anledningen till att man kunde leva på en lön på 50-talet var att levnadsstandarden inte till jämförelsevis var så hög som idag. Ingen bil, inga resor, kanske inte ens TV, inte shopping varje helg och definitivt inga internet och mobilkostnader samt en kvinna som gjorde all matlagning själv från grunden samt sydde och stickade.

Så glöm att man skulle kunna leva på en 50-tals lön idag.

Dessutom jobbade man 48 timmar i veckan och man hade tre veckors semester. Så det är ju bara att mannen jobbar på semestern så har man lite mer lön och som sagt kvinnan köper kläder åt familjen på myrorna och lågprismat och långkokar. Äta mindre kött och mer rovor och potatis. Man fiskar för att få föda om man kan. Man plockar bär och så vidare. Visst är det helt möjligt att leva 50-talsliv om man finner det hett.

Så det att kvinnor började arbeta mer har ju gett männen mindre timmar på jobbet kan man ju säga. Är det tacksamma tycker du?

Citat:
1946 fick alla ungdomar under 18 år rätt till tre veckors semester, från 1951 kom detta att gälla alla anställda

Citat:
1919 påbörjades införandet av 48-timmarsveckan efter decennier av kamp. 1970 började 40-timmarsveckan införas och den var helt genomförd 1973.
Citera
2013-09-26, 20:42
  #22
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Källa på att lönenivåerna var "dubbelt så höga" förr jämfört med idag tack.

Den främsta anledningen till att man kunde leva på en lön på 50-talet var att levnadsstandarden inte till jämförelsevis var så hög som idag. Ingen bil, inga resor, kanske inte ens TV, inte shopping varje helg och definitivt inga internet och mobilkostnader samt en kvinna som gjorde all matlagning själv från grunden samt sydde och stickade.

Så glöm att man skulle kunna leva på en 50-tals lön idag.
Jag hörde det på red ice radio. Tror det var avsnittet med John Taylor Gatto, men jag är inte säker.








Citat:
Ursprungligen postat av heino
Håller med om att feminismen är en människofientlig ideologi som är skapad av bankirerna. Syftet är egentligen att förstöra vår kultur och göra oss till ränte-slavar.

Det handlar inte om vem som tjänar mest pengar utan snarare att vi blir av med vårt mammon-tänkande. Med nuvarande utveckling där kvinnor oftare blir akademiker och får bättre löneutveckling kan det bli ett scenario där män oftare är hemma och sysslar med hantverk och kanske odling av mat och likn. Ngt som def. skulle förbättre pojkarnas situation. Idag har dom värdelösa manliga förebilder generellt.

Ngt måste hända och en återgång till det patriarkala kommer inte kvinnorna gå med på.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ingen återgång till det patriarkala, om jag får be. Nordiska män vet att dom får snopparna avskurna om dom försöker sig på något liknande, men svårare blir med blattskallarna. Där måste vi feminister sätta stenhårda gränser så att kräken lär sig vad som gäller i Sverige.

Allt beröm till den nordiske mannen som klivit åt sidan och gjort sig blyg och tystlåten i könsfrågorna. Det ska han ha sig en klapp på axeln för.

Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Dessutom jobbade man 48 timmar i veckan och man hade tre veckors semester. Så det är ju bara att mannen jobbar på semestern så har man lite mer lön och som sagt kvinnan köper kläder åt familjen på myrorna och lågprismat och långkokar. Äta mindre kött och mer rovor och potatis. Man fiskar för att få föda om man kan. Man plockar bär och så vidare. Visst är det helt möjligt att leva 50-talsliv om man finner det hett.

Så det att kvinnor började arbeta mer har ju gett männen mindre timmar på jobbet kan man ju säga. Är det tacksamma tycker du?

Att de flesta kvinnor inte går med på en återgång till det patriarkala samhället, och i synnerhet feminister, är givet. Det är till att skita i. De vet uppenbarligen inte sitt eget bästa. Männen ska sluta vara mesar och låta sånt här styra. Vi ska visa var skåpet ska stå. Som jag sa kan vi börja med att bojkotta karriärkvinnor och feminister på alla plan så gott det går. Diskriminera dem och allt de producerar och allt de står för så gott det går. Dejta dem inte. Donera inte sperma till insemination. Som jag sa så kan de då inte klara sig själva mer än en generation. Och se till att visa tydligt att ni inte är attraherade av karriärkvinnor och feminister. En del kvinnor kommer då förmodligen vilja bli hemmafruar. De som inte ger sig dör ut, om de inte klonar sig själva då...

Men vi ska inte kriga. Feminismen är till stor del till för divide and rule. Så att männen och kvinnorna ska kriga mot varandra är vad eliten vill. Vi män ska visa med bestämdhet vad vi vill, inte vara mesar. Vi ska också sprida information om de lögner och konspirationer som finns när det gäller feminism precis som det är bra att göra med lögner och konspirationer allmänt.
__________________
Senast redigerad av dokoalseled 2013-09-26 kl. 20:47.
Citera
2013-09-26, 20:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag hörde det på red ice radio. Tror det var avsnittet med John Taylor Gatto, men jag är inte säker.

Att de flesta kvinnor inte går med på en återgång till det patriarkala samhället, och i synnerhet feminister, är givet. Det är till att skita i. De vet uppenbarligen inte sitt eget bästa. Männen ska sluta vara mesar och låta sånt här styra. Vi ska visa var skåpet ska stå. Som jag sa kan vi börja med att bojkotta karriärkvinnor och feminister på alla plan så gott det går.

Diskriminera dem och allt de producerar och allt de står för så gott det går. Dejta dem inte. Donera inte sperma till insemination. Som jag sa så kan de då inte klara sig själva mer än en generation. Och se till att visa tydligt att ni inte är attraherade av karriärkvinnor och feminister. En del kvinnor kommer då förmodligen vilja bli hemmafruar. De som inte ger sig dör ut, om de inte klonar sig själva då...

Bojkotta på du!

Det kan du göra med alla andra män tar för sig och skapar sig så bra liv som möjligt tillsammans med andra, både män och kvinnor.

Är det nån slags "boypower" du ska starta upp? Klä dig i ljusblått och prata *boypower* med sin andra ljusblå kompisar?
Citera
2013-09-26, 20:57
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag hörde det på red ice radio. Tror det var avsnittet med John Taylor Gatto, men jag är inte säker.


Ok, du kanske ska kolla upp denna typ av uppgift lite noggrannare än att förlita dig på en radiokanal.

http://www.riksbank.se/sv/Riksbanken...oner-18032004/

Här kan du läsa lite.
Generellt sett har lönenivåerna stigit sen 50-talet inte sjunkit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback