Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-11, 11:01
  #25
Medlem
Men använder enbart benzo ibland för sömnen, inget roligt att flumma på.
2019-01-11, 11:14
  #26
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag använder benso mot mina insomningsproblem och Flunitrazepam är i princip 100% perfekt för mig. 0,5-1 mg brukar få mig att somna. Helt underbart att bara låta flunizen smälta under tungan. Lite lugn kommer nästan på en gång, sen känner jag av en lättare muskelavslappning, börjar gäspa och känna mig trött. Lugnet ökar på, ett lätt tryck lägger sig som en filt över hjärnan och det är enkelt att slappna av och sova. Inga problem att kliva upp och vakna efter 7-8 timmars sömn, känner mig bara lite ångestfri och extra lugn och glad, lite lättare att prata med människor än vanligt. Har jag vänt på dygnet så att jag har en dålig dygnsrytm brukar jag ändå kunna sova om jag tar 2-3mg och ibland lite whisky till. Inga problem att stiga upp dagen efter dem doserna heller och inte det minsta fluddrig, bara lugn och avslappnad, lite extra välmående. Använde Fluntrazepam i flera år vid behov utan att bli beroende eller bygga upp någon direkt tolerans.

Sen blev det en ny chefsläkare på enheten och lite annat jävulskap, så nu får jag klara mig med zopiklon, som jag får på nåder. Vilket jävla nedköp!
__________________
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2019-01-11 kl. 11:17.
2019-01-11, 11:45
  #27
Moderator
Morfar-52s avatar
Finns en mängd liknande trådar, låser denna gamla. (FB) Vilken är er favorit-benzo? är ett förslag./låst
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback