Citat:
Ursprungligen postat av
Sophisticatedcutiepie
Du har läst fel, det kan inte stå 1,9 tkr för det betyder 1,9 trillioner kroner

Och det har du väl ändå inte i skuld.
Att det står: ""Skuld hos kronofogden saknas per 2013-09-20." betyder helt enkelt att du inte har någon skuld hos dom längre.
Om det står att det finns 2 st anmärkningar, så har du förmodligen det. Du får ringa KFM igen och läsa upp vad det står, alternativt kontakta just UC.
Inkassobyråer ger inga betalningsanmärkningar, utan det är först om skulden går till KFM som en betalningsanmärkning registreras. Kanske Sergel menar att din skuld är till fullo betalad hos dem i december?
Nu fick jag fram lite andra uppgifter:
Betaln förelägg utslag 2010-12-22 195 Svensk Adressändring AB
Betaln förelägg utslag 2010-12-16 1.754 Sergel Kredittjänster AB
Det blir totalt 1949:-, vilket förklarar 1,9, som det står ovan.
Och den betalningsanmärkning som blivit är ju ifrån Sergel. Och denne går mao ut nu den 16/12. Och sen är det väl inte mer än så. För någon anmärkning av Svensk Adressändring finns inte vad jag vet. Så då är det väl helt enkelt så? Och som ovannämnt finns ingen skuld eller ärende hos Kronofogden i övrigt, så då är det väl rätt glasklart? Eller missar jag något?
Sen som jag förstår det - de belopp som står ovan, är vad som var i skuld 2010. Det behöver alltså inte vara samma belopp nu. Och det kan alltså finnas andra skulder, men så länge de inte går till Kronofogden, så är jag grön.
Allt det här skulle innebära att jag verkligen får kliva in i 2014 med en rejäl nystart.