Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-06, 00:42
  #469
Medlem
Lowlyfes avatar
Fel forumdel, rätt tråd för min fråga.

Någon som sitter på aktuella graffiti-bilder från stationen?

Borde ju sitta en del schyssta verk som kanske tom suttit länge.
Citera
2019-09-10, 17:59
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Fel forumdel, rätt tråd för min fråga.

Någon som sitter på aktuella graffiti-bilder från stationen?

Borde ju sitta en del schyssta verk som kanske tom suttit länge.
Nej antagligen inte. UE:are (riktiga i alla fall) gillar inte klottrare och andra som bara förstör
Citera
2019-09-10, 22:35
  #471
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgruppen
Nej antagligen inte. UE:are (riktiga i alla fall) gillar inte klottrare och andra som bara förstör

Nej fel forumdel att fråga i kanske, sett en del bilder på stationen men om det blir till att den agerar som något slags "graffitimuseum" har den UE-värde imo.
Citera
2019-10-22, 23:22
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Fel forumdel, rätt tråd för min fråga.

Någon som sitter på aktuella graffiti-bilder från stationen?

Borde ju sitta en del schyssta verk som kanske tom suttit länge.
Saneras kontinuerligt där.

Rätt värdelöst ställe om jag ska vara ärlig.
Citera
2019-10-22, 23:23
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob87
Jag tycker att man borde ha guidade visningar vd Kymlinge!
Av vilken anledning? En tom station i betong och armering?
Citera
2023-05-28, 16:52
  #474
Medlem
Läst igenom tråden. Är Kymlinge fortfarande möjligt att ta sig till? Någon som varit där efter 2014?
Citera
2023-06-03, 09:14
  #475
Medlem
hehejadus avatar
Om du kan klättra över ett staket kan du ta dig in på Kymlinge.
Citera
2023-07-07, 00:52
  #476
Medlem
Måste vara duktig på att klättra staket
Citera
2023-07-07, 19:16
  #477
Avstängd
Vetlanda-stryparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob87
intressant att man först bestämmer sig för att bygga en förort i Kymlinge o sen bra ändrar sig, det kostar ju massor för skattebetalarna att bygga en station som aldrig kommer till invändning, snacka om att kasta pengar i sjön
Jag har hört två förklaringar. Den ena är att det förekom en fridlyst art av grodor där (långsökt att man skulle blåsa av allt för det, men vem vet. Vi hade ju MP i riksdagen redan då).
Den andra är att de myndigheter som skulle ha lokaler där istället slängdes ut till olika städer i hela landet. Det verkar stämma ganska bra.

Kan ju även vara så att båda dessa saker bidrog tillsammans till att inget blev av.
Citera
2023-07-07, 19:37
  #478
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Jag har hört två förklaringar. Den ena är att det förekom en fridlyst art av grodor där (långsökt att man skulle blåsa av allt för det, men vem vet. Vi hade ju MP i riksdagen redan då).
Den andra är att de myndigheter som skulle ha lokaler där istället slängdes ut till olika städer i hela landet. Det verkar stämma ganska bra.

Kan ju även vara så att båda dessa saker bidrog tillsammans till att inget blev av.

Enligt RegionSthlm's regionarkiv så var det inte en fridlyst art av grodor, utan en sällsynt fisk som satte stopp för det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Region Stockholm - Regionarkivet
Det som satte stopp för de stora planerna om att bebygga Kymlinge var förekomsten av en liten fisk.
Den sällsynta grönlingen lever i Igelbäcken som är klassat som känsligt naturområde.

Källa: Region Stockholm - Regionarkivet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback