• 2
  • 3
2025-09-09, 06:08
Avstängd
håller med dig
diabetes 2 här med
ingen jävla diet här heller
men vissa troll här verkar dyrka lchf eller va skiten heter

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag har i skrivande stund tappat 30kg sedan jag fick mitt besked, vilket var för cirkus ett år sedan lite drygt. Jag har typ 2.
Även om jag, precis som TS växt upp med det,kändes det ändå åt helvete att få reda på skiten.

Jag har inte använt någon diet till mitt nya leverne,
snarare minskat mängden mat, tänkt på vad jag stoppat i mig, men framförallt RÖRT på mig.

Provade LCHF förut, det blev rena jävla jojobantningen, aldrig mer diet!

Först hade jag 3 tabletter Metformin dagligen, nu är mina värden jävligt bra, och jag behöver endast en!

Pm:a om du vill prata TS!
Citera
2025-09-15, 19:40
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
håller med dig
diabetes 2 här med

Har provat LCHF, samt periodisk fasta, det har gett bäst resultat, men övervägande bäst är ändå att göra det till en livsstil!
Citera
2025-09-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
håller med dig
diabetes 2 här med

Människan är designad för att äta Keto/lchf. Därav förs det fram som ett alternativ. Har man redan ätit sig sjuk kan man göra mycket om man byter till en sådan kost. Vi får givetvis ta hand om vår egna hälsa. Många tycker keto/lchf verkar dåligt, men det är det verkligen inte kan jag intyga ihop med många andra. När man väl äter lchf och gjort det under en längre tid så förstår man hur viktigt det är med kosten. Det är verkligen stor skillnad mot att äta sådant våra kroppar inte är designade för.
Diabetiker kan sluta med sitt inculin tex. De slipper riskera att bli blinda eller få amputera fötterna. Har man diabetes typ 2 så finns det ju mängder med sjukdomar som drabbar en. Min pappa har tex utvecklat elakartad cancer och opereras idag.
Citera
2025-09-16, 12:20
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Jag beklagar din sjukdom.

Jag var hos läkaren i går, som berättade att det faktiskt finns en förkortning, som betyder att det inte handlar om alkohol utan av andra orsaker om en person har fettlever eller cirros. Ofta är det fetma.

Jag tycker du ska ta läkarnas råd på allvar. Jag gjorde en snabb uträkning i mitt huvud och ditt bmi är 43, där gränsen för fetma är 29.

Du bör göra en helomvändning. Men det är lätt att säga för mig som inte har en aning, men många landsting kan i vissa fall erbjuda operationer som gör att du går ner i vikt. Du är ju ung så det är ju ett plus för dig.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Turrdur
Jag lämnade lite prover förra veckan i samband med att jag gjorde en utvärdering på min enalapril medicin. Tydligen låg mitt sockervärde på 13.5 och en sjuksköterska ringde idag och meddelade att det helt klart handlade om diabetes men att hon inte hann förklara mer ingående vad det handlade om just nu.
Istället ska min läkare ringa senare i veckan när han har tid, sen ska jag få träffa en diabetessjuksköterska.

Hur som helst, jag har mest gråtit hela dagen. Jag hade en farfar som led av diabetes, vilken senare fick amputera benen och liknande. Jag är 26 år gammal och har alltid vart tung. 170cm lång och i skrivande stund 124kg.

Så eftersom att min läkare inte hade tid att prata med mig. Vad fan kan jag göra åt det? Kan jag banta bort den? Eller är det bara att hålla sig vid liv och vänta på att insjukna ännu mer? Såg på någon sida att min livstid förkortas ungefär 10 år. Hade vart shysst med svar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in