Jag beklagar din sjukdom.
Jag var hos läkaren i går, som berättade att det faktiskt finns en förkortning, som betyder att det inte handlar om alkohol utan av andra orsaker om en person har fettlever eller cirros. Ofta är det fetma.
Jag tycker du ska ta läkarnas råd på allvar. Jag gjorde en snabb uträkning i mitt huvud och ditt bmi är 43, där gränsen för fetma är 29.
Du bör göra en helomvändning. Men det är lätt att säga för mig som inte har en aning, men många landsting kan i vissa fall erbjuda operationer som gör att du går ner i vikt. Du är ju ung så det är ju ett plus för dig.
Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av
Turrdur
Jag lämnade lite prover förra veckan i samband med att jag gjorde en utvärdering på min enalapril medicin. Tydligen låg mitt sockervärde på 13.5 och en sjuksköterska ringde idag och meddelade att det helt klart handlade om diabetes men att hon inte hann förklara mer ingående vad det handlade om just nu.
Istället ska min läkare ringa senare i veckan när han har tid, sen ska jag få träffa en diabetessjuksköterska.
Hur som helst, jag har mest gråtit hela dagen. Jag hade en farfar som led av diabetes, vilken senare fick amputera benen och liknande. Jag är 26 år gammal och har alltid vart tung. 170cm lång och i skrivande stund 124kg.
Så eftersom att min läkare inte hade tid att prata med mig. Vad fan kan jag göra åt det? Kan jag banta bort den? Eller är det bara att hålla sig vid liv och vänta på att insjukna ännu mer? Såg på någon sida att min livstid förkortas ungefär 10 år. Hade vart shysst med svar