Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-23, 13:26
  #1
Medlem
iPees avatar
Hej,

Vet inte om det är rätt forumsdel, men mod får gärna flytta om det finns en bättre plats för detta.

Jo, jag tänkte höra om det finns någon hemsida dit man kan skicka en eller flera laptops, oavsett skick och få pengar för dessa. Alltså en laptop-motsvarighet till mobiltelefonernas Envirofone eller guldets Guldbrev. För de som inte vet vad Envirofone är så är det ett företag som "återvinner" dina telefoner. Beroende på skicket på telefonerna så värderas dessa och man får betalt.

Jag har hittat några av dessa laptop-sidor, men tyvärr funkar dessa bara för de som bor i USA respektive Storbritannien.

Jag jobbar på ett ganska stort företag som nu försett alla anställda med nya laptops och de gamla har hamnat på hög för att skrotas, även om majoriteten av dessa är fullt funktionella. På en av hemsidorna värderades laptopen preliminärt till £160.

Finns det annars något annat sätt att tjäna pengar på laptopsen annars, om man plockar ut någon komponent och säljer? Det känns så synd att bara slänga dom här när man faktiskt skulle kunna tjäna en liten hacka.

Alla tips uppskattas på hur jag kan få ut mest av dessa. Inget är olagligt heller, med tanke på att jag får "göra vad jag vill" med dem.

Grazie
Citera
2013-09-23, 13:47
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Allt för ofta så rinner dessa trådämnen ut där vi har idag en tråd som då berättar detta.

Trådar som innehåller "Jag har tänkt sälja följande, vad kan det vara värt, kostnadsförslag, tips på ett pris, jag ska ej sälja, men vill veta ett pris, vad tror ni jag får för detta, priset är utsatt, men vill veta värdet" och liknande kommer att papperskorgas. Bedöms dett vara annonsering kan det leda till varning eller bannlysning.

Jag vill bara poängterar om detta innan tråden får fart.

//Mod
Citera
2013-09-23, 13:59
  #3
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Kolla med Inrego.
http://www.inrego.se/
Citera
2013-09-23, 14:43
  #4
Medlem
iPees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Kolla med Inrego.
http://www.inrego.se/

Tack för kvickt svar! Slängde iväg ett mail till dem.
Hoppas att man kan sälja som privatperson.

Tack!
Citera
2013-09-23, 16:58
  #5
Medlem
Skadat godss avatar
Tradera? Blocket? ...du får väl se det som en hobby en tid framöver
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback