Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-23, 07:18
  #1
Medlem
JEBUS-666s avatar
Hej...

Jag har alltid gillat pinball-dreams, och dom andra pinball-spelen som kom efter det första.
Jag spelade pinball-dreams jäkligt mycket som yngre på Amiga 600...En väldigt lyckad combo av spelkänsla, grafik och musik...

Men jag får inte igång spelet/ spelen på windows 7.
Jag har cd'n ''Amiga Classix 4'', men lyckas bara installera, men inte få igång spelen.
Det funkade på XP. Men jag har bara Windows 7.

HJÄLP!
Citera
2013-09-23, 07:50
  #2
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Hej...

Jag har alltid gillat pinball-dreams, och dom andra pinball-spelen som kom efter det första.
Jag spelade pinball-dreams jäkligt mycket som yngre på Amiga 600...En väldigt lyckad combo av spelkänsla, grafik och musik...

Men jag får inte igång spelet/ spelen på windows 7.
Jag har cd'n ''Amiga Classix 4'', men lyckas bara installera, men inte få igång spelen.
Det funkade på XP. Men jag har bara Windows 7.

HJÄLP!

Hej!

Gå till följande adress: http://www.winuae.net/ och ladda ner den senaste versionen av WinUAE, bör fungera med den.
Citera
2013-09-23, 09:45
  #3
Medlem
Du kan prova dosbox. Borde få det att funka. För jag gissar på att skivan är till pc?
Citera
2013-09-24, 01:26
  #4
Medlem
JEBUS-666s avatar
Tack för tipsen, men jag får inte igång spelet...
Citera
2013-09-25, 07:35
  #5
Medlem
MilvusMilvuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Tack för tipsen, men jag får inte igång spelet...

Skumt, fungerar för mig.

Vad har du för inställningar i WinUAE? Vilken ROM version använder du, hur mycket minne, har du snabbat upp diskettstationen osv?
Citera
2013-10-02, 19:20
  #6
Medlem
Jag tror jag fått det att funka i dosbox, eller det kanske var pinball fantasies?

Åh, nu läste jag inte, du har till dosbox. Spela i "kompaibilitetsläga XP"?

Det var nerplockat från abandonia.com så där fanns inga tips. rättighetsskydda ett spel sen 1993.. *suck* släpp det fritt!
Citera
2013-10-08, 10:13
  #7
Medlem
Patriarch Ks avatar
Ladda ner Microsoft virtual PC eller VirtualBox. Införskaffa dig ett windows 98 och ett 95 från förslagsvis piratebay. Det lär ta ungefär 3-4 minuter att införskaffa iso-filerna. Installera virtual PC och skapa ett nytt os i programmet och mounta din iso-fil för 95 eller 98. Klicka på arkiv och starta om din virtuella enhet och så kommer den starta från din isofil och då är det bara att installera 95/98 vilket går rätt fort på moderna datorer. Sedan när du fått in skiten är det bara att trycka i din cd i läsaren och installera som vanligt, fast i ett annat os. Det är ett extremt bra program om man är en retro gamer som vill få igång gamla spel när dosbox inte kan göra jobbet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback