• 1
  • 2
2013-09-22, 14:52
Medlem
Om man har en stabil inkomst från diverse spelbolag, kommer man stöta på problem i form av granskningar eller något annat från skatteverket? Tänk att man har bil, bostadsrätt, sommarstuga etc...
Citera
2013-09-22, 14:54
Medlem
Tar du del av välfärden ska du också vara med och pröjsa för den. Det är din plikt och det moraliskt riktiga.
Citera
2013-09-22, 14:56
Medlem
Jag tror du måste skatta på hela vinsten tyvärr men det borde finnas mer information på skatteverkets hemsida kring det där.
Citera
2013-09-22, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ryggradsdjur
Jag tror du måste skatta på hela vinsten tyvärr men det borde finnas mer information på skatteverkets hemsida kring det där.

Så länge bolaget är placerat inom EU så behöver man inte skatta ett skit.
Citera
2013-09-22, 15:01
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Octopus
Så länge bolaget är placerat inom EU så behöver man inte skatta ett skit.
Och var har du fått det ifrån?
Citera
2013-09-22, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans

Vinner du pengar från ett spelbolag inom EU så är vinsterna helt skattefria medan du ska betala 30% skatt på spelvinster från spelbolag utanför EU.
Citera
2013-09-22, 15:08
Medlem
klinger75s avatar
Gissar att man ska vara rätt noga med att ha koll på var pengarna kommer ifrån och hur mycket man tar ut från respektive bolag.

Om man lever ett väldigt extravagant liv och nolltaxerar kan de ju göra revision på dig och då måste du kunna redovisa decsenaste fem årens inkomster. Har då bolagen du spelade hos inga records kan du få problem .
Citera
2013-09-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Octopus
Vinner du pengar från ett spelbolag inom EU så är vinsterna helt skattefria medan du ska betala 30% skatt på spelvinster från spelbolag utanför EU.

skatta kommer han åka på att göra då det kommer räknas som inkomst..... sen vilket land han kommer behöva skatta i vet jag ej. kan vara sverige där han bor eller annat land där företaget är placerat.
Citera
2013-09-22, 15:49
Medlem
Det är europeiska spelbolag jag får inkomst ifrån. Jag har ingen annan inkomst. Senaste skattepliktiga årsinkomsten var 2008.
Citera
2013-09-22, 16:50
Medlem
kvskvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananbus
Det är europeiska spelbolag jag får inkomst ifrån. Jag har ingen annan inkomst. Senaste skattepliktiga årsinkomsten var 2008.

Som sagt tidigare så är det skattefritt på de bolagen som är inom Eu, så där är det helt lugnt!

Spelar du på till exempel asiatiska sidor så får du skatta på alla dina vinster, tror det är problem med att dra av eventuella förluster utanför eu.

Tror man ska skatta på alla vinster utan att kunna dra av förlusterna ens, vilket innebär att man egentligen blir skyldig skatteverket pengar utan att man ens vunnit pengar. Så akta dig för skatteverket om du spelar utanför eu. Så om du vinner pengar på 1 sida men förlorar på en annan så har du en vinst som ska skattas fast du egentligen kanske gick minus.

http://www.pokerlistings.se/skatteve...rspelare-93167

http://www.skatteverket.se/privat/sv...f80007930.html

"Om du har förlorat pengar på poker eller annat spel, så kan du inte göra avdrag för detta. Du kan inte heller kvitta en förlust hos en viss spelanordnare mot en vinst hos en annan spelanordnare."
Senast redigerad av kvskvs 2013-09-22 kl. 16:59.
Citera
2013-09-22, 16:55
Medlem
kvskvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
skatta kommer han åka på att göra då det kommer räknas som inkomst..... sen vilket land han kommer behöva skatta i vet jag ej. kan vara sverige där han bor eller annat land där företaget är placerat.

Tyst med dig du vet inte vad du pratar om så uttala dig inte
Citera
2013-09-22, 19:00
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Inkomstskattelagen.
Citera
  • 1
  • 2