Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 00:11
  #1009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youspinme
Jag trodde samma, men man kan tydligen inte ta bort hela körteln för då buktar brösten inåt?
Man måste lämna några få millimeter utav körteln som stöd, men som jag har förstått det lämnar läkarna en hel del utav körteln så man löper hög risk att få Gyno igen, då vill man inte punga ut 50 000..


nej fy fan vad ovärt...

ahh då är jag tyvärr itne till någon hjälp
Citera
2018-05-31, 14:11
  #1010
Medlem
Kanske fel tråd att posta i men tänkte dela med mig av min gynokontring som jag genomgår just nu- kanske kan hjälpa någon.

Jag fick rätt kraftfulla känningar(utan knölar eller att det syntes dock) på testo e 250 mg e4d samt 30 mg dbol ed, trots att jag låg på 0,5 mg arimidex eod.
Sänkte då dbolarna till 20 mg, uppade arimidexen till 1 mg eod samt frontade nolva på 140 mg för att sedan köra 40 mg en vecka och sedan 20 mg. När det hade gått två/tre veckor utan förbättring hoppade jag av d-bollarna helt. Gick en vecka till på nämnda adex-samt nolva dos utan förbättringar- det vart snarare värre. Kände här att arimidexen blev onödigt kostsam då den ändå inte hjälpte så bytte då till letro 0,3 mg eod som ai. Låg på den dosen tillsammans med nolvan ett par veckor till helt utan förbättringar. Även om det fortfarande varken fanns knölar eller syntes alls så stod jag till slut inte ut längre med att armhålorna kliade, bröstvårtorna gjorde ONT och kliade dygnet runt, tröjor skavde mot titsen osv. Så jag hoppade på fulldos letro(2,5 mg ed)- utan att trappa upp. Det tog sex dagar så var känningarna helt borta. Låg på den dosen ett par dagar till efter känningarna släppte och ska nu börja sakta trappa ner för att slippa rebound.
Har tänkt mig:
Dag ett: 2,1 mg letro
Dag två: 1,8 mg letro
Dag tre: 1,5 mg letro
Dag fyra: 1,25 mg letro
Dag fem: 0,9 mg letro
Dag sex: 0,6 mg letro
Dag sju: 0,3 mg letro.

För att sedan lägga mig på 0,3 mg letro eod en vecka och sedan gå över på 0,3 mg e3d ett tag för att sedan ta prover. Är ju bara på 437,5 mg testo i veckan så risk att även den letrodosen stänger ner mitt östro för hårt.

Ska bli intressant att se hur slaktad jag blir över mitt upplägg
Citera
2018-06-28, 20:27
  #1011
Medlem
Har haft gyno sedan iallafall 2 år tillbaka, visste inte om att jag hade det då för jag inte var jätteinsatt i varken träning eller prepp, men innan jag körde min första kur för ett tag sedan upptäckte jag det, gynon är samma storlek nu som innan kuren så det gick bra, men kan man gå till vårdcentralen och få en remiss ellee liknande för att lösa det? Eller kan man fixa pubertalgyno på egen hand? Kallar det pubertalgyno efter som jag inte fick det pga kur, utan innan.
Citera
2018-12-16, 12:31
  #1012
Medlem
Tjena! Hoppas allt är väl med er!

Det är såhär, i somras, i juli någon gång så började jag med Testo E 250 mg e5d, gick på det 10 veckor. Sen slutade jag. Sen började jag med Testo E 500 mg e5d från Svea (dåliga produkter) o i denna kuren så får jag nys om en bättre produkt som jag då köper o börjar dosera samma. Köpte även ett paket dbol.

Saken är den att efter jag bytte till detta så fick jag gyno, vilket jag kontrade med Nolva.
Men betyder detta att jag har lättare att få gyno om jag startar en Testo E only kur nu?


Mvh SK
Citera
2018-12-16, 13:05
  #1013
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkramaren
Tjena! Hoppas allt är väl med er!

Det är såhär, i somras, i juli någon gång så började jag med Testo E 250 mg e5d, gick på det 10 veckor. Sen slutade jag. Sen började jag med Testo E 500 mg e5d från Svea (dåliga produkter) o i denna kuren så får jag nys om en bättre produkt som jag då köper o börjar dosera samma. Köpte även ett paket dbol.

Saken är den att efter jag bytte till detta så fick jag gyno, vilket jag kontrade med Nolva.
Men betyder detta att jag har lättare att få gyno om jag startar en Testo E only kur nu?


Mvh SK

Om du har gyno så kommer det att bli värre om du hoppar på en testo kur utan någon AI.
Däremot brukar gyno försvinna när man går av kuren om det inte är grov gyno, hade själv gyno som syntes rätt mycket i ena tutten trodde jag skulle få operera men någon månad efter PCT så försvann det helt.
Citera
2018-12-16, 13:18
  #1014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Om du har gyno så kommer det att bli värre om du hoppar på en testo kur utan någon AI.
Däremot brukar gyno försvinna när man går av kuren om det inte är grov gyno, hade själv gyno som syntes rätt mycket i ena tutten trodde jag skulle få operera men någon månad efter PCT så försvann det helt.

Okej, nu har jag inga känningar. Det slutade efter jag körde nolvan. Jag tror inte jag hade grov gyno, jag gick dock och gjorde sån mammografi, och dom sa att det fanns bröstvävnad, men ytterst lite.

Men jag slutade med både dbol, och testo rakt av när jag fick känningarna o körde Pct därifrån.

Så om jag kör Testo kombinerat med nolva så borde det vara lugnt menar du? Eller borde jag skaffa Letro?
Citera
2018-12-16, 13:21
  #1015
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkramaren
Okej, nu har jag inga känningar. Det slutade efter jag körde nolvan. Jag tror inte jag hade grov gyno, jag gick dock och gjorde sån mammografi, och dom sa att det fanns bröstvävnad, men ytterst lite.

Men jag slutade med både dbol, och testo rakt av när jag fick känningarna o körde Pct därifrån.

Så om jag kör Testo kombinerat med nolva så borde det vara lugnt menar du? Eller borde jag skaffa Letro?

Du ska ALLTID ha letro hemma om du går på kur och efteråt. Och då menar jag ALLTID.

Sen så är det bättre om du använder en låg dos arimidex och håller ditt östrogen i schack än att du knaprar nolva genom hela kuren.
Citera
2018-12-16, 13:31
  #1016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Du ska ALLTID ha letro hemma om du går på kur och efteråt. Och då menar jag ALLTID.

Sen så är det bättre om du använder en låg dos arimidex och håller ditt östrogen i schack än att du knaprar nolva genom hela kuren.


Okej då får jag införskaffa det.

Okej, men till Pct kör jag ändå nolva som vanligt även om jag kört arimidex?
Men vi säger att min gyno skulle komma tillbaka även om jag käkar arimidex, ska jag sluta med arimidex och halvera dosen testo och börja med letro?

Eller finns det andra prepp som är bättre som man typ inte ena får gyno utav?
Jag har bara kört testo och en snabbis dbol, men finns det andra prepp för att bygga massa och som inte ”väcker” gynot så uppskattar jag om du/någon kan nämna de, så får jag läsa på om dom 😊
Citera
2018-12-16, 13:34
  #1017
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkramaren
Okej, nu har jag inga känningar. Det slutade efter jag körde nolvan. Jag tror inte jag hade grov gyno, jag gick dock och gjorde sån mammografi, och dom sa att det fanns bröstvävnad, men ytterst lite.

Men jag slutade med både dbol, och testo rakt av när jag fick känningarna o körde Pct därifrån.

Så om jag kör Testo kombinerat med nolva så borde det vara lugnt menar du? Eller borde jag skaffa Letro?

Är det en testo only kur så kontrar du känningarna med nolva eller letro, letro fungerar bättre då det är starkare så letro är att föredra.
Sen får du ta en AI t.ex. Arimidex genom hela kuren, så länge du tar rätt dos AI så kommer gynon inte att utvecklas.
Citera
2018-12-16, 13:42
  #1018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Är det en testo only kur så kontrar du känningarna med nolva eller letro, letro fungerar bättre då det är starkare så letro är att föredra.
Sen får du ta en AI t.ex. Arimidex genom hela kuren, så länge du tar rätt dos AI så kommer gynon inte att utvecklas.


Okej tack så mycket!
Vad är ”rätt” dos Arimidex?
Har inte använt mig utav det innan. Lade ner kurandet efter gynot, inte alls känt mig motiverad.. men har börjat träna utan prepp nån månad nu, och suget har börjat bli starkt haha..
Citera
2018-12-16, 14:42
  #1019
Medlem
Jag läste någonstans att om man har högt bf så är det enklare att få gyno? Stämmer det?
Citera
2018-12-16, 14:45
  #1020
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkramaren
Okej tack så mycket!
Vad är ”rätt” dos Arimidex?
Har inte använt mig utav det innan. Lade ner kurandet efter gynot, inte alls känt mig motiverad.. men har börjat träna utan prepp nån månad nu, och suget har börjat bli starkt haha..

"rätt dos" är individuellt, jag kanske behöver 1 mg ED medans det räcker med 0,25 mg EOD för dig, så ingen kan säga vilken dosering du ska ta utan du får testa dig fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback