Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 09:38
  #865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Läs på vad andra skrivit här o på andra forum, när du tagit letro och slutar finns risken att de börjar växa igen.


Ja, såklart risken finns om jag inte har kontroll över mitt östrogen eller bara hoppar av letron direkt utan att trampa ner så att man får en sk. Rebound effekt utav letron.

Du har helt rätt!

Men med rätt nedtrappning och en AI eller en SERM eller fortsatt intag av letro låg dos så undviker man att det ska växa tillbaks igen.

Förlåt för mitt förra inlägg om jag var grinig, visste egentligen vad du menade! :-)

Mvh
Citera
2017-06-22, 21:51
  #866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absgrabb12345
Någon som vet vad jag borde göra åt min gyno?
Tagit letro 2.5mg i 12 dagar och det har minskat alla mina knölar så jag är nöjd, dock lakterar jag fortfarande om jag klämmer på dom.

Inte gått på någon 19-nor steroid..

Vad är mina möjligheter?

Mvh

Sitt lugnt i båten. Dina prolaktin nivåer är med största sannolikhet under kontroll. Dock så slutar man inte laktera direkt på grund av det. Ge tuttarna någon vecka utan onödig stimulans ska du se att det ger med sig. Förutsatt att du har östrogenet under kontroll.
Citera
2017-06-23, 07:27
  #867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
Sitt lugnt i båten. Dina prolaktin nivåer är med största sannolikhet under kontroll. Dock så slutar man inte laktera direkt på grund av det. Ge tuttarna någon vecka utan onödig stimulans ska du se att det ger med sig. Förutsatt att du har östrogenet under kontroll.


Okej!
Fick hem prami precis, inte värt att köra alltså?


Jag låg på 0.5mg adex eod för 500mg testo när jag märkte att jag lakterade, det bör ha varit tillräckligt för att hålla östrot i schack.
(Men om det hade varit tillräckligt så borde prolaktin nivåerna sänkts för längesen eftersom jag då hållt östrot nere en längre tid?)

Dock vet jag egentligen inte när problemet uppstod, det kan säkerligen ha uppstått under mina dbol+nolva kurer utan AI.

I mitt fall tror du arimidex är ett försvagt alternativ och att det skulle kunna vara bättre att lägga mig på letro 0.25mg e3d?

Schysst att någon äntligen svara
Mvh
__________________
Senast redigerad av Absgrabb12345 2017-06-23 kl. 07:46.
Citera
2017-06-23, 11:39
  #868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absgrabb12345
Okej!
Fick hem prami precis, inte värt att köra alltså?


Jag låg på 0.5mg adex eod för 500mg testo när jag märkte att jag lakterade, det bör ha varit tillräckligt för att hålla östrot i schack.
(Men om det hade varit tillräckligt så borde prolaktin nivåerna sänkts för längesen eftersom jag då hållt östrot nere en längre tid?)

Dock vet jag egentligen inte när problemet uppstod, det kan säkerligen ha uppstått under mina dbol+nolva kurer utan AI.

I mitt fall tror du arimidex är ett försvagt alternativ och att det skulle kunna vara bättre att lägga mig på letro 0.25mg e3d?

Schysst att någon äntligen svara
Mvh


om du fortfarande lakterar så skulle jag slänga in prami tills det slutade och sen gå över på adex
Citera
2017-06-23, 15:12
  #869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absgrabb12345
Okej!
Fick hem prami precis, inte värt att köra alltså?


Jag låg på 0.5mg adex eod för 500mg testo när jag märkte att jag lakterade, det bör ha varit tillräckligt för att hålla östrot i schack.
(Men om det hade varit tillräckligt så borde prolaktin nivåerna sänkts för längesen eftersom jag då hållt östrot nere en längre tid?)

Dock vet jag egentligen inte när problemet uppstod, det kan säkerligen ha uppstått under mina dbol+nolva kurer utan AI.

I mitt fall tror du arimidex är ett försvagt alternativ och att det skulle kunna vara bättre att lägga mig på letro 0.25mg e3d?

Schysst att någon äntligen svara
Mvh

0,5mg adex eod var inte tillräckligt. Ifall det varit tillräckligt hade problemen försvunnit med tiden. Även om knölarna inte hade minskat så skulle lakteringen ha upphört. Om man inte blandar in 19-nor steroider så är förhöjda östrogen värden det enda som får prolaktinet att stiga.

Prova 0,25 letro eod. Arimidex funkar inte för alla. Tveksamt att e3d ska räcka.
Citera
2017-06-24, 10:33
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
om du fortfarande lakterar så skulle jag slänga in prami tills det slutade och sen gå över på adex
Tack för svaret, får se om jag kör prami en väldigt kort period när jag trappat ur letron till lägre dos.

Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheBros
0,5mg adex eod var inte tillräckligt. Ifall det varit tillräckligt hade problemen försvunnit med tiden. Även om knölarna inte hade minskat så skulle lakteringen ha upphört. Om man inte blandar in 19-nor steroider så är förhöjda östrogen värden det enda som får prolaktinet att stiga.

Prova 0,25 letro eod. Arimidex funkar inte för alla. Tveksamt att e3d ska räcka.

Jag kommer köra på ditt upplägg, det låter vettigt!
Tack för hjälpen.


Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
:

släng in nolva istället för adex, på så sätt så vet du att du inte behöver oroa dig över att gyno ska växa och kan på så sätt testa ditt östrogen, om sexlusten fortfarande är kass efter 2 veckor då vet du att du ligger för högt i östrogen då nolva inte slår ut östrogen utan bara ersätter östrogenet i dina receptorer

(minst troliga scenario)

VID DET HÄR LAGRET kan man använda AI som adex och letro vid behov.. finns ingen anledning att göra det innan om man inte använder prepp där progesteron är involverat

om sex lusten kommer tillbaka så har du två alternativ även här, antingen fortsätter du med nolva då du vet att du är känslig emot gyno eller så tar du bort nolva o kollar om det är tonårs gyno eller inte

(mest troliga scenario)

Schysst inlägg/guide en 101 hur man ska göra när gyno smyger sig på!

Verkligen bra, ville bumpa upp posten för er som undrar hur ni ska hantera eran gyno.

Mvh
Citera
2017-06-24, 20:27
  #871
Medlem
Kan man ha både knölar under bröstet och "chipstuttar"(fett samling runt bröstet)?
Hjälper någon anti östrogen typ nolva mot chipstuttar eller om man har fett som lägger sig på bröstet?
Citera
2017-06-24, 21:13
  #872
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Kan man ha både knölar under bröstet och "chipstuttar"(fett samling runt bröstet)?
Hjälper någon anti östrogen typ nolva mot chipstuttar eller om man har fett som lägger sig på bröstet?


1. Ja, givetvis kan man ha både knölar och chipstuttar på samma gång. Har man dock lyckats med detta i samband med kur så ja.. antingen har man börjat kura på tok för tidigt eller så har man misslyckats riktigt grovt både med sin kost och träning.

2. AI/nolva är ett verktyg man använder sig av för att behandla eller kontrollera vattenretention/östrogena bieffekter och inte i fettförbrännande syfte. Förvisso tenderar högre östrogenvärden medföra att man lättare lägger på sig fett, men att använda AI/nolva som fettförbrännare är det nog inte många som skulle rekommendera. Intensifiera träningen och fokusera på att äta rätt saker istället.. Så jävla svårt är det inte
Citera
2017-06-26, 23:09
  #873
Medlem
help

Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
1. Ja, givetvis kan man ha både knölar och chipstuttar på samma gång. Har man dock lyckats med detta i samband med kur så ja.. antingen har man börjat kura på tok för tidigt eller så har man misslyckats riktigt grovt både med sin kost och träning.

2. AI/nolva är ett verktyg man använder sig av för att behandla eller kontrollera vattenretention/östrogena bieffekter och inte i fettförbrännande syfte. Förvisso tenderar högre östrogenvärden medföra att man lättare lägger på sig fett, men att använda AI/nolva som fettförbrännare är det nog inte många som skulle rekommendera. Intensifiera träningen och fokusera på att äta rätt saker istället.. Så jävla svårt är det inte
Har aldrig kurat, fick detta av Omeprazol eller eventuellt alkohol(?), låter kanske otroligt men så är det.
Kände en enorm "brännande" känsla i mina nipples i flera månader, ömmade som fan, kunde knappt ha på mig vissa klädesplagg då det ömmade för mycket. Detta hände när jag åt omeprazol.
Hade ingen aning om vad Gyno var ens, gick till läkaren och sa att mina nipples var helt cp och ömmade/hade en brännande känsla som aldrig förr, han sa i stort sett att det var all in my head och skickade hem mig.
Detta pågick några månader och försvann sedan (då såg jag att jag fått knölar), började googla och läsa om gyno, såg att gyno var en biverkning av omeprazol (extremt ovanligt men i alla fall)
Man blir ju vansinnig av läkarens okunnighet, att jag gick runt och ömmade i flera månader efter att jag sökt hjälp för det..

Tänkte mer om att köra det för att få bort chips tuttsen, knölarna antar jag att jag måste operera bort.. Så länge jag inte är alltför deffad syns ju inte knölarna i alla fall..
__________________
Senast redigerad av zombah 2017-06-26 kl. 23:10. Anledning: korrigering, grammatik
Citera
2017-06-27, 00:16
  #874
Medlem
Jag körde 250mg testo e5d för 1 år sedan. Fick ingen gyno eller känningar.

Ska nu köra 320mg testo e5d.

Betyder det att jag är fri från gyno eller kan det uppstå denna gång istället?
Citera
2017-06-27, 08:29
  #875
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidtomten
Jag körde 250mg testo e5d för 1 år sedan. Fick ingen gyno eller känningar.

Ska nu köra 320mg testo e5d.

Betyder det att jag är fri från gyno eller kan det uppstå denna gång istället?



Ja det finns risk att det uppstår gyno ändå
Citera
2017-07-02, 20:35
  #876
Medlem
Hej.

Gick för drygt 5-6 år sen på 2 kurer testo e. 250mg eod. Samt 500 eod om jag inte minns fel.
Kurserna sköttes enligt regelboken med pct osv och aldrig haft några problem med gynekomasti.

Men nu för ca ett halvår sen började jag bli öm i båda tuttarna men det gick sedan över utan åtgärd.
Nu för ca en månad sen har detta kommit tillbaka, ömmande bröst, känns som själva körteln har vuxit och blivit lite hårdare och större, samt att det lakterar på höger om jag trycker till den riktigt ordentligt, bara en liten droppe men det är väl nog oroväckande?

Vad är lämplig åtgärd Nu?
Nolva? Eller finns det ngt nytt revolutionerande mirakelpiller?

Edit: kan detta vara kopplat till kurande så långt bak i tiden eller kan det vara ngt annat såsom stress etc?

Hälsn
Entrepreneurs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback