Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-21, 18:54
  #1
Medlem
Kindas tidigare kommunalråd, Anders Ljung (c), satt på sin post i 10 år innan han tvingades avgå av den allians han styrde tillsammans med. Nu vill han tillbaka. Under dessa tio år drev han i stort sett ingen politik och var fullt upptagen av att gynna sina egna intressen genom att köpa fastigheter och driva sin gård. Eftersom han vill tillbaka är det inte mer än rätt att väljarna får veta vem han är och vad han har gjort under sin tid som politiker. Historierna som vandrar runt är många och detta forum är en möjlighet att få en bättre bild av honom - berätta vad ni vet!

Min första undran rör alla de historier som handlar om hur han sköter sin gård och sin djurhållning. Har han haft förbud att ha djur efter att ha misskött sig? som en del människor påstår.
Citera
2013-09-22, 21:19
  #2
Medlem
När förre kommunchefen i Kinda, Anders Lind, pressades att säga upp sig höjde han plötsligt lönerna för vissa tjänstemän till orimliga nivåer. Denna löneskandal finns det en del att läsa om på tidningarnas websidor. Det som inte framkommit är att han informerade och fick klartecken från kommunalrådet Anders Ljung för att göra detta. Ljung var där en praktisk marionett att ha. Istället för att göra något olämpligt el olagligt som tjänsteman så var det ju mer praktiskt att få godkänt för oegentligheter av den ansvarige politikern. Detta beteende har sedan spridit sig till ITSAM där Ljung också har utnyttjats. Några har berikat sig och skattebetalarna är förlorare.
Citera
2013-09-28, 21:03
  #3
Medlem
Flera personer har berättat om att Anders Ljung nån gång (jag vet inte riktigt när men han var åtminstone viktig politiker då) köpte en stor fastighet i Rimforsa efter att det beslutats att kommunen inte skulle använda sin förköpsrätt. Sen tror jag att han styckade av mark som såldes till kommunen. Jag undrar hur det där gick till och det låter inte "helt rent". Finns det någon som vet?
Citera
2013-10-12, 23:42
  #4
Medlem
Han fick inte ihop gården så han gick in i politiken o det har ju räddat upp det hela sen dess o de har ju gått bra fast han ju inte va den smartaste i skolan heller. Han är väl inte den ända politikern som är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback