Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-21, 23:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snestang97
Skanska gick uppåt idag pga USA

Ska vi tolka det som att det är ditt aktietips?
Citera
2025-01-22, 01:38
Medlem
Är det ok att fråga om aktietips?

Jag behöver tips på en bra "AI-aktie". Nu när Trump och Elon är igång ser jag stor potential i detta. Är det giganterna Microsoft, Tesla och Nvidia som gäller?
Citera
2025-01-22, 21:32
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Är det ok att fråga om aktietips?

Jag behöver tips på en bra "AI-aktie". Nu när Trump och Elon är igång ser jag stor potential i detta. Är det giganterna Microsoft, Tesla och Nvidia som gäller?
Det är ju flera år sedan AI var ett bra case, där vi befinner oss nu kan aktierna lika gärna halveras som att fortsätta uppåt.
Citera
2025-01-23, 11:05
Medlem
Eniro Group

De ska bl.a satsa på AI-funktioner m.m

Tekniskt ser det bra ut och insiderköp nyligen. Tips.
Citera
2025-01-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Det är ju flera år sedan AI var ett bra case, där vi befinner oss nu kan aktierna lika gärna halveras som att fortsätta uppåt.

AI har bara precis börjat. Sedan kan jag inte yttra mig om vilka bolag man skall satsa på men Nvidia och Tesla är ju 2 giganter som man måste hålla ögonen på.
Citera
2025-01-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
AI har bara precis börjat. Sedan kan jag inte yttra mig om vilka bolag man skall satsa på men Nvidia och Tesla är ju 2 giganter som man måste hålla ögonen på.

Jaa det är svårt det där, Tesla har absolut funnits i tanken. Jag har en liten summa jag vill investera men vet inte om amerikanska aktier is the way to go. Alla dessa giganter i amerikanska aktier är övervärderade idag? Experterna säger satsa på Europeska och Svenska aktier istället. Vad tror ni?
Citera
2025-01-30, 21:34
Avstängd
Nån tipsa om Penguin solutions
Citera
2025-01-30, 21:51
Medlem
niokilometers avatar
Jag skulle tipsa om Elicera Therapeutics som en kommande stjärna.

Trots ganska stor uppgång i januari så så ligger börsvärdet på låga 116milj. Ett biotech som kom med ett uppseendeväckande PM i veckan. Eliceras vd: ”Alla tecken på sjukdomen har försvunnit hos första patienten” (Cision)
2025-01-28.

Sjukdomen var cancer. Flera tidigare cancerbehandlingar hade inte hjälpt patienten som nu som sista? utväg var första patient att få prova Eliceras beväpnade Car T-celler i deras fasI/IIa studie.

(jag har aktier i företaget)
Senast redigerad av niokilometer 2025-01-30 kl. 21:53.
Citera
2025-02-08, 20:59
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
CleanSpark, CLSK.

En us-baserad Bitcoinminer som är kortad till drygt 25%
https://www.marketbeat.com/stocks/NA...hort-interest/

Kasta skit på mig om sju veckor ifall du blev förledd.

CleanSpark redovisar revenues.. $162.3 million, a 120% increase compared to the same period last year.
Bullish är bara förnamnet. -Häng på!
Citera
2025-02-11, 20:53
Medlem
Tipsar om Valuno Group!

Rapport om 8 dagar.

Fintechbolaget Valuno, tidigare Quickbit, som utvecklar tekniklösningar redovisar preliminära intäkter för januari på 45,7 miljoner euro.

Det innebär en Average Daily Volume (ADV) om 1,52 miljoner euro och en nettoomsättning om 548,4 miljoner euro i årstakt.

Siffrorna beskrivs vara i linje med bolagets förväntningar.

“Vi inleder 2025 starkt och enligt plan. Jag ser fram emot fortsatt god utveckling under andra halvan av året vilket vi nu lagt en god grund för”, säger Daniel Sonesson, vd på Valuno.
Citera
2025-02-24, 09:16
Medlem
Germanofils avatar
Idag vill jag tipsa om Eon som jag tror kommer att stiga nu med ny regering i Tyskland. Visserligen vet ingen ännu vilken energipolitik den nya regeringen kommer att införa men det man förväntar sig är att det blir mindre fokus på "grön" politik och kanske t.o.m. ett återinförande av kärnkraften.

Jag köpte direkt i morse när börsen öppnade.
Citera
2025-02-24, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Idag vill jag tipsa om Eon som jag tror kommer att stiga nu med ny regering i Tyskland. Visserligen vet ingen ännu vilken energipolitik den nya regeringen kommer att införa men det man förväntar sig är att det blir mindre fokus på "grön" politik och kanske t.o.m. ett återinförande av kärnkraften.

Jag köpte direkt i morse när börsen öppnade.
Hur gick det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in