Digitalboxen.com har blivit hackade, och 25 000 svenskars inloggningsuppgifter sprids nu på nätet. De som haft med webbshoppen att göra uppmanas att se över sina lösenord.
25 000 svenskars inloggningsuppgifter har läckt ut, efter ett hack mot svenska webbshopen Digitalboxen.com. Nu uppmanas alla som haft med webbshopen att göra att se över samtliga sina lösenord. Via en sårbarhet har hackare lyckats komma över samtliga kunduppgifter hos webbutiken Digitalboxen.com. Det rör sig om över 25 000 svenskars uppgifter, enligt dokument som Computer Sweden tagit del av. Hela butikens databas, inklusive kunduppgifterna, har lagts ut på webben.
Hackarna har även korskört kunduppgifterna mot populära webbtjänster och säger sig därmed ha hittat 1 200 Facebook-konton, 1 400 Twitterkonton, 1 000 e-postkonton, 40 Paypal-konton och 250 Netflix-konton. Dessa har också publicerats på webben.
Om du läser tråden "Samling av sidor med säkerhetsbrister Del 2" så hittar du den där. Ganska saftig lista, dock lär du skynda dig om du ska ha någon nytta av uppgifterna. De är andra gången deras databas dumpas och de har varit känt senaste veckan (åtminstonde), först nu när media snappar upp de gör dom något åt de -.-
"Tjena, Eftersom jag är en ytterst schysst person så ville jag meddela att ditt konto på Digitalboxen.se har läckt ut tillsammans med 24999 andra Svenskar, Så logga in och ändra/ta bort dina kunduppgifter innan någon får tag i dom."
Mitt konto fanns inte med i listan, skönt. Tur att jag inte hade min vanliga epost adress som innehåller namn.efternamn@, då hade kontot nog varit hackat.
Vet du om man loggar in på någons tex hotmail, vet du om det kan synas någonstans att man har loggat in?
Självklart loggas inloggningar. Ditt IP-nummer hamnar i loggarna om du testar att logga in.
Sedan vet jag inte riktigt vad du syftar på, användaren märker kanske inte av att någon annan loggat in men det går att spåra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!