Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 12:57
  #37
Medlem
Helt okey. Inte det bästa, men inte det sämsta heller som går på TV nu. Men det märks att MTV gått mycket på utseende när det gäller castingen än talang. Mycket tråkigt.
Citera
2015-07-02, 13:10
  #38
Medlem
DennisOlofs avatar
Låter som det här är samma tappning som "teen wolf" fast lite annorlunda, om det går på MTV så fattar man ju hur serien kommer utformas och vad som kommer hända, dom vet ju vad dom har för publik så att säga.

Någon jämförde med Zombieland, den serien tyckte jag var bra, visst det är budget men serien försöker ju inte "vara" bättre än den är och därför funkar den tycker jag.

Någon annan får återkomma med info om hur första avsnittet var, jag orkar inte titta, gillade aldrig "scream" filmerna ändå. Och den här serien är nog inte för mig.
Citera
2015-07-02, 13:25
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Låter som det här är samma tappning som "teen wolf" fast lite annorlunda, om det går på MTV så fattar man ju hur serien kommer utformas och vad som kommer hända, dom vet ju vad dom har för publik så att säga.

Någon jämförde med Zombieland, den serien tyckte jag var bra, visst det är budget men serien försöker ju inte "vara" bättre än den är och därför funkar den tycker jag.

Någon annan får återkomma med info om hur första avsnittet var, jag orkar inte titta, gillade aldrig "scream" filmerna ändå. Och den här serien är nog inte för mig.


Gillade du inte Scream filmerna så kan jag garantera att du inte gillar serien. Intro akten byggdes upp likadant som i första filmen, men uppdaterat till dagens teknologi. Sen var det lite "Jason Voorhees-anda" över det hela oxå, med lite tillbaka blickar kring en händelse som utspelade sig för 20 år sen.
Citera
2015-07-02, 15:46
  #40
Medlem
DennisOlofs avatar
Everdeen, ok tack för det.

Inget för mig att titta på, iofs var väl vissa inslag i scream filmerna roliga och så men i stora drag inte intressant för min del.
Citera
2015-07-02, 19:34
  #41
Medlem
Högst ordinärt tonårsdrama. Välgjort, men inget som sticker ut på nåt sätt.
Citera
2015-07-02, 23:56
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Låter som det här är samma tappning som "teen wolf" fast lite annorlunda, om det går på MTV så fattar man ju hur serien kommer utformas och vad som kommer hända, dom vet ju vad dom har för publik så att säga.

Gav definitivt lite Teen Wolf vibbar. Jag tyckte dock första avsnittet var ganska bra, mycket inspirerad av Scream filmen(erna) som jag också gillade. I ett segment görs det t ex en massa referenser till nutida skräck tv-serier, precis som original Scream gjorde med skräckfilmer.
Citera
2015-07-08, 09:53
  #43
Medlem
Moffins avatar
Har sett de två första avsnitten nu och måste säga att jag faktiskt är positivt överraskad. Hade väntat mig rent skräp (framförallt med tanke på MTV) men det är faktiskt helt okej, välgjort och mycket blodigare än vad jag trott.
Citera
2015-07-09, 01:29
  #44
Medlem
ja går helt klart att titta på och tom lite läskigt emellanåt. gillar en del av karaktärerna också och det är ju ett plus.
Citera
2015-07-12, 18:29
  #45
Medlem
Carnage.s avatar
Halv-såg första avsnittet på Youtube. Precis lika dåligt som jag trodde att det skulle vara. Uppenbara CGI-blodpölar (liksom, va fan?), horribelt skådespeleri (såg ni den där Topher Grace-wannaben, va fan?), unkna karaktärer och allt kändes bara så hopplöst oinspirerat.
Citera
2015-07-12, 18:42
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Halv-såg första avsnittet på Youtube. Precis lika dåligt som jag trodde att det skulle vara. Uppenbara CGI-blodpölar (liksom, va fan?), horribelt skådespeleri (såg ni den där Topher Grace-wannaben, va fan?), unkna karaktärer och allt kändes bara så hopplöst oinspirerat.

Ja har man redan bestämt sig så.
Citera
2015-07-12, 21:47
  #47
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Halv-såg första avsnittet på Youtube. Precis lika dåligt som jag trodde att det skulle vara. Uppenbara CGI-blodpölar (liksom, va fan?), horribelt skådespeleri (såg ni den där Topher Grace-wannaben, va fan?), unkna karaktärer och allt kändes bara så hopplöst oinspirerat.

Jag visste inte vad jag själv skulle tro om serien men har sett två första avsnitten nu. Blev positivt överraskad. Ska fortsätta med resten av säsongen.

Anser du att serien är hopplöst oinspirerad så kanske du kan säga hur du istället hade gjort för att skapa en bra skräck/thriller-serie. Vad är CGI för något?
Citera
2015-07-12, 23:06
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Vad är CGI för något?

https://en.wikipedia.org/wiki/Comput...erated_imagery
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback