Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-21, 08:14
  #1
Medlem
Rabattfyllans avatar
Tittade lite på Wiki och såg att tonårsslasherserien Scream ska bli en serie, start i mitten av 2014: On June 4, 2012, it was reported that MTV were in the early stages of developing a weekly television series based on the franchise. Later the same day, David Arquette confirmed that he would not be a part of the television series. On April 25, 2013, The Hollywood Reporter confirmed that MTV has greenlit the TV series, with Wes Craven in talks of directing the pilot. On July 26, 2013 it was reported that Criminal Minds writers Jay Beattie and Dan Dworkin have officially boarded the project to pen the pilot script. The series is set to debut in mid-2014.

Att Wes Craven ska vara med är ett plus, men jag är tveksam: hur skulle en serie kunna se ut rent praktiskt? Mord i varje avsnitt? Kan inte bli några människor kvar i Woodsboro...
Citera
2013-09-21, 08:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Tittade lite på Wiki och såg att tonårsslasherserien Scream ska bli en serie, start i mitten av 2014: On June 4, 2012, it was reported that MTV were in the early stages of developing a weekly television series based on the franchise. Later the same day, David Arquette confirmed that he would not be a part of the television series. On April 25, 2013, The Hollywood Reporter confirmed that MTV has greenlit the TV series, with Wes Craven in talks of directing the pilot. On July 26, 2013 it was reported that Criminal Minds writers Jay Beattie and Dan Dworkin have officially boarded the project to pen the pilot script. The series is set to debut in mid-2014.

Att Wes Craven ska vara med är ett plus, men jag är tveksam: hur skulle en serie kunna se ut rent praktiskt? Mord i varje avsnitt? Kan inte bli några människor kvar i Woodsboro...


Hört talas om Midsummer, Fjällbacka etc?
Citera
2013-09-21, 10:54
  #3
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Hört talas om Midsummer, Fjällbacka etc?

Så du tror varje Scream-avsnitt blir fristående?
Citera
2013-09-21, 11:04
  #4
Medlem
epost72s avatar
Med tanke på att filmerna är under all kritik så lär inte serien bli någon höjdare direkt.
Citera
2013-09-21, 14:11
  #5
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Med tanke på att filmerna är under all kritik så lär inte serien bli någon höjdare direkt.

Är Scream för löjligt för dig? Du kanske bara gillar tyngre skräckfilmer som När lammen tystnar osv.
Citera
2013-09-21, 14:14
  #6
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Är Scream för löjligt för dig? Du kanske bara gillar tyngre skräckfilmer som När lammen tystnar osv.
Finns det seriöst någon som gillar Scream-filmerna för dess tyngd och seriositet?
Citera
2013-09-21, 15:03
  #7
Medlem
Scream filmerna är ju skräck-komedier så kommer serien också vara av komisk natur?

Sen att MTV ligger bakom det hela visar ju att det kommer bli skit av allt. Den kanalen kan inte ens stava till kvalité.
Citera
2013-09-21, 15:23
  #8
Medlem
Zcapegoats avatar
American psycho och nu detta. Kan de inte komma på ngt nytt själva? *suck*
Citera
2013-09-24, 20:55
  #9
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Hört talas om Midsummer, Fjällbacka etc?

Undviker du frågan? Tror du varje avsnitt i serien blir fristående?
Citera
2013-09-24, 20:57
  #10
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns det seriöst någon som gillar Scream-filmerna för dess tyngd och seriositet?

Brukar slashers vara tunga och seriösa?

Citat:
Ursprungligen postat av taags
Scream filmerna är ju skräck-komedier så kommer serien också vara av komisk natur?

Du kan ha missuppfattat eller snarare blandat ihop Scream med Scary Movie-filmerna.
Citera
2013-09-24, 20:58
  #11
Medlem
Jag skrattade när jag insåg att detta var sant, visst det kanske lockar 13-åringar med en intelligens nivå som är väldigt låg... men jag tror knappast att detta blir en hit. Fast detta lockar nog majoriteten av amerikaner, the big mass.
Citera
2013-09-30, 22:43
  #12
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag skrattade när jag insåg att detta var sant, visst det kanske lockar 13-åringar med en intelligens nivå som är väldigt låg... men jag tror knappast att detta blir en hit. Fast detta lockar nog majoriteten av amerikaner, the big mass.

Du menar 13-åringar som är så usla att de inte ens kan formulera ordet "intelligensnivå" utan att särskriva?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback