Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 20:35
  #373
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Vad jag alltid har undrat är varför man väljer att vanställa sin kropp med tatueringar. Vad är drivkraften? Identifierar man sig verkligen med den halvnakna bruden, eldsflamman och raggartärningarna på underarmen? Framstår som så oerhört ytligt i så fall. Ett enda stort mysterium hur man tänker här.

Är de som tatuerar sig fullständigt hjärndöda? Finns det ingen som funderar över hur den "snygga" ungdomstatueringen kommer att se ut på en skrynklig gumma eller gubbe?

Det skulle inte förvåna mig om dessa skrynkliga gummor och gubbar kommer att kräva att vi skattebetalare ska betala för att återställa deras ungdomssynder.

Det kommer formodligen snart att visa sig att många av tatueringsfärgernar inte är hälsosamma. Därefter kommer krav att de deras sanering ska betalas av oss skattebetalare.
Citera
2017-06-13, 15:16
  #374
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Är de som tatuerar sig fullständigt hjärndöda? Finns det ingen som funderar över hur den "snygga" ungdomstatueringen kommer att se ut på en skrynklig gumma eller gubbe?

Det skulle inte förvåna mig om dessa skrynkliga gummor och gubbar kommer att kräva att vi skattebetalare ska betala för att återställa deras ungdomssynder.

Det kommer formodligen snart att visa sig att många av tatueringsfärgernar inte är hälsosamma. Därefter kommer krav att de deras sanering ska betalas av oss skattebetalare.
Man är ju så jävla snygg annars när man är 90, synd att man tatuerade sig!
Har man ynnesten att få bli en skrynklig gamling så tänker jag att man troligtvis prioriterar att ha guldkant på livet på ålderns höst, träffa barn och barnbarn och allmänt njuta av livet medan hälsan tillåter det. Inte fundera över vad någon främling tycker om att man har åldrade tatueringar.

Angående det sista: "De kommer vilja [...] oss skattebetalare." Tro det eller ej, men vi som är tatuerade jobbar också och betalar skatt. Tyvärr, hade varit trevligt om inte skatten käkade upp allt ob man drog in. Borttagning av tatueringar ska inte vara skattesubventionerat på något sätt. Det tror jag egentligen att få tycker, förutom muppar som tycker att allt ska vara det. Man har betalat för tatueringen med sina egna skattade pengar, om man ångrar sig får man antingen lära sig leva med den, betala själv för borttagning, eller hämta ett rivjärn.
__________________
Senast redigerad av Ogden 2017-06-13 kl. 15:23.
Citera
2024-02-10, 08:28
  #375
Medlem
Tatueringar är en tydligen en klassmarkör
(FB) Det är WT att ha en tatuering oavsett plats på kroppen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback