Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-20, 23:37
  #13
Medlem
För några år sedan fick jag från ett företag en tjock lunta men frågor om allt mellan himmel och jord som de ville att jag skulle besvara. Jag tog det seriöst men efter en halvtimme, då jag hunnit igenom halva luntan, upptäckte jag att samma frågor som jag redan hade besvarat kom igen, fast lite annorlunda formulerade. Då kastade jag skiten i papperskorgen.
Citera
2013-09-23, 16:55
  #14
Medlem
Tänkte berätta att jag fick en annan undersökning utskickad gällande saker i kommunen jag bor i.

Eftersom den var bra mycket mindre så bestämde jag mig för att kryssa i saker där. Detta tog kanske en halvtimma max. Drygt 50 frågor.

Sifo undersökningen är tjock som en "din del", "lokaldelen" ungefär så den tar säkert 2-3 timmar. Troligtvis en halv dag, om man ska ta någon paus och ägna sig åt barn, frun, mat, skita mm.

Vill inte verka allt för gnällig, men just vissa saker känns aningens för ingående kring produkter. Får en känsla av att någon betalat att få ha med sin produkt/firma namn och nu vill få "gratis" svar om vad/hur produkten är.

Javisst vill man påverka om man får chansen, men om jag använder tandkräm av det eller det märket, istället för OM jag ens använder eller hur ofta...jag menar vad spelar det för roll i en sådan undersökning?

Vill som sagt inte framstå som allt för gnällig kring detta, men man blir lite fundersam kring det hela. Samt att den är jävligt tjock och varför i helvete man inte kan göra detta över nätet. T.o.m kommunens skit fick man logg in för.
Citera
2013-09-23, 16:56
  #15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ska naturligtvis åka direkt i papperskvarnen.
Citera
2013-09-23, 17:12
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Jag skulle råda dig till att fylla i den, undersökningen har ju ett syfte och det tar ju inte särskilt lång tid.

Dessutom kanske du kan få något för det.


Dansa inte efter elitens pipa, vägra svara. Vi är fri människor ingen ska snoka i vad vi tycker och gör. De säljer materialet till kommersiellt intressenter och kanske ger det till Brå och andra "forskare" med politiskt korrekt agenda.
Citera
2013-09-24, 10:50
  #17
Medlem
Roadworkers avatar
Dessa undersökningar handlar bara om hur mycket man kan suga ur folket på skatt,
skall en svara så skall det vara så negativt som möjligt.
Citera
2013-09-24, 11:23
  #18
Medlem
Caesar Johansens avatar
Fick också en sådan för ett par år sedan. Jag försökte fylla i den, men det var ärligt talat för tidsödande + att frågorna var idiotiska.

"Ska du köpa tvättmedel inom den närmaste tiden?"
"Vem brukar köpa tvättmedel i din familj?"
"På en skala mellan 1 till 10 hur mycket tycker du om tvättmedel?"
"Ger tvättmedel dig glada känslor?"
"Vad tror du man använder tvättmedel till?"
"Tror du att Sverigedemokrater är rädda för tvättmedel?"

Jag är en medborgare primärt, ingen jävla konsument. Dessutom var de fåtal politiska frågor som var inskjutna extremt vinklade och ledande. Det finns bra och vettiga opinionsundersökningar, som t.ex. SOM - men SIFO är bara skräp, släng skiten.
Citera
2017-08-15, 21:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Kasta undersökningen bara. Brukar själv inte ha orken av att fylla i den typen av undersökningar initialt. Men efterhand brukar de erbjuda olika premier och annat för att man ska få den orken. För dem så är det väldigt viktigt att ha en hög svarsprocent.

Svar på gammal tråd. Kan intyga att det är som usb3 skriver. Fick 44(!) sidor frågeformulär från Kantar Sifo för en tid sedan. För besväret får man del i en premieobligationsdragning. Efter att inte ha svarat fick jag ett brev där man kan läsa: "Eftersom vi är väldigt måna om att få svar från alla typer av människor erbjuder vi nu en förhöjd belöning till alla som skickar in från och med nu."

Nu kan jag välja mellan 3st dubbeltriss, två biobiljetter, presentkort 150kr eller 150kr till Radiohjälpen.
Citera
2017-08-15, 21:57
  #20
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Svar på gammal tråd. Kan intyga att det är som usb3 skriver. Fick 44(!) sidor frågeformulär från Kantar Sifo för en tid sedan. För besväret får man del i en premieobligationsdragning. Efter att inte ha svarat fick jag ett brev där man kan läsa: "Eftersom vi är väldigt måna om att få svar från alla typer av människor erbjuder vi nu en förhöjd belöning till alla som skickar in från och med nu."

Nu kan jag välja mellan 3st dubbeltriss, två biobiljetter, presentkort 150kr eller 150kr till Radiohjälpen.
Har fått samma erbjudande, men skiter i det. Deras lögnundersökningar ger jag inte mycket för. DDR calling.
Citera
2017-08-15, 22:24
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Har fått samma erbjudande, men skiter i det. Deras lögnundersökningar ger jag inte mycket för. DDR calling.

Gott så. Fritt land
Citera
2017-08-15, 22:41
  #22
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Gott så. Fritt land
Ja, men klockan tickar...
Citera
2017-08-16, 00:10
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Fick hem i brevlådan, Sverige Nu 2013. Stor Sifo undersökning.

44 sidor flera tusen kryss frågor om precis allt. Iaf borde jag känna mig utvald bland dessa 40000 som får denna unika chans att blotta allt om mig och mina vanor (anonymt förvisso) men ärligt talat vet jag inte om man orkar, varför finns inte möjligheten att göra det via internet? Nåja.

Har någon mer här fått detta, och tänker ni göra den?

En sak som jag varit lite sne på är att under "fliken" Internetsajter/webbplatser där ens vanor gällande besök på olika listande sajter finns, saknas flashback. Medtanke på fb's fantastiska forums delar som faktiskt berör 100% av allt som kan tänkas diskuteras, finns fb ej listat. Har svårt att tro att t.ex. sweclockers som finns på listan har fler inlägg/inlogg/användare än fb. (Finns många andra typ. ungdomar.se och hittarecept.se mm.)

Om detta ligger fel kan det flyttas till annan avdelning.
Min kvinna har fått dem, brukar ligga och skräpa några dagar, tills dess att de städas bort. Ytterligare en SD-sympatiserande person borta ur statistiken..
Citera
2017-08-16, 00:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Nu kan jag välja mellan 3st dubbeltriss, två biobiljetter, presentkort 150kr eller 150kr till Radiohjälpen.
Alltid något, jag skulle inte utföra detta sortens arbete utan att få något betalt för det. Bättre betalt än detta dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback