Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-09-22, 22:41
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Har en polare som köper 100kr/0.5 rent pulver. Enligt honom räcker det till 100 "duttar" med en cigg. Vet inte riktigt hur mycket detta är eftersom jag skyr allt spiceskit.


100 duttar? haha vilket jävla mått system... Ska ut och rulla en spliff med 5 duttar i nu, har kvar 500 duttar till senare. Puffa lugnt!
Citera
2013-09-22, 22:59
  #26
Medlem
Finntoks avatar
Herregud, för nån hundring har du röka varje dag i en månads tid. Att blanda det krävs lika mycket utrustning och erfarenhet som att blanda ett glas oboy. Inte för att jag blandar ut det längre, röker det rent. Skulle dock aldrig rekomendera att röka det rent, eller att röka det alls.

Alla har internet, det finns inga gatupriser längre i min värld. Det är internets priser som gäller och spice är gratis. Underbar tid just nu när jag tänker på det, badar fan i knark.
Citera
2013-09-23, 02:21
  #27
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
100 duttar? haha vilket jävla mått system... Ska ut och rulla en spliff med 5 duttar i nu, har kvar 500 duttar till senare. Puffa lugnt!

Man slickar på cigg(vid öppningen) och duttar i pulver, därav namnet. Säger sig självt lite
Citera
2013-09-23, 02:45
  #28
Medlem
Creamphys avatar
Kan ju meddela här nere i Blekinge är de 400/5 som gäller. Likaså Cb 600/5. Men som sagt 100 är helt legit o ta.
Citera
2013-09-23, 03:11
  #29
Medlem
Turkfans avatar
Jag tar 300/5 ifall nån vill köpa, mindre ifall de ska ha mer. Till polare ännu mindre.

Vet dock att vissa av dom jag säljer till kränger vidare för typ 500/5.
Fattar öht inte att jag har några kunder när de lika gärna kan plocka in själv för en spottstyvel, men jag klagar inte.
__________________
Senast redigerad av Turkfan 2013-09-23 kl. 03:14.
Citera
2013-09-23, 07:31
  #30
Medlem
29april2tusen10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mousa
Nej men du handskas med farliga lösningsmedel samt kemikalier och behöver skyddsutrustning etc.

Vart hade du tänkt att acetonångorna skulle dunsta btw?
Om du oroar dig över ångor från lite aceton så bör du tänka efter vad fan du håller på med.
Rökmixar är potentiellt livsfarligt bara så att du vet och du äventyrar ditt liv när du röker skiten, bieffekter som cancer kan visa sig flera år efteråt.
Citera
2013-09-23, 11:29
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Om du oroar dig över ångor från lite aceton så bör du tänka efter vad fan du håller på med.
Rökmixar är potentiellt livsfarligt bara så att du vet och du äventyrar ditt liv när du röker skiten, bieffekter som cancer kan visa sig flera år efteråt.

Lungcancer som bieffekt är redan med på tobakslistan, som det görs ofta på eller vilket rökmaterial som helst.

Skulle inte förvåna mig om nikotin/tobak/"knaster"(olika rökbara växter) är skadligare än vissa cannabinoider som känts giftiga på sistone.

Lite ångor från aceton är ofarligt om man inte står och andas in det direkt ifrån något, (om man nu inte eldar på det), och aceton tillverkas i kroppen när man har näringsbrist. Dessutom används väldigt lite vid normal tillverkning, 1/3 flaska löser upp 1gram akbf.

Att vaporisera cannabinoider då och då känns bra mycket mer hälsosamt än att röka cigaretter dagligen. Men kan ha fel, det lär tiden visa. Ännu har inga fall rapporterats från det jag vet.

Anser priset ska ligga på 1/2-1/4 av cannabis beroende på kvalité (mix och mängd av binoids) & mängd.
__________________
Senast redigerad av heyhey1 2013-09-23 kl. 11:38.
Citera
2013-09-23, 14:25
  #32
Medlem
Finntoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29april2tusen10
Om du oroar dig över ångor från lite aceton så bör du tänka efter vad fan du håller på med.
Rökmixar är potentiellt livsfarligt bara så att du vet och du äventyrar ditt liv när du röker skiten, bieffekter som cancer kan visa sig flera år efteråt.

Allting är potentiellt livsfarligt och kan ge skador flera år efteråt, bara så att du vet. Jag vet med säkerhet att det är livsfarligt att dra i sig rök i lungorna, det är säkert. Att dra i sig några korn rena cannabinoider känns mycket hälsosammare med tanke på mängden tjära som bildas. Det ända som pekar på att det kan vara farligt är alla snorungar, och oroliga föräldrar samt äcklig propaganda.

Jag snackar av egen erfarenhet när jag säger att det är mycket säkrare än att cykla. Har slagit mig fysiskt med cykel eller skateboard så många gånger, har problem med knät än i dag. Har tagit synthetiska cannabinoider lätt över 5000 gånger genom alla dessa år, jag kanske har sneat ordentligt 500 gånger, av dom har jag varit så illa vid att jag hamnat på sjukhus 2 gånger. Då snackar vi inte psykiska besvär utan besvär som blind och paralyserad i benen men som allt annat så gick det också över och väl inne på sjukhuset mådde jag hur bra som helst och hade inga dåliga värden av något slag.

Kan tänka mig att människor kan dö psykiskt av den här drogen dock, så fucking intensiv och jag har aldrig kommit till någon gräns på hur intensivt det kan bli.

Jag skiter fullständigt i allt som POTENTIELLT KAN hända, finns det inga bevis för att det KOMMER hända så BRYR jag mig INTE.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback