Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-25, 22:49
  #13
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Haha, fy..!

Jag tycker absolut du ska acceptera inbjudan och pröva på i alla fall. Kanske det inte är något för dig, men testa.

Någon med lite insyn, vad har de för likheter med Frimurarna, och vad skiljer dem åt? Vet att dom delar lokaler med varann i många delar av landet.

Odd Fellow är lite enklare och innehåller mindre av ritualer, sedan har man mindre skrifter som förklarar vad man egentligen är med om i graderna. Det märks att man är ett yngre ordenssällskap inom Odd, men det innebär inte att man inte lär sig saker även i Odd. Om man skall vara med i både frimurarna och Odd så rekomenderar jag att man börjar med Odd.
Citera
2013-09-26, 01:10
  #14
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebearspy
Ja, det är det jag tänker på också. Min Mor sa detsamma så borde lyssna på Dig och henne.

Tänker mycket på min ålder bara, känns lite si-sådär att vara 18 år och knyta sig till ett Orden som mestadels består av äldre män. Men som sagt, nätverka samt jobb.

1. Åldern är bara en siffra, lägre ålder = mer tid att lära sig. Lyssna på dessa äldre män som vet!
2. Alla får inte denna chans, ta den!
3. Ansluter du dig om säg 10 år, då har du missat 10 år, du kommer då vara rookien, istället för nu när du ändå har åldern emot dig.
Citera
2013-10-11, 00:18
  #15
Medlem
Haubits77Bs avatar
Håll dig borta från Odd Fellow. Är själv medlem och kan berätta att det är en onödigt dyr och bögig klubb utan värde.
Citera
2013-10-11, 00:54
  #16
Medlem
Det är bara att testa, sen när du vet hur det är så kan du bestämma om du vill vara kvar eller lämna gruppen.
Citera
2017-04-10, 18:08
  #17
Medlem
Hej
Finns det några Odd Fellow som bor i Schweiz
Citera
2017-04-11, 11:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slobomod1
Hej
Finns det några Odd Fellow som bor i Schweiz
Förtydliga: menar du om det bor medlemmar av svenska Odd Fellow-Orden i Schweiz, eller undrar du om Odd Fellow-Orden finns i Schweiz? Svaret på det senare är i alla fall ja: www.oddfellows.ch
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback