Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-19, 14:32
  #1
Medlem
Hejsan alla FBare jag har en liten fråga till er.

För ett tag sedan fick jag ett litet möte med farbror konstaplen som då ville kolla igenom mig och en kompis.
Såhär gick det till:
Jag och en kompis hade suttit och tatt det lungt med en liten gås(5f-akb48) på en gräsmatta i vårt kvarter och sedan vandrat ner till ett närliggande ica.
Påvägen hem ser vi en polisbil köra upp bakom oss och lyckas då kasta iväg påsarna med spicet. Konstaplen kliver ur bilen och går fram för att tala med oss då jag säger att jag inte har lust att stanna o föra någon konversation och vill gå vidare då han inte har någon brottsmisstanke förutom att någon har ringt in och sagt att någon "betett sig märkligt" men då blir han helt plötsligt väldigt aggresiv och hotar med att brotta ner mig och ta mig till stationen så jag stannar kvar. Efter en ganska genomgående vissitation så hittar han en påse på marken och undrar vems detta är men vi båda förnekar att påsen skulle vara våran. Efter ett par tiotal fler hot att han skulle tagit in oss på stationen och låtit oss pissa om han hade haft resurserna till det så fick vi gå.
Sedan vaknade jag såklart upp och märkte att allt var en dröm

Nu till min fråga.
Hade polisen rätt att hålla kvar oss och finns det något jag kan göra mot honom?
Och kemikalien dom beslagtog är nu på klassning men var helt laglig då dom beslagtog den kommer detta medföra några problem?
Citera
2013-09-19, 14:44
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Sverige tillämpar inte retroaktiv lagstiftning förutom vad gäller skatter. Där förändras spelreglerna konstant. Du kan inte dömas för brott som begåtts innan lagen kom till. Inte ens straffmätningen förändras retroaktivt.

Om Sverige får för sig att införa dödsstraff för fortkörning imorgon och du blir tagen av polisen idag är straffet fortfarande bara böter om rättegången hålls nästa år.
Citera
2013-09-19, 14:53
  #3
Medlem
datzs avatar
nej tyvärr inte mycket att göra.
Du kan neka urinprov men då säger dom att du får gör ett blodprov, och det kan du inte slippa undan.
Säger du att du vägrar så håller dom fast dig och så köttar en sjuksköterska in nålen i armen och tar blod , det är så det går till . och tar du bort armen eller dylikt så kan dom slå på dig med batong och spruta pepparsprej och bryta ner dig , sen köttar sjuksköterskan in nålen och rör om rejäljt i venen även om du är ren eller inte . dom säger bara att dom misstänkte ringa narkotikabrott . även så lär dom säga att du gjorde motstod och "matade slag mot dom" så åker du på våld mot tjänsteman .

bästa är om du åker till stationen nu med lite gödsel och löser problemet för oss alla

btw så tar dom spicet och förstör det genom " förstörnings lagen av kommande klassat medel typ så brukar det stå i mina papper . men du slipper böter osv om du bara har akb i blodet . vet dock inte vilket datum akb blir olagligt skulle tippa vid nyårsskiftet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback