Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-19, 12:20
  #1
Medlem
PaterNoster777s avatar
Centern partistyrelse vill att det ska bli möjligt att söka assyl på alla svenska ambasader, istället för som nu endast i Sverige. Detta har man föreslagit på centerstämman.

Som exempel på vad konsekvenserna kan komma att bli kan man nämna att alla syrier redan har rätt till asyl, men nu är det bara dom som har råd att betala smugglare som i praktiken kan utnyttja detta.
Nu vill centern att det skall bli möjligt att få asyl på ambasaden, och därmed gör man det möjligt föra alla syrier att komma hit, det rör sig om cirka 22 miljoner personer.


Det finns dock de centerpertister som ställer sig tveksamma till detta.
Citat:
Riksdagsledamoten Staffan Danielsson går till hård attack mot partistyrelsens förslag att flyktingar ska kunna söka asyl i sina hemländer. – Om Sverige ensidigt gör detta skulle tillströmningen av asylsökande kraftigt öka, säger han.
Citat:
Men partistyrelsen vill fortfarande att Centerpartiet ska förknippas med en generös invandringspolitik. Därför föreslår de nu inför partistämman i Karlstad att flyktingar ska kunna söka asyl från sina hemländer.
Citat:
Det är inte första gången Staffan Danielsson profilerar sig med en mer restriktiv hållning i flyktingpolitiken än sin partiledning. Hans hållning har lett till skarp kritik från flera partikamrater.
Citat:
– Jag vet att jag är väl i samklang med medlemmarna och väljarna från i Östergötland men jag vet att jag inte är brett förankrad i Centerns ledning. Jag inser att ledningen är obekväm med detta men jag slåss för min heder, säger Staffan Danielsson.
http://www.expressen.se/nyheter/c-vi...l-i-hemlandet/


Kommer detta förslag att rädda kvar centern i riksdagen?
Kommer förslaget om en helt fri invandring leda till att Alliansen behåller regeringsmakten?
Citera
2013-09-19, 12:31
  #2
Medlem
Hur ska alla dessa som söker asyl på ambassaderna komma till Sverige? Regeringsplanen kommer ju få åka skytteltrafik.

Så jävla dum som det svenska folket är så skulle det inte förvåna mig om C ökar i opinionen efter det här, det är väl mer invandring vi vill ha tydligen.
Citera
2013-09-19, 12:34
  #3
Medlem
Righteds avatar
Jag har svårt att se att detta förslag skulle förbättra Centerns position i svensk politik. Det känns mer och mer som att partiet har spelat ut sin roll i svensk politik. Det finns en stor chans/risk att partiet åker ur riksdagen 2014.
Citera
2013-09-19, 12:38
  #4
Medlem
Caesar Johansens avatar
Hur mycket bevis behövs det egentligen för att påvisa att centern är KUPPAT?
Det centerparti du har idag, och det som fanns pre-Maud har INGENTING gemensamt.
NÅT ÄR SKUMT!
Citera
2013-09-19, 12:42
  #5
Medlem
schnaasens avatar
Annie Lööf och hennes utmaaaaaaningarrrrrrrr.
Citera
2013-09-19, 12:43
  #6
Medlem
knullklassons avatar
All heder åt Herr Danielsson som vågar sätta sig emot Stureplans-Centern. Jag hoppas att hela Sveriges befolkning läser de här textraderna som han bjöd på i dagens debattartikel i Svd:
Citat:
Sverige är ett av de fyra i-länder som tar emot flest människor som söker asyl, och tar emot i särklass flest i förhållande till sin befolkningsstorlek.
---
Andra förespråkar att Sverige solidariskt ska ta emot många fler även om vi måste sänka vår välfärd för att anpassa den till fler invånare.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...bu_8532018.svd
Citera
2013-09-19, 12:51
  #7
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
All heder åt Herr Danielsson som vågar sätta sig emot Stureplans-Centern. Jag hoppas att hela Sveriges befolkning läser de här textraderna som han bjöd på i dagens debattartikel i Svd:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...bu_8532018.svd

Håller med, en mycket bra och intressant debattartikel av Danielsson. Jag tror tyvärr inte Centerledningen är speciellt intresserade av andras åsikter. Man är mer intresserad av att övertyga andra att deras egna åsikter är det korrekta. Uppenbarligen en misslyckad strategi.
Citera
2013-09-19, 13:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
All heder åt Herr Danielsson som vågar sätta sig emot Stureplans-Centern. Jag hoppas att hela Sveriges befolkning läser de här textraderna som han bjöd på i dagens debattartikel i Svd:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...bu_8532018.svd

Sätta sig emot? Han säger ju att Sverige borde fortsätta att vara EU-ledande när det kommer till invandring. "Sverige har varit ledande i över 15 år och det är dags att trappa ner och lägga oss på samma nivå som Finland och Polen, några tusen invandrare per år, inte hundratusentals, vi har varit solidariska nog". Hade han sagt så, då hade jag trott på honom, nu vill han bara inte ÖKA invandringen och det är väl bra att någon inom Centern i alla fall har några hjärnceller kvar. Men det är en minskning som krävs, inte någon status quo på den här extremt höga nivån, då vi lika gärna höja den, bättre att sänka skeppet nu än dra ut på det i tio år till.
__________________
Senast redigerad av Timzen 2013-09-19 kl. 13:08.
Citera
2013-09-19, 13:14
  #9
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Hur ska alla dessa som söker asyl på ambassaderna komma till Sverige?
Det är inga problem, det kommer att finnas underlag för charterresor. Det är mycket billigare än att anlita flyktingsmugglare.
När den förste i släkten kommit hit så är det bara att skicka iväg det första bidraget hem, så att nästa del av släkten kan komma hit.
Citera
2013-09-19, 13:16
  #10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Sätta sig emot? Han säger ju att Sverige borde fortsätta att vara EU-ledande när det kommer till invandring.
Han är ju emot fri invandring, under en överskådlig framtid, och möjligheten för flyktingar att söka asyl i sina respektive hemländer - alltså helt emot Stureplan-Centerns tankegångar, som ju skulle leda rätt ner i avgrunden för Sverige.
Citera
2013-09-19, 13:17
  #11
Medlem
Karmans avatar
Det verkar som Centern vill åka ur Riksdagen. Mer verklighetsfrånvänt och urspårat parti har väl sällan setts i Sverige.
Citera
2013-09-19, 13:23
  #12
Medlem
Nu är det slutligen bevisat. Av alla partistyrelser har Centerns partistyrelse uppenbarligen det bästa knarket ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback