Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-11, 00:52
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Om du är vänster borde du ju älska fri invandring och att känna sig kränkt hela tiden.
Samtidigt tror jag att gammelsossar innerst inne ger fullständigt fan i invandring och normkritik, det verkar som att vänstern blivit fullständigt kidnappade av Södertörns kulturmarxister och Naomi Klein. För övrigt är det intressant att vänsterrörelsen som ofta anser sig skeptiska till USA samtidigt lånar i princip hela sin agenda från den amerikanska vänstern inklusive occupy Wall Street, identitetstramset osv. De flesta modeorden inimitable vänstern är ju direktöversatta från amerikanska motsvarigheter.

Som nämnt tidigare verkar alla ha olika uppfattningar, den sorten du nämner känner jag mig inte alls besläktad med. Jag går inte in helt hundra för en viss ideologi, men tycker nog ändå att jag är mer vänster ''på riktigt'' än ''kulturmarxisterna'' i många frågor.
Citera
2017-12-11, 17:09
  #74
Medlem
MissValeries avatar
Säg att du är emot hedersförtryck, blir mycket relativiserande då.
Citera
2017-12-11, 17:16
  #75
Medlem
Onanikrems avatar
Baka och servera hemgjorda negerbollar.
Brukar få de mest hårdhudade vänsteraktivister att skrika rakt ut om man serverar dem negerbollar och påpekar för säkerhetskull att det är NEGERBOLLAR.
Citera
2017-12-11, 18:04
  #76
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissValerie
Säg att du är emot hedersförtryck, blir mycket relativiserande då.

Eller säga att du är för hedersförtryck och att det är diskriminerande att människor måste lämna sin kultur bara för att de kommer till Sverige.
Citera
2017-12-11, 18:06
  #77
Medlem
"Vad fan får jag för pengarna?"

Får igång vilken vänstertomte som helst.
Citera
2017-12-11, 18:07
  #78
Medlem
MissValeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Eller säga att du är för hedersförtryck och att det är diskriminerande att människor måste lämna sin kultur bara för att de kommer till Sverige.

Ännu bättre!
Citera
2017-12-11, 18:11
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Det var sååå 2006...
Det är mer provocerande att säga, "wow, jag älskar verkligen rika och framgångsrika invandrare..."

bor du bredvid dem ska du lyssna på höger radio (de tycker om att ha örat mot grannens vägg och lyssna på vad andra gör). kommunistiska avskum och inavlade bidragspatrask hatar att man har en annan åsikt eller att man har hela ch rena kläder. De får leva på bidrag och fiffla men om någon annan har någon talang eller ett riktigt jobb är det alltid någon annans fel att man är en förlorare.
Citera
2017-12-11, 18:13
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
"Vad fan får jag för pengarna?"

Får igång vilken vänstertomte som helst.

och så visar det sig att dessa avskum som reagerar mest också fifflar mest och att de är så avundsjuka att det finns de som har talanger och intelligens och tjänar riktiga pengar och slupper vara en tjuv, kriminell och lögnare. (Mona Muslim, Margon Wallström, Stefan Löfvén, Schyman etc etc).
Citera
2017-12-11, 18:18
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
och så visar det sig att dessa avskum som reagerar mest också fifflar mest och att de är så avundsjuka att det finns de som har talanger och intelligens och tjänar riktiga pengar och slupper vara en tjuv, kriminell och lögnare. (Mona Muslim, Margon Wallström, Stefan Löfvén, Schyman etc etc).

De brukar motiverat det och tänka "Because im worth it"
Citera
2017-12-11, 18:20
  #82
Medlem
Dofternas avatar
Man kan ta upp det faktum att idiot-vänsterns egen hustidning ETC fortfarande efter helgen som varit inte kommenterat "händelserna" runt judiska församlingar i Malmö och Göteborg.
Testade själv på Fbook, blev en tryckt stämning.
Citera
2017-12-11, 18:24
  #83
Medlem
Jag tror om man säger endast inkomster över 350k om året beskattas!!

Glöm inte bort att de som kallar sig liberaler här kallas vänstersdårar andra sidan atlanten
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback