Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-01, 13:56
  #241
Avstängd
Har blivit full på 3 st Arboga 10.2 en gång och det var den hemskaste fyllan någonsin.
Likt vodkashot fylla så slog den från ingenstans och sen var det bara uppförsbacke, hade huvudvärk, mådde dåligt och sladdrade...
Citera
2017-07-09, 12:35
  #242
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Vidrig dryck på alla sätt. Gillar inte smaken och smaken är kraftig.
Citera
2017-07-10, 16:14
  #243
Medlem
vepiss avatar
I helgen fick jag och min polare tanken att inmundiga denna speciella skapelse. Med tanke på allt man hört om denna ''styggelse'' nöjde vi oss med varsin burk och kompletterade med säkra kort som tuborg och pistonhead. Efter kylning var det dags för provsmakning (såklart började vi med denna för att vara på helt vit duk så att säga) och till min förvåning var det inte alls något rävgift, tvärtom, jag tyckte den var ganska god faktiskt. Självklart inte någon njutöl som man avnjuter långsamt till grillburgaren eller chipsskålen men med tanke på procenthalt m.m. så var den en helt reko skapelse, jag tyckte tom att den speciella maltsmaken kombinerat med spritsmaken var en helt ok variation. Dock med tanken om att mer en 1 burk nog ganska lätt hade kunnat bli för mycket för smaklökarna och kräkreflexerna.. Men värre än andra strongholds som t.ex. elk brew och Åbro extra var den verkligen inte, snarare tvärtom och då hade denna markant högre procenthalt än de sistnämnda. Tilläggas kan är att kamraten min tyckte att den var precis så vedervärdig och odrickbar som många här i tråden omvittnat, smaken är som baken helt enkelt. Slutligen måste jag säga att Arboga orginal på flaska är en riktigt riktigt trevlig skapelse om man vill ha ett standardöl lite utöver det vanliga..
Citera
2017-07-21, 12:57
  #244
Medlem
Köper bara Arboga 10.2, tycker den är god samt prisvärd. Kan vara lite tuff i början man man blir snabbt kompis. Efter ett tag rinner den ner enkelt. Viktigt den är välkyld, bonus är att berusningen infinner rätt snabbt. 5/5 i betyg.
Citera
2017-07-21, 22:23
  #245
Medlem
kör en 4 st varje fredag lördag, långt från hemsk!
Citera
2017-08-08, 16:05
  #246
Medlem
Reality81s avatar
Jag kör vanligtvis sofiero 7,5 idag provar jag med arboga 10.2 det går ner helt ok. Blir nog en snabbare fylla vilket var det jag var ute efter.

Jag drack ur en på en kvart är inte direkt sugen på att öppna nästa hehe
__________________
Senast redigerad av Reality81 2017-08-08 kl. 16:12. Anledning: adda
Citera
2017-08-10, 04:06
  #247
Medlem
PappaPundares avatar
Den är så jävla äcklig men jag köper den ändå emellanåt för att man blir tankad så fort på den. Den är ju fortfarande godare än ren sprit så jag brukar köpa några stycken kanske 2-3 då och då (typ 2ggr per år) för att bli packad snabbt och sen fortsätta med annat.
Den är ju helt 'okej' om man sveper den fort när den är iskall. Jummen går den fan inte att dricka dock.
__________________
Senast redigerad av PappaPundare 2017-08-10 kl. 04:08.
Citera
2017-08-10, 21:53
  #248
Medlem
Bertil85s avatar
Spetsa den med med ren sprit och du uppnår wow faktor.
Citera
2017-08-10, 21:56
  #249
Medlem
Mr.Nesss avatar
Alla ni som köper den:
Brukar ni sitta på parkbänkar eller hänga på låset till bolaget? Har svårt att se någon vettig människa dricka denna om man inte är alkis
Citera
2017-08-10, 22:39
  #250
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Alla ni som köper den:
Brukar ni sitta på parkbänkar eller hänga på låset till bolaget? Har svårt att se någon vettig människa dricka denna om man inte är alkis
Den köps väl mer för att det är en sk. One Fucker Down One Benis Up. Alltså "Drick en och du är full som fan".
Och många som vill bli full men ej vill framstå som en alkis så det räcker med att dricka en och slippa blickarna från övriga människor när man knäpper en till. (Som är fallet med vanlig öl)
Enkelt sätt att bli full helt enkelt.
Citera
2017-08-10, 22:51
  #251
Medlem
RZLAs avatar
Hur smakar Arbogan om man jämför den med andra billiga lageröl som ligger på runt 7%, t.ex. Pripps 7,2, Sju komma tvåan, Åbro 7,3 osv.?

Jag tycker att exemplen som jag radade upp är ganska äckliga, men de går ju i alla fall ner utan kväljningar och jag förstår att de har en funktion för dem som vill bli fulla snabbt och billigt. Men frågan är om man ska våga sig på en Arboga också...
Citera
2017-08-10, 23:03
  #252
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Alla ni som köper den:
Brukar ni sitta på parkbänkar eller hänga på låset till bolaget? Har svårt att se någon vettig människa dricka denna om man inte är alkis

Nä jag sitter framför laptopen och dricker den.

Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Hur smakar Arbogan om man jämför den med andra billiga lageröl som ligger på runt 7%, t.ex. Pripps 7,2, Sju komma tvåan, Åbro 7,3 osv.?

Jag tycker att exemplen som jag radade upp är ganska äckliga, men de går ju i alla fall ner utan kväljningar och jag förstår att de har en funktion för dem som vill bli fulla snabbt och billigt. Men frågan är om man ska våga sig på en Arboga också...

Kraftigare smak än dem du skrev.
Högre Alkohol halt och mer malt smak.
Full snabbt och iskall ska den vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback