2013-09-17, 18:53
Hej!

Vi ska ha en utställning på med konst på temat miljö, hållbarhet och återvinning. Det är ett ganska brett område om vad som räknas dit. Men jag vill ändå ha tips på vad jag kan göra för nått. Jag gillar ju att måla atomer och kärnkraftverk o liknande.

Har tillgång till det mesta inom det man kan göra konst av, typ målningar, keramik, glasmålning o mycket annat. Denna målningen som jag gjort kanske kan användas, är tänkt att symbolisera allt i livet;
http://oi40.tinypic.com/30mtusy.jpg
Citera
2013-09-21, 22:32
Medlem
hubblabubblas avatar
Jag har sett ett program där en artist använder återvinningsbart material eller skräp till att skapa konst. Ett exempel är att han tar porträttfotografier, sedan gör han en kopia av det genom att klistra fast kapsyler. Så kort och gott, man använder de återvinningsbara/skräpmaterial till att göra vadhelst man har tänkt sig =)
Citera
2013-09-22, 00:31
Medlem
Måla ett kärnkraftverk som återvinns i en kärnkraftverksåtervinningsmaskin som resulterar i 1 stycken vindkraftverk, 1 vattenhjul, 1 solkraftverk, och sen ett helt nytt elproducerande kraftverk av materialet, som ännu inte är uppfunnet av teknikforskare.

Och skriv en progressiv text under, liknande:

"Kärnkraftsavfall går inte återvinna, och är en broms för den tekniska utvecklingen. Hade kärnkraftverk inte börjat användas, hade alternativ el-produktion idag varit så utvecklat av ingengörer och forskare, att mängden el-produktion redan passerat gränsen för vad kärnkraftverk idag kan producera."

(Kanske en serie på 3-4 bilder/tavlor på ämnet?)

Garanterat en vinn-vinn utställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in