Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-19, 16:26
  #313
Banned
Der Bauers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Vad yrar du om? Lever du verkligen i denna verklighet?

Aha...där fick jag in en Fullträff tydligen. Sådär svarar endast en genomskådad vänstertramsare.

/ Der B
Citera
2005-07-19, 16:31
  #314
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der Bauer
Aha...där fick jag in en Fullträff tydligen. Sådär svarar endast en genomskådad vänstertramsare.

/ Der B
Hur skulle jag ananrs svara på ett löjligt påhopp? Varför inte visa att du är en riktig människa och besvara det inlägg som är grunden för denna meningslösa korrespondens istälet för att bara föra det än mer OT.
Citera
2005-07-19, 16:34
  #315
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, jag bor vare sig i närheten av möllan eller triangeln. Men jag gillar möllan skarpt. Men diskutera det jag skrev istället för att gnälla över mina ironiska delar. För om du inte förstår att mitt påstående om att det bor troll i danska offentliga toaletter är ironi så fröstår du nog inget av vikt överhuvudtaget. Jag har flera gånger skivit om vad socialdemokraterna skapat, men du har aldrig kommenterat det. Svider det kanske. UNgeför som när moderaterna alltid hatar det faktum att det är sossarna som skapat en av världens främsta militärapparater - trots att moderaterna anser sig ha monopol på allt som har med militär och säkerhetspolitik att göra. Men vi vet ju alla vad moderaterna skulle ha gjort om de haft makten i fler än en period, dvs. de skulle kastat in oss i NATO bara för att få suga USAs kuk någon enstaka gång som Fogh precis gjorde.

Om det bara var ironiska delar vad ska jag då diskutera?
Jag bad om bevis, du radar upp saker som inte har någon som helst koppling till din tes, i vanlig stil bör anmärkas. När jag påpekar detta hävdar du att allt var ironi och att jag bör bemöta det. Tja,här är ett ironiskt bemötande.
Grym bevisföring LGM, nu ser jag ljuset, klart att Danmark och Norge är u-länder i jämförelse med lokaltrafikens polerade grabbar här i Sverige.

För övrigt behöver du läsa lite historia, S klarade av att suga USAs kuk rätt bra dem också, men de spelade så att säga under täcket...
Citera
2005-07-19, 16:48
  #316
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Om det bara var ironiska delar vad ska jag då diskutera?
Jag bad om bevis, du radar upp saker som inte har någon som helst koppling till din tes, i vanlig stil bör anmärkas. När jag påpekar detta hävdar du att allt var ironi och att jag bör bemöta det. Tja,här är ett ironiskt bemötande.
Grym bevisföring LGM, nu ser jag ljuset, klart att Danmark och Norge är u-länder i jämförelse med lokaltrafikens polerade grabbar här i Sverige.

För övrigt behöver du läsa lite historia, S klarade av att suga USAs kuk rätt bra dem också, men de spelade så att säga under täcket...
Ja, precis. Sex ska man ha under täcket, inte framför ögonen på alla - särskilt inte om man blir påsatt.
Angående ironin så är du tydligen hopplös. Ser du verkligen inte vilka delar om är ironiska och vilka som inte är det? Om inte så kan det tyda på två saker, antingen att du är jävligt korkad, eller att du anser att jag är så jävla korkad att mina inlägg inte ens behöver läsas igenom.
Och det är faktiskt ett faktum att ett samhälles yttre visar hur det står till i det inre. Titta t.ex. på USAs vägar (vägar och vägar, hopslagna mattor är det mer).

Och jag känner mycket väl till socialdemokraternas samarbete med USA och andra västmakter, både under och efter kriget. Ska jag vara ärlig så tror jag nog att jag har lite större kunskaper än dig inom detta område.
Citera
2005-07-19, 16:51
  #317
Medlem
subcomandantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Mycket riktigt har jag också ett liv utanför forumet. Och nej, jag har inga aggressionsstörningar, och om du anser att en korrekt beskrivning av dig är förolämpande så är det väl ditt problem.

Är det nåt annat du undrar?

Jag har alltid undrat vad som gör att du diskuterar på FB. Jag har aldrig sätt dig ta till dig någon annans åsikt, aldrig sätt dig ändra din egen. Dock ser jag dig alltid förolämpa andra, komma med smidiga kommentarer som inte har någon relevans för diskussionen.

Så frågan är; Varför är du här? Diskuterar du för att vinna? För att kunna knäcka andra? Får du en kick av det? Känner du dig som en vinnare?
Jag är seriös så snälla; svara inte oseriöst!
Citera
2005-07-19, 16:53
  #318
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ja, precis. Sex ska man ha under täcket, inte framför ögonen på alla - särskilt inte om man blir påsatt.
Angående ironin så är du tydligen hopplös. Ser du verkligen inte vilka delar om är ironiska och vilka som inte är det? Om inte så kan det tyda på två saker, antingen att du är jävligt korkad, eller att du anser att jag är så jävla korkad att mina inlägg inte ens behöver läsas igenom.
Och det är faktiskt ett faktum att ett samhälles yttre visar hur det står till i det inre. Titta t.ex. på USAs vägar (vägar och vägar, hopslagna mattor är det mer).

Och jag känner mycket väl till socialdemokraternas samarbete med USA och andra västmakter, både under och efter kriget. Ska jag vara ärlig så tror jag nog att jag har lite större kunskaper än dig inom detta område.

Återigen säger du ingenting med ett inlägg, du måste vara mästare i att ordbajsa ut meningslösheter och plattityder, när jag pluggade på högskolan hade vi tävlingar i detta fast ingen av oss tog med det ut i livet på andra sidan Valhallavägen.

Du tar också andras motargument och formar det som om att det var det du påstod hela tiden trots att du sa motsatsen, seriöst.

Tja, du vet nog var jag står, men det är alltid roligt med ett skratt så här på kvällen
Citera
2005-07-19, 18:30
  #319
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Tja, du vet nog var jag står, men det är alltid roligt med ett skratt så här på kvällen

Yes, vi vet vart du står!

Du tycker att utnyttjandet av sommarjobben är en bra resurs för att berika kommuner och de besuttna. Det är trots allt en förhandlingsfråga. Kan inte ungdomar förhandla till sig skäliga villkor, är det knappast företagens fel. Den starkes rätt väger alltid tyngre än den svagas.
Att exploatera svaga grupper är ett typiskt kännetecken för ditt system.


http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Det är alltid underhållande att konversera med vederbörande så här på kvällen.
Citera
2005-07-19, 18:51
  #320
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hur skulle jag ananrs svara på ett löjligt påhopp?
Påhopp? Det var en klockren och glasklar analys. Du, som resten av vänstern, lider av taskig verklighetsförankring....eller, nej för den delen, ni lider säkert inte alls av det, ni mår säkert skitbra på era rosa moln, och resten av världen får lida istället. Och taskig verklighetsförankring är liksom inte rätt ord. Verklighetsförankring går ju att fixa genom att dra ner folk på jorden, men det funkar inte med er. Jag omförmulerar:

VÄRLDEN lider av vänsterns verklighetsFÖRAKT.
Citera
2005-07-19, 19:03
  #321
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcomandante
Jag har alltid undrat vad som gör att du diskuterar på FB. Jag har aldrig sätt dig ta till dig någon annans åsikt, aldrig sätt dig ändra din egen.
Nej, det beror på ett par olika saker. Dom längsta debatterna är med rasister och kommunister. Dom har inget att komma med. Jag diskuterar mest för att komma underfund med hur dom funkar. Rasister är bara blåsta i huvudet, kommunister är mer komplicerade, verkar det som.

En annan sak är det att jag sällan uttalar mig i saker jag inte är säker på, utom i ordalag som "Kanske", eller "är det inte så att".

Sedan har jag faktiskt diskutera politik rätt länge, jag har varit politiskt aktiv och jag har läst åt helvete för mycket Marx. Så jag vet vad jag talar om.

Och så läser du kanske inte i liberal forumet. Fast där händer inte så mycket.


Du gör också ett misstag här. Du tänker "Jag har inte sett honom ändra sig" och drar slutsatsen att jag inte vill eller kan ändra mig. Det är väldigt fel. Det är SKITENKELT att få mig att ändra mig. Allt du behöver göra är att genom logiska argument eller referenser visa att jag har fel. Jag kommer ändra mig, om inte omedelbums, så rätt fort. Och jag kommer erkänna det också.

Citat:
Så frågan är; Varför är du här? Diskuterar du för att vinna? För att kunna knäcka andra? Får du en kick av det? Känner du dig som en vinnare?
Isåfall skulle jag känna mig som en förlorare, eftersom dom flesta kommunister är oknäckbara. Dom bara upprepar saker som sedan länge är motbevisade om och om och om igen. Helt oemottagliga för argument och resonemang sitter dom på sina små rosa moln och dreglar över bilder på Che.

Så svaret på varför jag diskuterar här är väl egentligen: "Jag vet inte". Det finns säkert tusentals anlidningar som samverkar. Allt från idealisten i mig som anser att världen MÅSTE upplysas, om jag så skall göra det själv, person för person, alla sex miljarderna, till att jag har trist på jobbet.
Citera
2005-07-19, 19:14
  #322
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Och det är faktiskt ett faktum att ett samhälles yttre visar hur det står till i det inre. Titta t.ex. på USAs vägar (vägar och vägar, hopslagna mattor är det mer).

Och jag känner mycket väl till socialdemokraternas samarbete med USA och andra västmakter, både under och efter kriget. Ska jag vara ärlig så tror jag nog att jag har lite större kunskaper än dig inom detta område.

ROTFL! Ojojoj, du är för rolig. Onekligen en ironins mästare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback