Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-16, 21:39
  #1
Medlem
el henkos avatar
Är M&M en roman som man bör läsa? Är den en spänningsroman eller ett politiskt satir an den gamla Sovjetstaten?

Betyg 1-10?
Citera
2013-09-16, 21:47
  #2
Medlem
de väl 2 olika pizzasorter bara?
Citera
2013-09-16, 21:53
  #3
Medlem
WGASs avatar
Måste du verkligen ha vårt godkännande? Det är en skitbizarr och mystisk klassiker. Läs och lägg ut en rapport istället.
Citera
2013-09-16, 22:17
  #4
Medlem
RuleBritannias avatar
Ett antal år sedan jag läste boken, men har för mig att jag tyckte att den var ganska bra. Är som tidigare talare sa en riktigt underlig klassiker så antar att man antingen "älskar eller hatar" den.
Citera
2013-09-16, 22:19
  #5
Medlem
Antinomoss avatar
Läste den för många år sedan och gillade den skarpt, då skulle jag nog satt 8/10 i betyg.

Som jag minns det fanns det mycket humor i den.
Citera
2013-09-17, 17:39
  #6
Medlem
el henkos avatar
Fantastisk bok, är inne på fjärde kapitlet och lyssnar parallellt på ljudboken som Tomas Bolme läser...rekommenderas.
Citera
2013-09-17, 17:44
  #7
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Måste du verkligen ha vårt godkännande? Det är en skitbizarr och mystisk klassiker. Läs och lägg ut en rapport istället.

Jag skulle verkligen vilja skriva under på det där med skitbizarr och mystisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Läste den för många år sedan och gillade den skarpt, då skulle jag nog satt 8/10 i betyg.

Som jag minns det fanns det mycket humor i den.

Också detta - det finns många roliga passager i boken.

TS: Det är en klassiker med välförtjänt rykte. Inte svårläst men mycket underhållande.
Citera
2013-09-27, 21:08
  #8
Medlem
Skuggvakts avatar
Många anser att det är till stor del en berättelse om just Sovjetunionens invecklade byråkrati, nomenklatur och stela politik. Men och andra sidan kan den vara ganska underhållande. Det är iaf vad jag minns från då jag läste den för några år sedan.
Citera
2013-09-27, 21:25
  #9
Medlem
Monkeyspanks avatar
Underbar bok som starkt kan rekommenderas.
Läste den själv första gången när jag var 13-14 år och inte visste ett skit om vare sig ryska revolutionen, rysk politik eller politik överhuvudtaget.
I ärlighetens namn måste jag erkänna att jag inte visste ett skit om någonting, men jag älskade den boken iallafall.
Komisk och spejsad tyckte jag då. Sedan har jag läst om den minst 5-6 gånger och den växer för varje gång, ju mer mitt medvetande expanderar.

Klart läsvärd bok som jag varmt rekommenderar, och när jag ändå är inne på öststatböcker från min ungdom kan jag även rekommendera "Den tappre soldaten Svejk" som också är helt underbar.

Ha en trevlig läsning.
Citera
2013-09-28, 10:31
  #10
Medlem
meinhoonkauns avatar
En av mina absoluta favoritböcker. Betyg: 9/10.
Rolling Stones låten Sympathy For The Devil lär vara baserad på Mästaren och Margarita.
Citera
2013-09-29, 06:21
  #11
Medlem
Cradleoffilths avatar
Läste den för många långa år sedan, tyckte den passade in i Moment 22, Liftarens guide till galaxen gänget. Med andra ord en bok som med humor beskriver mänskligheten med en hel del oväntade grepp.

Jag gissar på att den passar 14-25 åringar rätt bra.

Och jag minns fortfarande katten!
Citera
2013-10-04, 01:24
  #12
Medlem
Meyvens avatar
Å nu blir jag avundsjuk på dig som får läsa den för första gången! Den är en av mina favoritböcker som jag återkommer till ungefär vart tionde år. Betyg 10/10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback