Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 06:21
  #4057
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, det är kanske rimligt att hon inte fick något pris i år (även om jag tycker att det kan diskuteras). Men det som sticker ut är ju att det sammanvägda att hon varken fick något pris förra året eller i år. Förra året när hon tog två VM-guld och hon dessutom försvarade ett VM-guld (hur många svenska åkare har försvarat ett VM-guld?).

Sedan är det ju lite lustigt att Thomas Pettersson tidigare under säsongen skrev en krönika om att man ofta glömmer bort att nämna Sundling. Men när han själv nu skall dela ut priser då glömmer han själv också bort Sundling.
I år tycker jag inte Sundling ska ha nåt pris eftersom Linn och Frida varit ännu bättre.
Förra vintern tyckte jag man kan diskutera om hon inte borde fått ett pris, men inte självklart hon skulle fått något.
Däremot håller jag med om att Expressen (och viaplay och svt) överskattar Ebba och till viss del Frida och underskattar Jonna. Lite pinsamt med svt som till och från lite yrvaket börjar hylla henne, tex under SM, över huvud taget verkade svt ha dålig koll på formen på åkarna in i SM, känns som Blomman inte längre har koll på hur åkarna är.
Citera
Idag, 07:40
  #4058
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
I år tycker jag inte Sundling ska ha nåt pris eftersom Linn och Frida varit ännu bättre.
Förra vintern tyckte jag man kan diskutera om hon inte borde fått ett pris, men inte självklart hon skulle fått något.
Däremot håller jag med om att Expressen (och viaplay och svt) överskattar Ebba och till viss del Frida och underskattar Jonna. Lite pinsamt med svt som till och från lite yrvaket börjar hylla henne, tex under SM, över huvud taget verkade svt ha dålig koll på formen på åkarna in i SM, känns som Blomman inte längre har koll på hur åkarna är.

Beror väl lite på vad menar med bättre. Handlar det bara om att räkna segrar så behöver man ju inte ha flera olika åkare nominerade i de olika kategorierna.
Citera
Idag, 07:51
  #4059
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Beror väl lite på vad menar med bättre. Handlar det bara om att räkna segrar så behöver man ju inte ha flera olika åkare nominerade i de olika kategorierna.
Min bild är:
Totalt sett bäst över hela säsongen var Linn, hur man än räknar
Säsongens mest imponerande åkning stod Frida för, i Oberhof (och inte Holmenkollen)
Jonna var som vanligt bästa svenska mot slutet av säsongen

Undrar hur övriga svenskor anpassar sina säsonger utifrån att VM går relativt sent?
Citera
Idag, 08:10
  #4060
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du fortsätter med ditt tramsiga sätt att utrycka dig (utöver att du kommer med helt felaktiga påståenden). Att jag värderar prestationer på ett sätt än vad du gör betyder inte att jag har en skev verklighetsuppfattning. Och jag har inte talat för någon annan, jag har bara talat för mig själv.

Om andra har andra uppfattningar så är det fine med mig. Jag skriver bara vad jag tycker om hur Expressen delar ut sina priser.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Beror väl lite på vad menar med bättre. Handlar det bara om att räkna segrar så behöver man ju inte ha flera olika åkare nominerade i de olika kategorierna.
Det är så löjligt, du är inte objektiv utan du har postat verklighetsfrånvända påståenden om Sundling sedan 2012. Nu har du fått en norrman med dig också som hjälpt dig att rösta ihop en helt horribel lista med säsongens prestationer som du tar för en sanning.

Svahn har vunnit sprintar mer överlägset än Sundling under hela säsongen, men givetvis är det vinsten i Minneapolis som är bäst enligt er. En tredjeplats i Mars är tydligen bättre än Ebbas seger i Ruka…

Du vet mycket väl att jag tycker Petterson och hans hantlangare är totala pajaser men att ifrågasätta vilka som vunnit de senaste åren är bara konstigt. Sundling vann förövrigt både 2021 och 2022. Ditt argument om att man inte borde nominera åkare håller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback