2013-09-16, 01:49
Bannlyst
Hej. Nu undrar jag hur man enligt satanister säljer sin själ till Satan. Är väldigt intresserad och jag undrar hur man gör för att få en kvinna som egentligen inte älskar en till att älska mig. Om man är villig och redo att sälja sin själ, vilka ritualer ska man genomföra? Någon satanist eller någon som håller på med svart magi som vill upplysa mig?
Citera
2013-09-16, 02:01
Medlem
Tror du har sett för många filmer...kanske dags att leva i verkligheten där man måste kämpa för kärleken istället för att bara "skänka sin själ". Dessutom, om djävulen har din själ, vad kan du då ge denna kvinna?
Citera
2013-09-16, 02:20
Medlem
ManJuices avatar
Det är inte så att man säljer sin själ utan snarare blir en del av djävulen.

Djävulen har inget ansikte eller någon kroppsform eller skepnad, men du kan se eller höra honom ibland när du minst anar det. Om du t.ex. någonsin hört konstiga ljud du inte kunnat förklara så är det med stor sannolikhet vår osynlige vän som kanske velat ha din uppmärksamhet.

Djävulen vill dig inget illa, men för att få hans stöd måste du kunna se världen utifrån hans världsbild. Han vill att du ska ha det allt, kvinnor, pengar, lyx eller vad du vill - men för att få allt detta behöver du bli en del av honom och "döpas" om som ett av hans barn. För endast då kommer han att hjälpa dig i alla avseenden eller sätta skräck i dom som vill dig illa och ge dig stöd i allt du försöker åstadkomma.

Du ska inte blint tro på lagar och regler - satta av människor - utan bör följa djävulens regler.
Citera
2013-09-16, 03:03
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Hej. Nu undrar jag hur man enligt satanister säljer sin själ till Satan. Är väldigt intresserad och jag undrar hur man gör för att få en kvinna som egentligen inte älskar en till att älska mig. Om man är villig och redo att sälja sin själ, vilka ritualer ska man genomföra? Någon satanist eller någon som håller på med svart magi som vill upplysa mig?
Behövs inga ritualer. Det är bara människans påfund. Satan finns där om du kan ta honom till dig. Han avvaktar inga ritualer. Han tar de han kan komma över, men han tar bara de som är beredda att lämna över sig helt och hållet. Som helt och fullt kan bekänna sig till Satan. De andra har han ingen makt över.
Man ser ganska tydligt på en person när satan är nära att ta över någon; knarkar, söker inga jobb, dåliga betyg i skolan, dricker och röker hejdlöst, flummar, begår brott mot människor, röstar på Sverigepartiet och andra uppenbara tecken.
Citera
2013-09-16, 03:04
Bannlyst
Det går inte.
Citera
2013-09-16, 04:58
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Det är inte så att man säljer sin själ utan snarare blir en del av djävulen.

Djävulen har inget ansikte eller någon kroppsform eller skepnad, men du kan se eller höra honom ibland när du minst anar det. Om du t.ex. någonsin hört konstiga ljud du inte kunnat förklara så är det med stor sannolikhet vår osynlige vän som kanske velat ha din uppmärksamhet.

Djävulen vill dig inget illa, men för att få hans stöd måste du kunna se världen utifrån hans världsbild. Han vill att du ska ha det allt, kvinnor, pengar, lyx eller vad du vill - men för att få allt detta behöver du bli en del av honom och "döpas" om som ett av hans barn. För endast då kommer han att hjälpa dig i alla avseenden eller sätta skräck i dom som vill dig illa och ge dig stöd i allt du försöker åstadkomma.

Du ska inte blint tro på lagar och regler - satta av människor - utan bör följa djävulens regler.

Djavulen vill inget illa? Ursakta min franska men vet du va |]»¡»§}[[£`₩»-fan du pratar om?
Bevisa dina pastaenden.
Citera
2013-09-16, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Djävulen vill dig inget illa... och ännu mer bla bla bla... följa djävulens regler
Det hade räckt med att säga att så länge som du gör precis som du vill utan att bry dig om att andra skadas, eller tar illa upp, av dina ord och handlingar så lever du precis så som Satan vill. Du ska helt enkelt vara en egoist och tänka "så länge som detta gynnar mig så är det bra för mig. Även om det inte är bra för andra så är det inget jag bryr mig om". Orden "Djävulen vill dig inget illa" är däremot helt fel eftersom han vill dra med sig alla ner i skiten.
Citera
2013-09-16, 06:44
Medlem
SvartAces avatar
Läs Lesser Key of Salomon. Där står allt du behöver veta om helvetets främsta demoner!
Citera
2013-09-16, 07:28
Medlem
TemplarKnights avatar
Det finns många exempel genom historien på personer som sagts ha gjort en pakt med djävulen. I vissa fall har även dessa pakter hittats efter (de framgångsrika) personerna dött. I de fallen handlade det om det gamla vanliga...Värdslig framgång i utbyte mot en styck själ.

Det finns även mindre pakter där någon lovar att tjäna eller offra till en demon under sitt liv. Det kan gälla simpla saker som att t.ex. ge demonen lite pengar, gåvor eller andra något mer otäcka offer varje dag. Gudarna inom Voodoo sägs ju (enligt de kristna) egentligen vara demoner. Inom den religionen är närmast maniskt offrande för att hålla sig väl med dessa makter mycket vanligt.

Mitt råd (om ditt inlägg inte var ren trollning) är att absolut inte ge dig in på det. Det finns många esoteriska och andliga alternativ som är bättre och som innebär något mindre risk för evig fördömelse. Att bli asatroende och sedan blota till väl valda gudar är ett sådant alternativ. Att blota innebär inte nödvändigtvis att offra ett levande djur. Rått kött inköpt i matbutiken duger väl.

Fast om du nu nödvändigtvis vill leka med diaboliska makter finns en bra bok. Tänk dock på att även de magiker som under medeltiden framkallade demoner var övertygade att dessa makter kommer förgöra dem, om bara de får chansen. Så att leka med onda makter är livsfarligt eller egentligen värre än så.

HTTP://www.adlibris.com/se/bok/pacts...-9781935150268
Senast redigerad av TemplarKnight 2013-09-16 kl. 07:30.
Citera
2013-09-16, 08:32
Medlem
Yundais avatar
Gå med i livets ord!
Fast då blir du av med själen samt får lägga kollekt.

Annars får du bli en god samhällsmedborgare.

Släpa i saltgruvan varje dag och betala ohyggliga skatter till staten.

Det är väl det närmsta helvetet och inte behöver du sälja din själ heller!
Citera
2013-09-16, 10:18
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks

Allt går. Det är bara att sätta in en större summa hos Scientologerna eller Livets Ord eller annan valfri sekt. Du kan även sätta in det på mitt konto så går jag ned i källaren och kör "fixakärleksritualen". Gör du det inom tre dagar så får du en t-shirt en damcykel och en weekend på stora hotellet i Jokmokk.

Öppet sinne.
Citera
2013-09-16, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Allt går. Det är bara att sätta in en större summa hos Scientologerna eller Livets Ord eller annan valfri sekt. Du kan även sätta in det på mitt konto så går jag ned i källaren och kör "fixakärleksritualen". Gör du det inom tre dagar så får du en t-shirt en damcykel och en weekend på stora hotellet i Jokmokk.

Öppet sinne.

Nu menar jag gratis. Har googlat runt och hittar bara bluffmakare som vill ha pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in