Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-15, 20:02
  #1
Medlem
Nappes avatar
Jag gillar höga saker så som byggkranar, tak på höga hus och liknande. Har nu börjat snegla på lite master. Hur farligt är det att klättra i sådana (bortsett från fallrisken förstås). Har hört att AM-antenner är farligare än mobil-master tex. Hur är det med TV-master? Grillar de pungen direkt?
Brukar master och antenner vara larmade?

/N.B.
Citera
2013-09-15, 20:03
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Jag gillar höga saker så som byggkranar, tak på höga hus och liknande. Har nu börjat snegla på lite master. Hur farligt är det att klättra i sådana (bortsett från fallrisken förstås). Har hört att AM-antenner är farligare än mobil-master tex. Hur är det med TV-master? Grillar de pungen direkt?
Brukar master och antenner vara larmade?

/N.B.
Inte vad jag vet, vad för slags master menar du? Master på skepp eller? Nä det kan du inte mena..
Citera
2013-09-15, 20:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Jag gillar höga saker så som byggkranar, tak på höga hus och liknande. Har nu börjat snegla på lite master. Hur farligt är det att klättra i sådana (bortsett från fallrisken förstås). Har hört att AM-antenner är farligare än mobil-master tex. Hur är det med TV-master? Grillar de pungen direkt?
Brukar master och antenner vara larmade?

/N.B.


Du kan kontakta någon av de större fallskärmsklubbarna i landet och be att få namn på någon BASE-hoppare. Det har hoppats BASE från åtskilliga master i Sverige och alla har överlevt såväl klättring som hopp. TV-master är ofarliga objekt.
Citera
2013-09-15, 20:21
  #4
Medlem
Nappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Du kan kontakta någon av de större fallskärmsklubbarna i landet och be att få namn på någon BASE-hoppare. Det har hoppats BASE från åtskilliga master i Sverige och alla har överlevt såväl klättring som hopp. TV-master är ofarliga objekt.
Jag tänkte först det men så känner jag att deras omdömen knappast är de bästa....
Citera
2013-09-15, 20:25
  #5
Medlem
Monolits avatar
Sökfunktion är bra.
https://www.flashback.org/t1902594
Citera
2013-09-15, 20:31
  #6
Medlem
Nappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Sökfunktion är bra.
https://www.flashback.org/t1902594
Tackar. Förstår inte hur jag kunde vara så dålig på att söka...
Citera
2013-09-16, 16:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Jag tänkte först det men så känner jag att deras omdömen knappast är de bästa....


Jo, omdömet är det inget fel på hos dem som överlever och det gör de så gott som alltid.
Citera
2013-09-19, 15:13
  #8
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Jag gillar höga saker så som byggkranar, tak på höga hus och liknande. Har nu börjat snegla på lite master. Hur farligt är det att klättra i sådana (bortsett från fallrisken förstås). Har hört att AM-antenner är farligare än mobil-master tex. Hur är det med TV-master? Grillar de pungen direkt?
Brukar master och antenner vara larmade?

/N.B.

Tja! När jag var runt 15-16år så klättrade jag och min kompis upp i en radiomast. Riktigt högt. Polisen kom dit för någon trodde vi skulle hoppa. Poliserna var helt skräkslagna och försökte förjäves få ner oss som inte alls skulle hoppa utan bara kolla. Vi fick så mycket skäll när vi kom ner .
Jag tror att dom är larmade i dagsläget.
Citera
2015-04-28, 22:53
  #9
Medlem
Ifall en mast är larmad eller inte beror nog på själva masten. Snackar vi en 300 meters mast i klass med brudarmossen är det larmat men en vanlig 30 meters skitmast ut i skogen är troligtvis inte larmad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback