Citat:
Ursprungligen postat av
Shyyne
r mitt under en pgende renovering och ska inhandla el-artiklar som elektrikern ska montera.
Kommer ha LED spottar i hall, kk och badrum och han har frgat vilken typ jag nskar. Eftersom jag r novis p den
fronten vill jag grna veta om modellerna skiljer sig t eller om vilken LED spot som helst duger? Grna lnktips.
Spottarna ska styras av en dimmer, d uppstr frgan ter igen om dimmrarna har begrnsningar i frhllande till spottar eller om clas ohlsons billigaste variant klarar att driva dessa (snygga r de iaf inte)
Ska ven inhandlas kontakter till diverse rum, byta ut ngra befintliga. Kommer utrusta kket med antal kontakter men har frsttt att dessa har en speciell utformning (om man vill ha dom diskreta under kkskpet) Vart finns de att hitta?
Fick tipset att byta ut strmtillfrseln i lgenheten till 3-fas el. Fastigheten i sig har redan 3-fas men fick hra att jag kan ha 1-fas i lgenheten och skulle d f detta utbytt mot 3-fas. Kan ngon utveckla detta?
Angende LED-spottarna s r det bara att be elektrikern lmna valfritt produktblad frn hide-a-lite, och gllande eluttag osv. skulle jag kra schneiders exxact serie, lite dyrare men oslagbart mycket snyggare.
Skit i 3fas till lgenheten, bortkastade pengar anser jag, d enfas duger gott och vl.