Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-24, 21:52
  #61
Medlem
Undrar hur svt resonerar med dessa ganska tveksamma rekryteringar. Det hade väl varit mer intergrationsfrämjande att visa upp några personer med ursprung i mellanöstern som är skarpare och duktigare än deras gammelsvenska kollegor.

Som det är nu verkar de försöka trumma in budskapet att personer ifrån mellanöstern är ganska okunniga om det mesta här i världen.
Citera
2015-07-24, 22:34
  #62
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
invandrarbakgrund eller ej..Dom flesta som börjar sin karriär i TV-rutan är nervösa.
Hiba har blivit mycket bättre nu när hon är varm i kläderna.
Gossen med Zlatan-svansen får väl vi se hur det går för....

Ps,missförstå mig inte..jag röstar rätt...


Han är bättre än den där efterblivna göteborgaren som även har varit programledare för Debatt tidigare. Där har du någon som fått sitt jobb genom att tillhöra 68-vänstern.
Citera
2015-07-25, 15:35
  #63
Medlem
Har också lagt märke till henne någon gång när jag för ovanlighetens skull slagit på Godmorgon Sverige. Även om satsmelodin är konstig så tycker jag att man förstår vad hon säger. Dock uppenbart att hon är nervös och obekväm i rutan.

Finns betydligt jobbigare tv-personer, t ex Peter Jihde.

(tolka inte det här inlägget som att jag försvarar regimmedia i stort )
__________________
Senast redigerad av R3tribution 2015-07-25 kl. 15:45.
Citera
2015-07-29, 21:20
  #64
Medlem
Neltets avatar
Speakerrösten som påannonserar Svt:s program bryter starkt på något främmande språk, uttalar nästan alla ord fel och stakar sig oavbrutet.

Det är inte usla prestationer framför kameror och mikrofoner som jag förvånas över, utan att det saknas ett gallrat urval, med kompetens som anställningskriterium. Förekommer det ens anställningsintervjuer?
Citera
2015-08-02, 12:49
  #65
Medlem
Arthass avatar
När GW var på besök sist började det riktigt bra.... "Du har en ny kriminell roman"

https://www.youtube.com/watch?v=42N3O_eb3fY
Citera
2015-08-06, 08:51
  #66
Medlem
Men vad pratar ni om?! Hiba är ju görsnygg, precis som hennes landsmaninnor. Det är ju en fröjd att slå på svt morgon och se all denna underbara kvotering ge ett sånt resultat

Det SVT borde göra är att införa en ålderskvotering med en gräns på max 55. Då hade dom haft 10 personer kvar i hela SVT huset.
DÅ, hade dom kanske kunnat leverera intressant tv på andra kanaler är kunskapskanalen.
Citera
2015-08-06, 11:52
  #67
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Speakerrösten som påannonserar Svt:s program bryter starkt på något främmande språk, uttalar nästan alla ord fel och stakar sig oavbrutet.

Det är inte usla prestationer framför kameror och mikrofoner som jag förvånas över, utan att det saknas ett gallrat urval, med kompetens som anställningskriterium. Förekommer det ens anställningsintervjuer?
Helt perverst ha blattar som inte kan tala ordentlig svenska som påannonsör.
Citera
2015-08-08, 13:06
  #68
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Helt perverst ha blattar som inte kan tala ordentlig svenska som påannonsör.

Hon är från Polen din dumma jävel.

Varför har så många svenskar problem med brytningar förresten?
En högutbildad tysk eller ugandier som kommer till Sverige i 20-års åldern lär ha ett större ordförråd vid 30 än den genomsnittslige SDaren här på FB.
Att öht störa sig på brytning tyder på låg intelligens, det är orden, att man kan ordens betydelse, som är av vikt.

Ett klagomål till på brytning och jag ska personligen utdela en lavett!
Citera
2015-08-08, 23:30
  #69
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon är från Polen din dumma jävel.

Varför har så många svenskar problem med brytningar förresten?
En högutbildad tysk eller ugandier som kommer till Sverige i 20-års åldern lär ha ett större ordförråd vid 30 än den genomsnittslige SDaren här på FB.
Att öht störa sig på brytning tyder på låg intelligens, det är orden, att man kan ordens betydelse, som är av vikt.

Ett klagomål till på brytning och jag ska personligen utdela en lavett!
Därför att vi är i Sverige och här talar vi svenska.
SR/SVT skall värna språket och då ha anställda talandes felfri svenska som hörs i sändningar, inte broootande polackäääär.

Sen skiter jag i om vederbörande är grönlila eller neger, men de skall inte tala med brytning.
Citera
2015-09-04, 12:10
  #70
Medlem
goderian2s avatar
Samspelet mellan hiba och hennes medprogramledare verkar ju sådär. Man märker att hennes medprogramledare inte trivs av hennes närvaro. De andra programledare när de är med varandra har en dynamik, en spontanitet.

När hiba och någon programledare intervjuar någon så sitter babben där och ser obekväm ut. Hon säger inget, utan verkar mest ha några korta repliker, som hon fått till sig på förhand.

Inkvoterad, utan tvekan!
Sen kanske hon om några år blir varm i kläderna som någon skrivit, men de som får leda sveriges största tv-kanal på morgonen ges ingen chans att "så småningom bli varm i kläderna" Man ska vara varm och kompetent när man börjar, det har de andra ledarna varit. Vilket bara förstärker inkvoteringen.
Citera
2015-09-08, 20:38
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khosran
Men vad pratar ni om?! Hiba är ju görsnygg, precis som hennes landsmaninnor. Det är ju en fröjd att slå på svt morgon och se all denna underbara kvotering ge ett sånt resultat

Det SVT borde göra är att införa en ålderskvotering med en gräns på max 55. Då hade dom haft 10 personer kvar i hela SVT huset.
DÅ, hade dom kanske kunnat leverera intressant tv på andra kanaler är kunskapskanalen.

Hiba är ful som stryk! Hur kan man tycka att ett slikt fruntimmer är snygg - måste ha toan ledig när hon är i sändning - kaskadspya kan vara åstundande.
Citera
2016-01-14, 11:23
  #72
Medlem
PoolsCloseds avatar
Nu är denne Hiba Daniel även Rapportankare tydligen. Herre gud vad dålig hon var i sändningen imorse, får ont i magen av att se henne.

SVT måste ha fört fram henne som någon slags provokation. Jag menar, de hade ju kunnat välja vilken som helst av de hundratals journaliststudenter med invandrarbakgrund som hade gjort jobbet ljusår bättre. Katarina Sandström är ett lysande exempel. Hiba Daniel kommer ju aldrig komma i närheten av hennes nivå även om hon får 10 år på sig att bli "varm i kläderna".

Och som RagnvaldKnaphovde skrev tidigare, det är ju dessutom ganska kontraproduktivt om det är en antirasistisk agenda som ligger bakom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback