• 4
  • 5
2013-09-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jo, många gamla sanningar tenderar till att leva kvar.
Ja precis.
Citera
2013-09-16, 12:22
Medlem
Mr.Effes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Som min farbror ungefär.En väldigt snål person som numera är pensionär.Har kört Golf och Jetta sedan början av 80 talet.Långt till jobbet så varje bil har gått 40/50 K mil.Bara biltema olja och inte ett ras.Det som "dödat" bilarna är rosten.Detta är ett väldigt bra kvallitetsbevis som visar att det inte är någon "spillolja" som vissa tycks tro.

När jag jobba på skroten (praktik) fick vi in några 740, tro fan att det gick och köra dem när de gått ca 50 tusen mil, det som gjorde att bilarna ska till skroten va just rosten. Motorn va körbar.

Istället för att ta ta trucken körde vi in bilarna.
Citera
2013-09-16, 13:12
Medlem
alexkiings avatar
Man får vad man betalar för när det gäller olja tyvärr.
Citera
2013-09-16, 13:43
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing
Kan du underbygga den floskeln med lite fakta?
Citera
2013-09-16, 13:52
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkiing

Så ett paket Ballerina som kostar 29:90 på Coop är bättre än ett paket Ballerina som kostar 23:90 på Willys?
Det fungerar inte alltid så att dyrast är bäst.
Citera
2013-09-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Så ett paket Ballerina som kostar 29:90 på Coop är bättre än ett paket Ballerina som kostar 23:90 på Willys?
Det fungerar inte alltid så att dyrast är bäst.

Jag älskar detta inlägget klockrent,när det gäller olja så är okunskapen väldigt stor.Efter att ha arbetat med olja så kan jag en hel del men inte allt.Däremot har jag förstått att väldigt många tror att ju dyrare en olja är destu bättre är den.Står det sedan beteckningar ultra super duper,long life,high performance mm så går många på det.Oljan kostar egentligen inte mer än bensin det som gör en olja dyr är all marknads föring.

Sedan har vi den klassiska komentaren från säljaren -du får vad du betalar för.inte för att vara elak men i de flesta fall har inte killen bakom disken en aning om kvalitén på oljan han säljer.börjar man pressa honom om specificationer så börjar han säga att hans olja är ju den bästa hans olja ligger högst i spannet mellan klacificeringarna medans alla konkurenter ligger långt ner och inte alls är så bra.

Återigen läs instruktionsboken kolla specificationen på förpackningen byt olja i tid så blir det bra. Idag är de flesta oljor bra mer eller mindre bra.Det är inte som det var för 20-30 år sedan,
Senast redigerad av Anywhan 2013-09-16 kl. 15:20. Anledning: skrev fel
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in