Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-09-14, 22:59
  #25
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Hur var det med scones är det onyttigt eller?

Det är väl synd att säga att något bröd är direkt nyttigt. Scones tillhör väl knappast de nyttigare eftersom de innehåller mjölk och smör, vilket gör att de inte heller är speciellt billiga.
Citera
2013-09-16, 19:21
  #26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n
Det är väl synd att säga att något bröd är direkt nyttigt. Scones tillhör väl knappast de nyttigare eftersom de innehåller mjölk och smör, vilket gör att de inte heller är speciellt billiga.

Ja och vetemjöl, som man inte ska äta för mycket av. Men gott är det med scones.
Citera
2013-09-16, 19:36
  #27
Medlem
Scones är ju vitt bröd så det finns nyttigare men det går ju att byta ut en del av mjölet till rågmjöl eller något annat roligt .
Själv gjorde jag så att jag bytte till en del andra mjöler samt lite musli och hade lite mindre smör för bättre hållfasthet samt en del mjölk istället för vatten för en lenare smak .

Kort sagt experimentera för att hitta vad man gillar men grunden är scones receptet därför att det är så enkelt och går snabbt samt är billigt .
Jäst , äh va faan då blir det för omständligt .

Ryckande varmt från ugnen med lite smör och en god skiva ost , mmm !

Hm . jag tror jag ska gå och baka lite

Kom på nu att det redan finns en större tråd nånstans om detta med väldigt många bra tips , leta.
!
__________________
Senast redigerad av pchb 2013-09-16 kl. 19:40.
Citera
2016-11-13, 17:13
  #28
Medlem
japanskbruds avatar
ät vilket bröd som smakar bäst. Det är bättre än inget.. Ni när tröttna fort på ngn vidrigt torr och sur pumpernickel ..........Sirapslimpa för min del. Eller lingongrova.. samt vissa butiksbakade bröd
Citera
2016-11-15, 16:19
  #29
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag brukar köra på detta: http://www.itsalwaysautumn.com/2016/..._a5y_p=5037260

Men hur jag än gör, så blir skiten segt, dessutom har jag inga bra knivar att skära isär eländet med, jag rör i degen så lite som möjligt, men något luftigt o fint bröd får jag aldrig till :/
Citera
2016-11-15, 16:20
  #30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
ät vilket bröd som smakar bäst. Det är bättre än inget.. Ni när tröttna fort på ngn vidrigt torr och sur pumpernickel ..........Sirapslimpa för min del. Eller lingongrova.. samt vissa butiksbakade bröd

Pumpernickel är ju straffet till mänskligheten
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback