Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-11, 23:46
  #1
Medlem
Jag har, som många här, märkt hur chilinötter är för söta och ölkorvar är för torrfeta och smaklösa. Coop Forum (de butiker i stockholmsområdet som jag provat) har en riktigt bra korv som heter Rackebajsare. Den finns i charken och säljs i lösvikt för nån tjuga stycket. Bra skit.

Jag har suttit på grillhouse och tittat efter snacks, men jag hittar inget. Kommer på mig själv med att bara titta på DEVIL HOT SATAN ASSRAPE GOD IS DEAD PEANUTS och liknande dödsföraktande namn, så länge dom utlovar den värsta hetta. Jag är inte rädd för hetta, men det är inte vad jag söker egentligen.

Jag söker smak och jag söker bra snacka. Jag planerar en fin GTA V-helg nästa helg. Det ska vara bra öl och bra snacks och manlig kärlek. Ölen och mannen har jag, så vad ska jag ha för snacks?
Citera
2013-09-12, 01:09
  #2
Medlem
claws avatar
jag tycker att mörk choklad kan vara gott ibland, men det är inget jag klarar av att trycka i mig flera bitar utav, utan det känns mer lagom då man vill ta en öl och kanske 2 rutor choklad.

och jag håller med om att nötter och korv kan vara lite tråkigt ibland, duger inte riktigt.
testat naturgodis? torkade jordgubbar, äpplen ananas etc
Citera
2013-09-12, 02:04
  #3
Medlem
Lingonfrosts avatar
Naturgodis brukar funka rätt bra, finns många olika sorter så det är väl enkelt att hitta något som passar en. Redan nämnt iofs men jag har dålig fantasi och kommer inte på något annat just nu.
Kom nu ihåg att jag gillade torkade bananer när jag var liten, ska jag nog testa någon gång
Citera
2013-09-12, 02:18
  #4
Medlem
CrilleKexs avatar
Jag gillar Beef Jerkey till bira. Inge fett och massor med smak. Jag brukar göra egen, det är enkelt som tusan. Sen kan man ju även då leka med smakerna så att man får till den perfekta ölsnackssmaken.
Citera
2013-09-12, 03:13
  #5
Medlem
8xxSeriess avatar
Kryddig vildsvinskorv är mums till en kall lager.. ibland köper jag även brie ost eller någon cheddar och skivar upp ett par bitar.. riktigt fint.
Citera
2013-09-12, 11:08
  #6
Medlem
när jag bodde ute på anlägg så va de en som hade med sej ren korv för jämna de va kanon till öl annars så funkar saltade nötter lr ostbågar fint. Har även hänt att man bara har tagit vasafrukost bröd med lite smör å falukorv så blir man inte så fyllehungrig om man va ute i öde marken.
Citera
2013-09-12, 15:46
  #7
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag gillar Beef Jerkey till bira. Inge fett och massor med smak. Jag brukar göra egen, det är enkelt som tusan. Sen kan man ju även då leka med smakerna så att man får till den perfekta ölsnackssmaken.

Jag saltar och torkar också eget kött. Man får prova sig fram, men jag torkar numera sällan i värme, ugn eller liknande utan hänger köttet täckt av myggnät i utomhus på vintern/våren. Jag tycker köttets egen smak då bevaras bäst. Jag torkar heller inte så hårt med något sämre hållbarhet som följd. Men använd magert kött så håller det bättre. Årstiden blir förmodligen lite olika beroende på vart i landet man bor, mars månad brukar jag hänga ut det.

Jag har provat gnida in köttet innan torkning med chili, vitlök och liknande med gott resultat. Speciellt till en kall öl.
Citera
2013-09-12, 15:49
  #8
Medlem
Djupfryss avatar
En lite snabbare variant är att grava ryggbiff eller oxfile, krydda valfritt och frysa det ett dygn eller två. Sök på carpacciorecept
Citera
2013-09-12, 18:42
  #9
Medlem
attackspades avatar
Beror väll lite på vart man är och typen av öl men saltade nötter av lite olika typer, lufttorkad skinka, popcorn tycker jag är gott. Jag verkar alltså gilla något som är lite salt allt som oftast även om undantag givetvis finns.
Citera
2013-09-12, 20:29
  #10
Medlem
Queen-Obscences avatar
Nja egentligen är ju kött favoriten. Torkat bacon, beef jerky eller ölkorv skulle jag nog vilja säga.

Är man mer inne på lite vanligare snacks är jordnötter klassisk men också macadmianötter är en favorit.
Citera
2013-09-12, 20:37
  #11
Avstängd
Chillinötter.
Citera
2013-09-12, 20:40
  #12
Medlem
gato12s avatar
Popcorn funkar alltid.

Välsaltade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback