Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-12, 08:46
  #25
Medlem
Bilden ser ut på något sätt att vara datoranimerad, jag är 50/50 på det här, hans vänstra arm är mörk, och om man kollar längst ner på figurens rock som är i främre delen, är det mörkt också, det kan inte bli en sån reflektion
Citera
2013-09-12, 09:35
  #26
Medlem
across avatar
Kul story, men jag håller med om att det känns fejkat.

Om det nu inte är fejk, vad är det som säger att personen faktiskt bor i skogen? Han (utifrån längden känns det mest troligt att det är en han) kan ju bo i någon by i närheten, men gillar att promenera runt i sin mundering ute i skogen på fritiden?
Citera
2013-09-12, 09:40
  #27
Medlem
-DaRude-s avatar
Det här är en rövarhistoria. Antingen påhittad av vittnen och insändare, eller av journalisterna.

Låter lite som den vandrande hustomten från Argentina.
Citera
2013-09-12, 11:02
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacklack
Bilden ser ut på något sätt att vara datoranimerad, jag är 50/50 på det här, hans vänstra arm är mörk, och om man kollar längst ner på figurens rock som är i främre delen, är det mörkt också, det kan inte bli en sån reflektion

Animerad? Har du sett rörlig bild?

Jag har kollat in Google Earth och visst ser det ut att vara svårtillgänglig terräng i området. Många platser att gömma sig på. En typ av skogsman som har flera tillhåll? Grottor? Kojor?

Personligen gissar jag att ett polisingripande skulle resultera i något i hästväg när "Loyon" går loss på dem med sina skills...
Citera
2013-09-12, 11:02
  #29
Medlem
Jajjas avatar
Man behöver inte vara psykiskt sjuk bara för att man inte vill delaktig i det här skitsamhället,Det är väl nån som tröttnat på skiten.
Citera
2013-09-12, 11:15
  #30
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajja
Man behöver inte vara psykiskt sjuk bara för att man inte vill delaktig i det här skitsamhället,Det är väl nån som tröttnat på skiten.

Det är samhället som bestämmer vad som är psykisk sjukdom.
Citera
2013-09-12, 13:56
  #31
Medlem
ufomammuts avatar
Ni som klagar på att bilden är fake. Hur skulle ni själva reagera? Springa fram med er systemkamera som ni bär med er 24/7 och knäppa ett foto rakt på ansiktet? Eller hade ni försökt smyga efter med er mobil och zooma in litet och fota?

Jämför med tråden om Leila K. Folk ser henne varje dag men ingen har lyckats ta ett foto på kvinnan, för att folk är livrädda för hennes reaktion. Här är man nog ännu räddare, eftersom det är i en fucking skog helt obevakat. Jävla foliehattar.
Citera
2013-09-12, 17:04
  #32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Ni som klagar på att bilden är fake. Hur skulle ni själva reagera? Springa fram med er systemkamera som ni bär med er 24/7 och knäppa ett foto rakt på ansiktet? Eller hade ni försökt smyga efter med er mobil och zooma in litet och fota?

Jämför med tråden om Leila K. Folk ser henne varje dag men ingen har lyckats ta ett foto på kvinnan, för att folk är livrädda för hennes reaktion. Här är man nog ännu räddare, eftersom det är i en fucking skog helt obevakat. Jävla foliehattar.

Håller fullständigt med – och det verkar rätt jävla korkat att sitta och datoranimera ett foto som bara kräver en regnrock och en statist dessutom (om man nu ville fejka det alltså)...
Citera
2013-09-12, 17:14
  #33
Medlem
er väljer*

Jag tror många av er väljer sätta tilltro på det här, för att storyn är rätt så intressant, och det håller jag med om, men jag väljer att vara skeptisk eftersom dom flesta såna här historier luktar, och är bullshit.
__________________
Senast redigerad av crackhacklack 2013-09-12 kl. 17:16. Anledning: er väljer*
Citera
2013-09-12, 23:33
  #34
Medlem
HUR kan detta ha ens platsat som tråd på Flashback? Det är en regnrock av militär typ (kolla t.ex. USA, England och Sverige för inte allt för många år sedan), och det är ganska poppis plagg för jägare då skiten är omöjlig att ta sönder. Jag har själv ett knäppetält/regnponcho från svenska försvaret som hållt i en bra bit över 40 år, och fortfarande är lika tung, otymplig och vattentät som när den kom.
Citera
2013-09-13, 00:35
  #35
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacklack
Jag tror många av er väljer sätta tilltro på det här, för att storyn är rätt så intressant, och det håller jag med om, men jag väljer att vara skeptisk eftersom dom flesta såna här historier luktar, och är bullshit.

Jag tror många av väljer att inte sätta tilltro till det här just för att det är snack om psykisk sjuk person med hudskador på ansiktet som bär gasmask. Det är väl inte helt jävla otroligt att det är sant. Det är en intressant historia som dom ju inte bara kan hitta på från tomma luften, isf hade historian nog varit än mer kryddad med övernaturlig bullshit som att han kan flyga eller helt plötsligt försvinna spårlöst eller beter sig än mer märkligt.

Det är en flummig lirare in en skog som glider runt i en arméponcho som folk aldrig kunnat få kontakt med och ser jävligt läskig ut. Föreställ dig själv hur snacket skulle gå. Nu har nån knäppt ett kort och folk pratar om att bilden är fake för att den inte ser ut att vara fotad med en systemkamera 1m från hans ansikte i 1080p. Det är ju så att man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Att snacket kommer först efter att den dåliga bilden kommit e ju bara ett större bevis på att det är sant att personen existerar. Hade snackat funnits långt innan på internet och sen kommer en bild, ja då hade ju foliehattarna gått bananas.
__________________
Senast redigerad av ufomammut 2013-09-13 kl. 00:38.
Citera
2013-09-13, 02:49
  #36
Medlem
På sätt och vis är jag fascinerad. Men jag får även upp en mängd obesvarade frågor. Det mest intressanta är varför det inte finns mycket att hitta om ”Le Loyon”. Jag menar, om det nu är en motsvarighet till Loch Ness, borde det inte finnas mer information än mer eller mindre identiska tidningsartiklar som postades ungefär samtidigt? Speciellt om den här typen har funnits i 10 års tid.

Och om det nu är så att personen ifråga promenerar samma sträcka varje dag, varför finns det inte fler bilder och varför är det så svårt att försöka ha ett samtal med personen ifråga?

Sedan fattar jag inte varför man anser att Le Loyon är så skrämmande och läskig. Visst, jag skulle säkert också reagera om jag såg en person ute i skogen som var klädd på samma sätt. Speciellt när det gäller gasmasken. Men personen är ju relativt harmlös. Att se en udda typ plocka lite blommor i skogen, eller bara promenera iväg utan att säga ett ord, hur kan det skrämma upp så många människor? Personen har aldrig varit aggressiv eller våldsam, vad jag har förstått. Jag hade haft lite lättare att förstå varför folk blir så vettskrämda om personen var aggressiv, våldsam och sysslade med olika brott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback