Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-18, 22:42
  #601
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vad tyckte ni om den utdragna scenen då Mike luktar sin väg fram till pengarna?
Jag tyckte det kändes konstigt att jag inte gillade det nämligen.
Visserligen kollade jag på avsnittet klockan 4 på natten men musiken kombinerat med stämningen kändes nästan ironiskt. Lite som en taskig detektiv serie från 70 talet. Otroligt tråkigt. Somnade nästan!
Håller med om att scenen var för utdragen. Gillade dock den låten som fan, sökte på den via TrackID under tiden och lade till den på Spotify
Citera
2015-03-19, 07:07
  #602
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus91
nja, som redan sagts av någon annan så kanske han insåg att det inte skulle gå och vinna.
Då var han också tvungen o få de och tacka ja till dealen för annars skulle de komma fram att han va inblandad i grejjen.
Om dom skulle försöka dra in honom kunde han sätta dit kvinnan också, det kunde han göra med och utan pengarna. Då det var kvinnan som var drivande så skulle hon antagligen undvika honom då.
Citera
2015-03-19, 07:49
  #603
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vad tyckte ni om den utdragna scenen då Mike luktar sin väg fram till pengarna?
Jag tyckte det kändes konstigt att jag inte gillade det nämligen.
Visserligen kollade jag på avsnittet klockan 4 på natten men musiken kombinerat med stämningen kändes nästan ironiskt. Lite som en taskig detektiv serie från 70 talet. Otroligt tråkigt. Somnade nästan!

Luktade? Han sprejade pengarna med något som lyser i uv-ljus. Sen spårar han fingeravtrycken med en uv-lampa.
Citera
2015-03-19, 08:05
  #604
Medlem
spajdamans avatar
Är det någon som inte sett breaking bad som tittar på den här serien?
Kag tycker serien är bra men hade jag inte sett BB hade den varit rätt medioker måste jag säga.
Citera
2015-03-19, 08:44
  #605
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vad tyckte ni om den utdragna scenen då Mike luktar sin väg fram till pengarna?
Jag tyckte det kändes konstigt att jag inte gillade det nämligen.
Visserligen kollade jag på avsnittet klockan 4 på natten men musiken kombinerat med stämningen kändes nästan ironiskt. Lite som en taskig detektiv serie från 70 talet. Otroligt tråkigt. Somnade nästan!

Håller ej med , skitbra scen.

Tyckte det var ett typexempel på manus och regi-konsten från breaking bad-gänget, visar upp den originalitet som gjorde BB så bra. Den scenen var ju nån sorts cool inzoomning på ett smart händelseförlopp. Lite Tarantinoskt nästan. Lite heist-film-vibbar
Citera
2015-03-19, 11:15
  #606
Medlem
Tycker serien är kass. Saul är inte en trovärdig karaktär överhuvudtaget. De visar tillbakablickar när han varit en kriminell scammare, men sedan har han helt plötsligt överdriven moral som håller honom från att ta emot mutor.

När han sedan snor 1,5 miljoner dollar för att hjälpa tjejens rykte på sitt jobb så gick gränsen. Inte många människor är så godtrogna och dumma. Framförallt inte "Saul Goodman".
Citera
2015-03-19, 11:22
  #607
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker de antyds ganska rejält att Saul och tjejen har ett "förflutet" ihop, dvs varit ett par, och att Saul fortfarande har varmare känslor för henne än för en vanlig kvinnlig bekant.
Man får känslan av att de haft en till-från-relation som nu gått in i en platonisk fas.
Citera
2015-03-19, 11:27
  #608
Medlem
Slints avatar
Jag måste säga att serien är lite trög.
Jag tror att nästa säsong(om det görs en) kommer bli bättre. Just nu verkar det som att man berättar historien innan han "blir" Saul Goodman, och för att vara ärlig känns manuset lite tunnt.
Ingen handling som griper tag i en.
Citera
2015-03-19, 11:27
  #609
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Luktade? Han sprejade pengarna med något som lyser i uv-ljus. Sen spårar han fingeravtrycken med en uv-lampa.
Det är ett talesätt.
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Är det någon som inte sett breaking bad som tittar på den här serien?
Kag tycker serien är bra men hade jag inte sett BB hade den varit rätt medioker måste jag säga.
Får nog hålla med.
Citera
2015-03-20, 00:31
  #610
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=MHbmnF4UiHo

Preview för avsnitt 8
Citera
2015-03-20, 00:54
  #611
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Nån som vill bjussa på ett omdöme? Alla snackade ju om flopp när nyheten kom men den är nästan rankad lika högt som Breaking Bad på IMDb.

Hoppas Huell och han som Bill Burr spelade är med.
Citera
2015-03-20, 03:02
  #612
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Är det någon som inte sett breaking bad som tittar på den här serien?
Kag tycker serien är bra men hade jag inte sett BB hade den varit rätt medioker måste jag säga.
Finns inte så mycket att säga om den saken, i grunden lever Better Call Saul på Breaking Bads framgångar. Man har redan sina uppfattningar och känslor kring Saul & Mike så ingen introduktion krävs och vem hade fått en nostalgiskt känsla av att se Tuco dyka upp?

Kettlemans alltså.. Bettsy är en sån golddigger och Craig är en klockren toffel, utseendemässigt är det en del skillnad dom emellan så undrar varför han hänger kvar?
Kan inte påstå att jag gillar dessa karaktärer. Mike och Saul är fortfarande seriens behållning.

Senaste avsnittet var bra, gillade Mikes inbrottsscen som fan och Sauls ultimatum på Kettlemans, att de paret är så naiva och tror på fullaste allvar (Bettsy dårå) att dom kommer klara sig helskinnade i sin lilla bubbla och att hon sköter hans talan är exakt det jag menar med toffel. På sätt och vis störande att se men de sänker inte serien.

Det är inte Breaking Bad klass men serien duger absolut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback