Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 22:35
  #1573
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
var hittar ni senaste avsnittet? ( avsnitt sju)

letat som galning... är hookt på serien

Netflix kollar väl de flesta på.
Citera
2017-05-23, 23:12
  #1574
Medlem
Hehe. Fnissade som en liten tönt åt den första scenen. Riktigt härlig subtil humor, nästan lite brittisk touch på det hela ibland.
Citera
2017-05-23, 23:58
  #1575
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkenneth
Slutet i senaste avsnittet väcker frågetecken


Jag tolkade det som att Jimmy lessnade på oflytet med allt, och passade på att sänka Chuck lite till. Inte för att Jimmy vann något på det utan ren vedergällning.

Gillar både Nacho och Mike. När de karaktärerna interagerar - magi. Kalla, pragmatiska, tänkande. Proffs som inte låter känslorna ta över utan ser rationellt på situationen hur illa det än ser ut. De är dessutom rätt lika varann. Ingen av dem njuter av brotten de begår. de gör vad som krävs. De är också väldigt noga med att ingen utanför the game ska bli involverad eller skadad, vilket tex Hector skiter i. Sen att det är hyckleri i och med att de hjälper drogberoende förstöra sina liv, men det visas ju inte i serien....

Undrar varför Mike buggade Nachos van - och varför Nacho tillät det. Och vad mer Mike ville ha av Nacho...
Citera
2017-05-24, 00:24
  #1576
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Undrar varför Mike buggade Nachos van - och varför Nacho tillät det. Och vad mer Mike ville ha av Nacho...

Det var väl så att Mike kollade om Nachos van var buggad?
Citera
2017-05-24, 00:35
  #1577
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Det var väl så att Mike kollade om Nachos van var buggad?
Ja för tusan. Inte fan buggade Mike vanen inte.
Citera
2017-05-24, 01:20
  #1578
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja för tusan. Inte fan buggade Mike vanen inte.

Helt korrekt. Chucks nya premie skulle va intressant att veta vad den kan landa på hehe.
Citera
2017-05-24, 03:18
  #1579
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Helt korrekt. Chucks nya premie skulle va intressant att veta vad den kan landa på hehe.
Ska vi gissa på mer än 150%?
Citera
2017-05-24, 04:30
  #1580
Medlem
NirvanAs avatar
Något jag stört mig på är att de aldrig verkar filma under vår/sommar/höst, jag menar, de går alltid runt i jackor och tjocka tröjor... klimatet i albuqurque är väldigt varmt under större delen av året, stabila 30 grader på eftermiddagarna nu te.x men verkar aldrig vara varmt när avsnitten utspelas....

Ja, jag lägger märke till udda detaljer ibland....
Citera
2017-05-24, 06:06
  #1581
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Det var väl så att Mike kollade om Nachos van var buggad?

Mike öppnade locket och såg att det inte var någon bugg där. Sen stoppade han väl dit något?

Edit: kollade igen, ni har nog rätt. Han stoppade inte dit något. Vet inte var jag fick det ifrån.
__________________
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-05-24 kl. 06:09.
Citera
2017-05-24, 07:13
  #1582
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
var hittar ni senaste avsnittet? ( avsnitt sju)

letat som galning... är hookt på serien
Först kollar du efter senaste swesub, sedan googlar du filen som passar texten.
https://www.opensubtitles.org/sv/sea...languageid-swe
Citera
2017-05-24, 12:40
  #1583
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Något jag stört mig på är att de aldrig verkar filma under vår/sommar/höst, jag menar, de går alltid runt i jackor och tjocka tröjor... klimatet i albuqurque är väldigt varmt under större delen av året, stabila 30 grader på eftermiddagarna nu te.x men verkar aldrig vara varmt när avsnitten utspelas....

Ja, jag lägger märke till udda detaljer ibland....
Å andra sidan så i filmer och serier som utspelar sig i Kalifornien så kan folk gå omkring med svarta jeans, kängor och skinnjacka mitt i gassande solsken.
Citera
2017-05-24, 12:43
  #1584
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så i filmer och serier som utspelar sig i Kalifornien så kan folk gå omkring med svarta jeans, kängor och skinnjacka mitt i gassande solsken.

Men det är ju inte särskilt verklighetstroget ändå... Jag kan erkänna att folk där är mer acklimatiserad och känner inte av värmen lika mycket (precis som blattar som nyligen kommit från MENA) men de har åtminstone inte tjocka byxor och tröjor på sig. Man kan ju fråga sig varför det är så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback