• 2
  • 3
2013-09-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherH
Jag är utan jobb nu, a-kassa kommer jag få men det saknas ett par tusenlappar i månaden tills jag får min billigare lägenhet.

Vet inte riktigt vad jag ska göra

Först vill jag ge dig beröm för att du faktiskt skär ner utgifterna så ordentligt som du gjort.

Tips på inkomstsidan: leta upp lokala företag som anställer/förmedlar personliga assistenter eller liknade. Där brukar bristen ofta vara stor, inte minst när det gäller olika deltidstjänster.
Citera
2013-09-27, 22:57
Medlem
Bra att du försöker hitta en lösning Jag har själv aldrig (ännu) behövt gå till socialen så jag har inte stenkoll på reglerna där. Men går det inte att få bistånd mot återbetalning? socialstyrelsen

Det kanske kan hjälpa dig medans du betalar den högre hyran. Kanske inte är en bra lösning dock beroende på vad räntan kan tänkas ligga på. Bara en tanke. Ser ju dock svårt ut att betala av lånet sen om du inte hittar en annan inkomstkälla på vägen.
Citera
2013-09-28, 02:10
Medlem
klinger75s avatar
Varför satsar du inte på att utbilda dig ? Du är ju fortfarande ett "barn"

Din a-kassa är ju ungefär lika med vad man får ut vid studier, kan du sedan komplettera med lite extrajobb så ligger du bra till

Har du en vettig utbildning inom en relevant yrkesområde så har du inom 2 -5 år en helt annan situation.
Citera
2013-09-28, 11:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherH
Kan SOC hjälpa mig dem här månaderna eller något eller så kommer dem skratta åt mig för att dem tycker min a-kassa skall räcka.
Har du kollat med FK om du inte kan få bostadsbidrag på den lägenheten du har nu när hyran är högre? Beroende på när du slutade på jobbet så kanske SOC kan hjälpa dig men det har att göra med om du levt på existensminimum trots din lön för annars tycker dom att du skall ha lagt undan pengar ...tjänade du dåligt eller bara varit med i a-kassan en kort tid med tanke på den lilla summan du får ut nu?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in