Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-10, 13:06
  #1
Avstängd
Nu är det så att jag köpt ett Gamecube i hast... Ser nu att det inte finns en HDMI-anslutning till konsolen. Finns det någon sorts konverterare som jag kan använda? I så fall får ni gärna länka eller komma med egna förslag. Tack så mycket.
Citera
2013-09-10, 13:43
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Konsol: hårdvarusupport
/Moderator
Citera
2013-09-10, 17:35
  #3
Medlem
Ufojesuss avatar
Det bästa du kan få ur en PAL-GC är RGB via scart som du sedan kan koppla till en uppskalare med HDMI. Om du moddar den & kör amerikanska spel kan du få progressiv bild via komponent (om du har en "digital" utgång på baksidan av maskinen) som du sedan kopplar på samma vis, men då behöver du en svindyr komponentkabel. En mycket billigare variant för att få komponentbild är att köpa ett gammalt Wii & en billig komponentkabel. Varför inte bara koppla in via komponent istället för HDMI?
Citera
2013-09-10, 22:27
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det bästa du kan få ur en PAL-GC är RGB via scart som du sedan kan koppla till en uppskalare med HDMI. Om du moddar den & kör amerikanska spel kan du få progressiv bild via komponent (om du har en "digital" utgång på baksidan av maskinen) som du sedan kopplar på samma vis, men då behöver du en svindyr komponentkabel. En mycket billigare variant för att få komponentbild är att köpa ett gammalt Wii & en billig komponentkabel. Varför inte bara koppla in via komponent istället för HDMI?
Jag har bara HDMI, VGA och DVI-anslutningar.
Citera
2013-09-10, 22:31
  #5
Medlem
Poddes avatar
Hur i helvete kunde du tro att det skulle finnas hdmi?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback