Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-09, 22:49
  #1
Medlem
Tjenare! Ville bara höra vad alla skaffar något nytt till säsongen eller vad ni har och rekommendera! Själv hade jag tänkt att köpa en Bataleon Disaster, men känner ingen som har brädan, så om det är någon snäll själ där ute så får du gärna berätta lite snabbt om den!
Citera
2013-09-10, 02:18
  #2
Medlem
nnnipzs avatar
Jag har en lobster jibbaord, som är nästan samma/helt samma som bataleon disaster.

Den är grym att raila med, förbannat rolig att glida omkring på. Däremot är den ju alldeles för mjuk för att åka hårt i backen med, men det suger ju enligt mig så gör inget. Funkar helt ok offpist tack vare att den är så mjuk. De större hoppen är brädan för mjuk för att funka bra i. Hur som helst. Gillar du att jibba och att åka runt och se cool ut så är den perfekt. Vill du hoppa i dom största hoppen eller åka snabbt och precist ner för backen så skall du leta en annan.

Svårt att hitta en mjukare bräda
Citera
2013-09-11, 00:51
  #3
Medlem
Fhitals avatar
Ska till Val Thorens vecka 7 och funderar på att köpa nya boots tills dess. Har åkt på ett par som har varit för små i två år nu. Jag tror nog att det blir Burton Ambush med blå sula!
Citera
2013-11-04, 21:02
  #4
Medlem
Någon vänlig själ som kan tippsa på om någon grym bräda och bindningar? Har åkt på en ny börjar bräda nu i 5 år och behöver verkligen en ny. Åker bara pist i stort sett,vill ha en ganska hård bräda eftersom jag gillar åka fort och aggressivt. Är 1,80 väger 75 kg
Citera
2013-11-13, 07:27
  #5
Medlem
Till dig som påstår att Disaster ej fungerar bra i pist misstycker jag starkt med. Åkt på Disaster, Airobic, lobster parkboard
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback