Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-09, 12:13
  #1
Medlem
WTF?s avatar
Läste nyss i Sydsvenskan om ett väldigt brutalt överfall på Kroksbäck.
Enligt artikeln ska ett tiotal män och kvinnor attackerat och brutalt misshandlat en 37-årig man
framför sin 1,5-åriga son. De ska även ha försökt kasta ner honom från en gångbro.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/pappa-och-son-angripna/

Vad är det för idioter som gjort det här? Någon som var på plats vid händelsen?
Citera
2013-09-09, 12:16
  #2
Medlem
Finns det nazistligor i Malmö eller är det araber som hatar somalier vi talar om? Stämmer tidningens rapportering (vilket man ska vara väldigt tveksam till) är det ett riktigt fult brott oavsett.
Citera
2013-09-09, 12:36
  #3
Medlem
WTF?s avatar
Har faktiskt aldrig sett några nazistgäng i Malmö. Men de finns säkert..

Det som jag finner väldigt märkligt är att det påstås vara 10-14 personer som misshandlat pappan, men ingen gripen. "Flera personer som ser händelsen ringer till polisen. Först när polissirener hörs så avbryts misshandeln" Det innebär ju att gärningsmännen var på plats då polis dök upp. Trots det så är ingen gripen. Det låter väldigt märkligt..
Citera
2013-09-09, 12:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Finns det nazistligor i Malmö eller är det araber som hatar somalier vi talar om? Stämmer tidningens rapportering (vilket man ska vara väldigt tveksam till) är det ett riktigt fult brott oavsett.

Vadå "araber som hatar somalier"?

Araber slåss med allt och alla. De är ett klanfolk.

Det var väl bara någon klan som attackerade en som tillhör en annan klan för någon orsak.
Citera
2013-09-09, 12:42
  #5
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Artikelns referenser till "hudfärg" säger nog att mannen & grabben som blev angripna var negrer.

Den andra ledtråden, avseende gärningsmännen, är väl passagen "Ett tiotal män kom springande till platsen.". Ingen Svensk känner 10 pers som rusar till för att hjälpa till med en misshandel, så mina pengar sätter jag på araber, garderar med zigenare.
Citera
2013-09-09, 12:49
  #6
Medlem
Fruktlimpas avatar
Synnerligen grova misshandlingar är inte ofta man ser ändå, och dessvärre 10 personer på en gång. Vad är det för pack av människor som i grupp på 10 går och grovt misshandlar en person framför hans son?

Hudfärg och etnicitet har nämnts så man kan alltså, med största sannolikhet, utesluta att det var en svennebanan som blev misshandlad.
Dock, hur ofta brukar en grupp av 10 svenskar misshandla någon så pass grovt? Ska man istället tippa på ett par svartmuskiga personer eller var det en grupp av missnöjda svenssons som har fått nog?
Citera
2013-09-09, 13:10
  #7
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Artikelns referenser till "hudfärg" säger nog att mannen & grabben som blev angripna var negrer.

Den andra ledtråden, avseende gärningsmännen, är väl passagen "Ett tiotal män kom springande till platsen.". Ingen Svensk känner 10 pers som rusar till för att hjälpa till med en misshandel, så mina pengar sätter jag på araber, garderar med zigenare.

Jep og GMs var arabere, balkanere eller liknande. Hade det været svenskere som angrep så hade der stået 100 + gange "rasistisk chock attack". Paranoide svenner og deres medier altså
__________________
Senast redigerad av Balkan-King 2013-09-09 kl. 13:12.
Citera
2013-09-09, 13:15
  #8
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pez.
Vadå "araber som hatar somalier"?

Araber slåss med allt och alla. De är ett klanfolk.
Vissa invandrargrupper har en minst lika nedsättande syn på somalier som de högerextrema. Man får inte glömma att arabvärlden bedrivit slavhandel med afrikaner de med. Dock har deras inställning till svarta inte moderniserats på samma sätt som i Europa och Amerika.

Jag har insyn i ett par integrationsprojekt, där jag tidigare arbetat i det ena, och inom dessa har väldigt nedsättande ord använts om somalier.
Citera
2013-09-09, 13:15
  #9
Moderator
Semesters avatar
Spontant tänker man att det är judehatet i Malmö som gjort sig påmint. Men det här var lite för grovt för att vara en allmän attack på ett annat folkslag. Den attackerade måste rimligtvis ha haft någon historia med männen som attackerade.
Citera
2013-09-09, 13:16
  #10
Medlem
Det är ingen omöjlighet att det rör sig om en svensk som blivit misshandlad. Antingen det eller svart. Kroksbäck bor det mycket araber i. Intressant om så är fallet och det äntligen tas upp som ett hatbrott. Så jävla vidrigt att gå på en 1, 5:åring samt misshandla en förälder som är ute med sitt barn.
Citera
2013-09-09, 13:26
  #11
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Spontant tänker man att det är judehatet i Malmö som gjort sig påmint. Men det här var lite för grovt för att vara en allmän attack på ett annat folkslag. Den attackerade måste rimligtvis ha haft någon historia med männen som attackerade.

Jepp, det känns onekligen som att det är nån kroknäsa som fått smaka arabisk ilska.
Därför väljer gammelmedia att skriva om det.
Citera
2013-09-09, 13:26
  #12
Medlem
Gillar hur media försöker få det till att det är busiga robert och simon med deras lilla skinnskalle gäng som vart i farten igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback