2013-09-08, 08:14
Medlem
Mobbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Även om detta tar mig emot (för jag tycker det är äckligt) men Sloppy Joes kan man göra med köttfärssås och hamburgerbröd.

Nej fyfan

Som någon skrev, hellre med smörgås med olika pålägg istället för torrt hamburgerbröd med köttfärssås.

Men i alla fall jag har precis varit i mataffären och handlat saker till lasagne men tack för alla svar, fått några nya ideér som man kan använda i framtiden.

Mod kan låsa.
Citera
2013-09-08, 08:32
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Bred ut köttfärssåsen tunt på en plåt och sätt in den i ugnen 50-70 grader över natten med luckan lite på glänt, så torkar du köttfärssåsen. Utmärkt att ha med som friluftskäk, en buljongtärning, lite vatten och en näve av den torkade köttfärssåsen, och du har en billig mat i skogen/fjället or whatever...
Citera
2013-09-08, 08:45
Bannlyst
Gör en pizza med köttfärssås på
Citera
2013-09-08, 08:55
Medlem
optimusprimes avatar
Crêpes fyllda med köttfärssås.
Citera
2013-09-08, 09:51
Medlem
VietnamByNights avatar
Jag brukar ha det på mackor.
Citera
2013-09-08, 10:49
Medlem
Germanofils avatar
Pizza/varma mackor. Jag brukar alltid göra lite extra köttfärssås just för att kunna äta på mackor senare. Blir skitgott!
Citera
2013-09-08, 11:10
Medlem
2wires avatar
Fyll hela paprikor som du gratinerar i ugnen bestående av en blandning av köttfärssås och ris! Röda funkar bra. Eller piroger.
Senast redigerad av 2wire 2013-09-08 kl. 11:13.
Citera
2013-09-09, 08:05
Medlem
Gör en Shepherd's pie eller en köttfärspaj.
Citera
2013-09-09, 11:32
Medlem
MeanMEs avatar
Brukar köra en Dagobertare med skivad lök, rödbetor, köttfärs, fetaost eller pecorino och salami när ingen tittar på.
Citera
2013-09-09, 14:07
Medlem
EastClintfoods avatar
När jag var yngre så fick vi något som liknade potatisgratäng fast med köttfärssås i och det var väldigt gott, annars kan du göra köttfärspaj, piroger med köttfärs osv
Citera
2013-09-09, 15:00
Medlem
jajahars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
När jag var yngre så fick vi något som liknade potatisgratäng fast med köttfärssås i och det var väldigt gott, annars kan du göra köttfärspaj, piroger med köttfärs osv

Ostsås så blir det som en moussaka fast med potatis istället.
Citera
2013-09-09, 23:37
Medlem
Masterkrabbans avatar
Strimla ett gäng paprikor i olika färger, en lök, en liten aubergine och en zucchini (denna kan skivas i ex. halvmånar tunnt).

Börja med att steka upp löken tills den mjuknat. Därefter i med zucchini och paprika. Låt det steka tills det mjuknat och häll på den överblivna köttfärsåsen. Dra i lite extra rödvinsvinäger, spiskummin, kanel (bara en knivsudd) och oregano. Eventuellt kan lite extra krossade tomater behövas - det är ett enkelt sätt att dryga ut en liten portion köttfärsås.

Sen gör du som en vanlig lasagne fast med spenatlasagneplattor.

Glöm inte att göra en bechamel med mycket parmesan och muskot i!

Annars kan du ju bara ta lite överblivna potatisar, bönor, morötter eller vilka grönsaker som helst och blanda ihop, och lägga som fyllning i små piroger. Deg kan köpas färdigt eller enkelt göras själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in