Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-07, 20:52
  #1
Medlem
se_där...s avatar
Köpte Endless space då det verkade lovande.

Men efter att försökt komma igång ett par gånger så fattar jag fortfarande inte vitsen. Turitorialen är ett stort skämt och hjälper föga.
Det finns tusen saker att göra men förstår inte vad som skall göras när. Tycker bara att jag tycker på next turn hela tiden och ser mina skepp åka runt bland planeterna utan större plan. Väljer ut lite random saker i research trädet men vet inte varför det är bättre att satsa på ena framför det andra.

Har kört Sophos rasen, är dom extra svåra att förstå eller vad? Ska jag köra något annat?

Har inte spelat liknade spel tidigare (om inte typ Settlers anses vara i samma division...) så jag skulle behöva lite hjälp att hitta spelvärdet för att komma igång åt åtminstone.
Citera
2017-10-01, 12:22
  #2
Medlem
klybans avatar
Jag kört lite Endless space 2, och jag känner precis som du, man får inte mycket till grepp till vad som sker och vad som behövs göras.
Och helt plötsligt säger spelet att det är slut om 4 rundor, och ingen jävla aning i vad man ska göra för ändra detta.
Värsta jag älskar såna här spel, men sitter där som ett fån och inte får någon som helst rödtråd i hur det ska gå till.

Skippa starta en ny tråd för tvåan, då det känns onödigt för frågan hur faan man egentligen lär sig ock spelar spelet.
Ta tururialen, den berättar hur man gör, men i slutänden känns det som den inte hjälpt en alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback