• 1
  • 2
2005-06-27, 21:38
Medlem
Är det någon som lyckats få några pengar för att delta i marknadsundersökningar online? Jag har anmält mig till några sajter men det är som att leta efter en nål i en höstack...

Någon med erfarenhet som vill berätta lite om detta tämligen dåliga sätt att tjäna pengar?
Citera
2005-06-27, 21:47
Medlem
Finns en del svenska siter som fungerar. Har hittills efter ett år efter att jag anmält mig fått ut 150:- ;-) missade ifs en hel del undersökningar men det går att få ut pengar iaf.
Citera
2005-06-27, 21:52
Medlem
Pendeltågs avatar
www.quickwise.com har jag fått 90 kronor av.

Man får 15 kronor per undersökning.
Citera
2005-06-27, 22:08
Medlem
belowyous avatar
värdelöst. har aldrig fått en krona.
Citera
2005-06-27, 22:12
Medlem
Jag anmälde mig nyss hit:

http://www.ciao-surveys.se/

Det *ser* ju förtroendeingivande ut i alla fall. Av någon anledning tror man mer på att man ska få betalt om sajten är svensk.

Quickwise vill inte ha mig, av någon anledning.
Citera
2005-06-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steiner
Finns en del svenska siter som fungerar. Har hittills efter ett år efter att jag anmält mig fått ut 150:- ;-) missade ifs en hel del undersökningar men det går att få ut pengar iaf.

Du har inte lust att berätta vilka du hittat? Det var ju själva poängen med tråden...
Citera
2005-06-27, 22:16
Medlem
belowyous avatar
Dessvärre har slumpen gjort att din registrering inte gick igenom. Slumpgeneratorn godtog inte din registrering. Detta görs av undersökningstekniska skäl. Du är välkommen tillbaka om sex månader. Tack för att du besökte QuickWise!
http://www.quickwise.com/

grrr...
Citera
2005-06-28, 01:30
Medlem
Squalos avatar
ha, ha.. det är inget man blir rik på. Jag har 150 kr på quickwise. Kanske skulle man hitta något att skänka dom till.. Får gå in på sajten och kolla.
Citera
2005-06-28, 01:37
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
ha, ha.. det är inget man blir rik på. Jag har 150 kr på quickwise. Kanske skulle man hitta något att skänka dom till.. Får gå in på sajten och kolla.

Quickwise är bra eller jag har samlat ihop 200kr nu eller något sådant, har dock aldrig cashat ut dom jag tänkt vänta tills jag fick 1000 eller något

Dock är deras undersökningar så ojämna eller inte ofta de passar in på min profil, en gång fick jag inte något på typ 6månader sen kom det 1, sen gick det en månad så kom det en skitkort typ Vilken av dessa köpmarknader brukar du handla på, (1! fråga enbart) sen nästa dag kom ytterligare en undersökning, nu har det varit dött 2månader tror jag.
Citera
2005-06-28, 06:45
Medlem
whiskeyportions avatar
Min erfarenhet är att pengarna som finns att hämta är alldeles för små för att vara värt besväret. Jag deltog såna här undersökningar en tid (kommer inte ihåg namnet nu), man kunde ta sig tid och svara på några frågor sedan fick man veta något istil med "tyvärr tillhörde du inte vår målgrupp, du får 1kr (EN KRONA) insatt på sitt blablabla-konto. " Till slut försökte man ju bara svara så som man trodde att de vill för att få så bra betalt som möjligt. Tror inte att kvaliten på den här typen av undersökningar är särskilt hög.
Citera
2005-06-28, 10:07
Medlem
Grejen är ju att anmäla sig till jättemånga och se till att få pengarna till paypalkontot ( = inga transaktionsavgifter). Många bäckar små, vetni.
Citera
2005-06-28, 16:16
Medlem
subcomandantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Jag anmälde mig nyss hit:

http://www.ciao-surveys.se/

Det *ser* ju förtroendeingivande ut i alla fall. Av någon anledning tror man mer på att man ska få betalt om sajten är svensk.

Quickwise vill inte ha mig, av någon anledning.

Problemet med dem är ju att deras undersökningar tar ca 1 timme att genomföra om man genomför dem på skoj, och man får endast 11kr eller något liknande i arvodo. Timlönen är rent ut sagt usel. Man kan lika gärna börja spela poker eller skaffa sig ett riktigt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in