Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-27, 20:16
  #1
Medlem
souloskars avatar
Hej.

Min flickvän har just köpt en I-pod mini.

Situationen är denna:

Hon har en bärbar dator med USB 1.x utgång. (Enligt instruktion kräver iPod 2.0 för att fungera).

Jag har en stationär dator med USB 2.0, med iTunes installerat.
Jag har en iPod

Vi har nätverk mellan våra datorer.

Idealet vore att få hennes iPod att fungera på hennes dator (dvs, lägga över musik). Alternativt, finns det något smidigt sätt där våra iPod:s kan dela på min dator.

Alla synpunkter uppskattas.
Citera
2005-06-27, 20:18
  #2
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souloskar
Hej.

Min flickvän har just köpt en I-pod mini.

Situationen är denna:

Hon har en bärbar dator med USB 1.x utgång. (Enligt instruktion kräver iPod 2.0 för att fungera).

Jag har en stationär dator med USB 2.0, med iTunes installerat.
Jag har en iPod

Vi har nätverk mellan våra datorer.

Idealet vore att få hennes iPod att fungera på hennes dator (dvs, lägga över musik). Alternativt, finns det något smidigt sätt där våra iPod:s kan dela på min dator.

Alla synpunkter uppskattas.

Jag har en mini och usb 1.x, och det är inga problem. Man får upp ett meddelande om att man har en "hi-speed"-anslutning i "low-speed"-uttaget men i övrigt är det inga problem!
Citera
2005-06-27, 20:44
  #3
Medlem
souloskars avatar
Ok. Låter ju lovande. Hon hade problem med att formatera den, varför slutsatsen drogs att det itne fungerade med hennes USB-port. Du formaterade den händelsevis inte på en annan dator?
Citera
2005-06-27, 20:51
  #4
Medlem
phreakdentas avatar
De allra flesta enheter är bakåtkompatibla med tidigare versioner av USB och Ipod Mini är det, dock får du stå ut med lite länge överföringstider.
Citera
2005-06-28, 00:03
  #5
Medlem
souloskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
De allra flesta enheter är bakåtkompatibla med tidigare versioner av USB och Ipod Mini är det, dock får du stå ut med lite länge överföringstider.

Tackar alla för hjälpen. Verkar som att hon mest hade lite bråttom så att skiten hängde sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback