Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-06, 17:10
  #1
Medlem
sfrges avatar
Dricker mycket skotsk och Irländsk whiskey. Nån gång har jag köpt typ "Black Velvet". Amerikanskt. Smakar djävulen enligt mig. Hatar amerikansk whiskey. Men vad fan är bourbon för något??
Citera
2013-09-06, 17:15
  #2
Medlem
krigsbarns avatar
En slags amerikansk whiskey, enligt wikipedia.
Mer finns där att läsa.
Citera
2013-09-06, 17:20
  #3
Medlem
MrBulldoggs avatar
Black Velvet är väl från Canada om jag inte minns fel.
Citera
2013-09-06, 17:21
  #4
Avstängd
DamnatioMemoriaes avatar
Black Velvet går inte ens att dricka. Bourbon är amerikansk whiskey det med.
Citera
2013-09-06, 17:21
  #5
Medlem
nollans avatar
Jag vet att jag kan googla mig till detta men är det inte så att bourbon tillverkas på majs?
Citera
2013-09-06, 17:26
  #6
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag vet att jag kan googla mig till detta men är det inte så att bourbon tillverkas på majs?

Så är det! Maker´s Mark har väldigt fin bourbon som jag rekommenderar att prova. Låt er inte luras av de billiga rävgiften Black Velvet och liknande otyg.
Citera
2013-09-06, 17:28
  #7
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamnatioMemoriae
Black Velvet går inte ens att dricka. Bourbon är amerikansk whiskey det med.

Jag kan inte heller dricka "Black Velvet". Men vad fan är det för skillnad på amerikansk whiskey och bourbon..??
Citera
2013-09-06, 17:30
  #8
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Så är det! Maker´s Mark har väldigt fin bourbon som jag rekommenderar att prova. Låt er inte luras av de billiga rävgiften Black Velvet och liknande otyg.

OK. Så Black Velvet räknas alltså som en bourbon eller vadå??
Citera
2013-09-06, 17:36
  #9
Medlem
anjer2s avatar
Är inte Jack Daniels bourbon? Jag är väldigt oinsatt i whiskey.
Citera
2013-09-06, 17:45
  #10
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjer2
Är inte Jack Daniels bourbon? Jag är väldigt oinsatt i whiskey.


Jaa.

och Whiskey är väl samlingsnamnet på alla typer av Whiskey, inkluderat Burbon? Eller är jag fel på det nu?

Jack och Cola var poppis när jag var ung, ganska gott, men dricker knappt någonting nuförtiden.
Citera
2013-09-07, 01:42
  #11
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Jaa.

och Whiskey är väl samlingsnamnet på alla typer av Whiskey, inkluderat Burbon? Eller är jag fel på det nu?

Jack och Cola var poppis när jag var ung, ganska gott, men dricker knappt någonting nuförtiden.

Om du inte kan dricka whiskey rent så är det skitwhiskey....Så är det bara...Att blanda ut en single malt med is och vatten är fan ett hån...
Citera
2013-09-07, 14:20
  #12
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Bourbon är en whiskeystil som har fått sitt namn av Bourbon County, som ligger i delstaten Kentucky. För att en whiskey ska få kallas bourbon måste den uppfylla vissa kriterier, varav den viktigaste kanske är att den till 51% måste bestå av majs.

Bourbon är bra skit. Börja gärna med märken som Maker's Mark, Buffalo Trace eller Woodford Reserve.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback