• 1
  • 2
2013-09-06, 16:51
Medlem
Hej!

Jag studerar och lever ett gott, socialt, stimulerande och trevligt liv. Jag har dock på sista tiden börjat fundera hur mycket stryk min hälsa tar av min livsstil. Dagligen får jag i mig koffein från kaffe och nikotin från snus, tar kanske 5-7 prillor om dagen. Varannan dag röker jag cannabis och jag dricker alkohol/festar 2-3 gånger i veckan.

Jag är medveten om att cannabisforumet möjligtvis inte är den rätta platsen för min fråga, men jag vet hur människorna i hälsotrådar på fb är mentalt inställda. Tex enligt media är ju cannabis dödsknark och alkohol vardagsmat.

Tackar så mycket på förhand!

Mvh
Citera
2013-09-06, 17:29
Medlem
Pellejonsons avatar
Jaa du, ditt liv blir inte långt om du försätter i dessa spår 10-20 år till. Bara alkoholen, koffeinet och nikotinet för sig själva lär förstöra och slita ut din kropp rejält. Räkna med tidigt åldrande och mycket rynkor.

Långvarig bruk av cannabis gör dig apatisk, omotiverad, ditt immunförsvar tar stryk, koncentration svårigheter börjar uppstå och annat dåligt. Du kommer bli trög helt enkelt.
Citera
2013-09-06, 17:38
Medlem
Ta bort alkoholen och nikotinet. Det andra är bra för dig.
Citera
2013-09-06, 17:46
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan123
Hej!

Jag studerar och lever ett gott, socialt, stimulerande och trevligt liv. Jag har dock på sista tiden börjat fundera hur mycket stryk min hälsa tar av min livsstil. Dagligen får jag i mig koffein från kaffe och nikotin från snus, tar kanske 5-7 prillor om dagen. Varannan dag röker jag cannabis och jag dricker alkohol/festar 2-3 gånger i veckan.

Jag är medveten om att cannabisforumet möjligtvis inte är den rätta platsen för min fråga, men jag vet hur människorna i hälsotrådar på fb är mentalt inställda. Tex enligt media är ju cannabis dödsknark och alkohol vardagsmat.

Tackar så mycket på förhand!

Mvh

Skönt att du delar den verkliga synen på cannabis!
Sen tar din kropp stryk från mycket, men cannabis är nog knappast på top 5 listan hos en vanlig svenson.
Citera
2013-09-06, 18:35
Medlem
WitchDoctors avatar
Du lever inte så värst farligt, det du borde minska på är alkohol konsumtionen, det är ofta den stora boven i dramat.

Kroppen måste ha tid på sig och ta igen sig, men klart dricker du små mängder vid varje tillfälle gör det inte så stor skada.

beträffande nikotin, Fick med mig en Kvinna hem ifrån krogen, visste inte ålder på henne vid tillfället, men hon rökte varje dag, ett paket om dagen.
Trodde hon var runt 25-28, visade sig att hon var 36 dagen, så nej nikotin gör inte så att du får speciellt mycket mera rynkor, visst det ökar åldrandet på huden, men inte så mycket som folk tror.
Citera
2013-09-06, 18:38
Medlem
dunderdasens avatar
Du skriver inte något alls hur du äter eller motionerar och du räknar med att vi kan säga hur din kropp mår?
Av vad du skriver så ser det inte speciellt bra ut dock.
Citera
2013-09-06, 18:39
Medlem
jamesdeans avatar
Cannabis > drogrehabilitering /mod
Citera
2013-09-06, 19:40
Medlem
art-creators avatar
Rökning är ju känt för att vara en stor riskfaktor till många sjukdomar, bland annat KOL, fortsätter du på detta viset i ett par år till kan din kropp definitivt ta skada av dina livsvanor. Vad har du för relation till maten? Tränar du regelbundet?

Sedan låter inte din livsstil så hemsk, skulle kunna vart mycket sämre men också mycket bättre.
Citera
2013-09-07, 02:21
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
beträffande nikotin, Fick med mig en Kvinna hem ifrån krogen, visste inte ålder på henne vid tillfället, men hon rökte varje dag, ett paket om dagen.
Trodde hon var runt 25-28, visade sig att hon var 36 dagen, så nej nikotin gör inte så att du får speciellt mycket mera rynkor, visst det ökar åldrandet på huden, men inte så mycket som folk tror.
Har du hört talas om det amerikanska uttrycket ''beer goggles''
Citera
2013-09-07, 05:15
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Du skriver inte något alls hur du äter eller motionerar och du räknar med att vi kan säga hur din kropp mår?
Av vad du skriver så ser det inte speciellt bra ut dock.

Precis, så länge man joggar varje dag och äter vegitariskt så är ju alkohol och nikitin bra för kroppen? -,-
Citera
2013-09-07, 08:21
Medlem
BlackMetals avatar
Det är såklart inte något riktigt hållbar livsstil men det fattar du själv. Att köra så här innan man är 30-taggare ser jag inte som ett problem i alla fall så länge man tränar etc.

// Någon som försöker rättfärdiga sin liknande livsstil
Citera
2013-09-07, 09:03
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det är såklart inte något riktigt hållbar livsstil men det fattar du själv. Att köra så här innan man är 30-taggare ser jag inte som ett problem i alla fall så länge man tränar etc.

// Någon som försöker rättfärdiga sin liknande livsstil

100%

Ingen fara innan 30-35 om du sätter igång med lite löpning/gym.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in