Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-27, 16:52
  #145
Medlem
pennoks avatar
kommer jag att behöva späda oljan med lite alkohol förresten?

Sedan hur går en reningsprocess till om jag vill ha bort så mkt kolväten som möjligt ur oljan.

Har hört att just kolväten kan "klagga" igen pipan tillslut

någon med kunskap?

kom igen nu för fan detta är ju flashback. Vet att det sitter många duktiga människor med info.
Citera
2016-01-01, 23:02
  #146
Medlem
avveliciouss avatar
Bumpar den här tråden, så här i början på året!

Ni som har testat på detta, har ni bara blandat olja(koncentrat) samt e-juice och sedan kört på det? Vad jag läst på amerikanska forum är detta inte särskilt effektivt, då koncentratet inte löser upp sig något vidare bra i dessa vätskor. Det finns speciella vätskor på marknaden just nu speciellt framtagna för att extrahera just cannabiskoncentrat som ska fungera alldeles utmärkt.
Har själv en mekanisk mod och har enda sedan jag skaffade den, varit nyfiken på idén att kunna vejpa dessa koncentrat.

Provade till en början med att blanda 1g rosin med 75%VG och 25%PG men tyvärr separerade det ganska fort, vilket gjorde att jag var tvungen att tillsätta ännu mera PG vilket inte gjorde smaken något vidare angenäm samt att det blev alldeles för utspätt. Kikade då runt på lite diverse forum och dök över den här artikeln från hightimes!

http://www.hightimes.com/read/high-b...f-majic-vapors

Beställde hem ett exemplar utav deras ej-mix och måste säga att det fungerade alldeles utmärkt. Blandade 1g hasch-rosin med c:a 2,5ml och värmde och rörde om. Löste upp sig väldigt fort och verkar inte visa någon tendens på att separera. Tog ett par droppar utav detta efter bomullsbyte och lät det sjunka in ordentligt. Måste verkligen säga att jag blev väldigt positivt överraskad, upplevelsen var som en ordentlig dab-hit och smaken på rökat gick man inte miste om, tvärtom.

För er som är nyfikna rekommenderar jag verkligen att prova en ordentlig ejmix, finns lite olika märken där ute, vet själv inte vilken som är bäst. Läs på lite och bli inspirerad, sedan beställ hem och pröva på om det verkar vara något för er!
__________________
Senast redigerad av avvelicious 2016-01-01 kl. 23:05.
Citera
2016-01-01, 23:57
  #147
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Bumpar den här tråden, så här i början på året!

Ni som har testat på detta, har ni bara blandat olja(koncentrat) samt e-juice och sedan kört på det? Vad jag läst på amerikanska forum är detta inte särskilt effektivt, då koncentratet inte löser upp sig något vidare bra i dessa vätskor. Det finns speciella vätskor på marknaden just nu speciellt framtagna för att extrahera just cannabiskoncentrat som ska fungera alldeles utmärkt.
Har själv en mekanisk mod och har enda sedan jag skaffade den, varit nyfiken på idén att kunna vejpa dessa koncentrat.

Provade till en början med att blanda 1g rosin med 75%VG och 25%PG men tyvärr separerade det ganska fort, vilket gjorde att jag var tvungen att tillsätta ännu mera PG vilket inte gjorde smaken något vidare angenäm samt att det blev alldeles för utspätt. Kikade då runt på lite diverse forum och dök över den här artikeln från hightimes!

http://www.hightimes.com/read/high-b...f-majic-vapors

Beställde hem ett exemplar utav deras ej-mix och måste säga att det fungerade alldeles utmärkt. Blandade 1g hasch-rosin med c:a 2,5ml och värmde och rörde om. Löste upp sig väldigt fort och verkar inte visa någon tendens på att separera. Tog ett par droppar utav detta efter bomullsbyte och lät det sjunka in ordentligt. Måste verkligen säga att jag blev väldigt positivt överraskad, upplevelsen var som en ordentlig dab-hit och smaken på rökat gick man inte miste om, tvärtom.

För er som är nyfikna rekommenderar jag verkligen att prova en ordentlig ejmix, finns lite olika märken där ute, vet själv inte vilken som är bäst. Läs på lite och bli inspirerad, sedan beställ hem och pröva på om det verkar vara något för er!

Jag blev nyfiken och läste lite. Hittade denna video What is EJmix and How to Use it with your Liquids, efter att ha sett denna förstår jag att EJmix är ett varunamn på en e-juice anpassat för cannabis-extrakt, då de vanliga som används för nikotin skär sig. Andra e-juicer för cannabis jag stött på är Vapeur Extract och Puff Magic. För att ta fram extraktet hittade jag denna How to - Rosin Tech.

När man blandat cannabis-extrakt och EJmix går blandningen att konsumera i vilken e-cigg som helst uppfattar jag det vidare som. Verkar ju hur bra som helst förutom att cannabis-extrakt verkar lite jobbigt att göra, kan man ens göra det från hasch?

Så till huvudfrågan - vilka är er bästa sätt att framställa koncentrat/vax/olja?
__________________
Senast redigerad av trollgubben 2016-01-02 kl. 00:22.
Citera
2016-01-02, 00:36
  #148
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Har fått tag i en hel drös med flaskor med Cannajuice från USA och det verkar vara ungefär tjockt som vanlig premium E-juice men min fråga är nu vilken E-cigg rekommenderas när det ska rökas Juice innehållandes Hög dos THC och hög dos CBD?

Hur har du fått tag på färdig juice?
Citera
2016-01-02, 00:42
  #149
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Jag blev nyfiken och läste lite. Hittade denna video What is EJmix and How to Use it with your Liquids, efter att ha sett denna förstår jag att EJmix är ett varunamn på en e-juice anpassat för cannabis-extrakt, då de vanliga som används för nikotin skär sig. Andra e-juicer för cannabis jag stött på är Vapeur Extract och Puff Magic. För att ta fram extraktet hittade jag denna How to - Rosin Tech.

När man blandat cannabis-extrakt och EJmix går blandningen att konsumera i vilken e-cigg som helst uppfattar jag det vidare som. Verkar ju hur bra som helst förutom att cannabis-extrakt verkar lite jobbigt att göra, kan man ens göra det från hasch?

Så till huvudfrågan - vilka är er bästa sätt att framställa koncentrat/vax/olja?

Har personligen fallit för rosin-tech metoden, då du inte använder dig utav några kemikalier ö.h.t. Allt du behöver är en plattång och något att pressa ut bud/hasch igenom, så att du får ut oljan. Bara kolla upp metoden på Youtube. Det går alldeles utmärkt att göra rosin utav hasch. När jag pressade senaste gången hade jag ett väldigt kladdigt röka, som gav ungefär 2g/rosin på 5g hasch. Då dubbelpressade jag det. resterna kan man göra annat på, exempelvis baka med.
Citera
2016-02-07, 02:05
  #150
Medlem
Måste man förbränna cannabiset innan man lägger det i e-juicen?
Citera
2016-02-15, 17:14
  #151
Medlem
UngeHerrProms avatar
Hasch i el-cigg

Hej allihopa jag har några frågor ifall det här skulle fungera, har sökt här men hittade bara en tråd om det men då var det om cannabis, men skulle det här fungera: Hälla i lite vatten i en liten kastrull på värme 1-2, sen skära av hälften av en cola burka och ställa den i cola burken, sen har jag fått El-cigg juice med cherry smak och hälla i det i cola burken, sen ta 1 gram hasch och lägga ner det i burken och låta det smältas ner i juicen, kommer det funka eller kommer Juicen förångas? är juicen ens löslig med THC? skulle vara ganska gott med ånga som smakar cherry och man blir hög från det
Citera
2016-02-15, 17:24
  #152
Medlem
Finns trådar om dethär, googla. Och du vet väl att hasch är cannabis?
Citera
2016-02-15, 17:28
  #153
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfisk
Finns trådar om dethär, googla. Och du vet väl att hasch är cannabis?

Ah glömde att flashbacks söksystem är funky, ja jag vet att hasch är cannabis jag menade förstårs gräs och inte cannabis.
Citera
2016-02-15, 17:46
  #154
Medlem
ToxXCssGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Ah glömde att flashbacks söksystem är funky, ja jag vet att hasch är cannabis jag menade förstårs gräs och inte cannabis.

Gräs är också cannabis
Citera
2016-02-15, 18:06
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxXCssGo
Gräs är också cannabis
Det vet han nog. Han menar bara att han hade sett trådar om gräs och inte hasch men råkade skriva cannabis av nån anledning
Citera
2016-02-15, 18:11
  #156
Medlem
använd fantasin. går de går de, annars har du lärt dig något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback